Verjaardagscadeau schoonvader tips?

24-02-2012 11:28 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Schoonpa wordt 64 (of 65..) Als hobby zeilt hij, waar ik de ballen verstand van heb dus ook geen inspiratiebron.

Geen idee waar ik hem blij mee kan maken...

Liefst niet al te duur, vind zo'n 20 euro wel prima of is dat erg gierig?
Ik heb samen met mijn vriend een mooie fotocollage gemaakt voor op de wc. Allemaal foto's van zijn kinderen/kleinkinderen/schoondochters/zoon etc. Was voor de lijst het meest kwijt (rond de 20), totaal denk ik 25 euro.
Drinkt of rookt hij? Anders kan je daar misschien nog iets mee doen.

Of een bioscoopbon? Een keer karten (mijn schoonvader van 63jaar vond dat nog erg leuk)
20euro lijkt me trouwens een heel normaal bedrag als schoondochter, zelf doe ik meestal 15euro en vriendlief doet dan wat meer.

Kan hij niet helpen met een cadeau?
Ik heb een paar jaar terug mijn schoonvader een aantal (gebrande) cd's gegeven van zijn lievelings-elpees uit zijn jongere jaren.

Goed zoeken, ook in de bieb.

Hij was in ieder geval tot tranen geroerd.
Weet je vriend/man niks? Hier is het zo dat ik meestal de cadeautjes voor mijn kant bedenkt (én betaal) en hij dat voor zijn kant doet. Meestal iets makkelijker. Al moet ik zeggen dat ik het ook altijd moeilijk vind om voor mijn vader en schoonvader iets te bedenken. Meestal is het een fles drank, goede chocolade, iets voor in de tuin, bon van intratuin etc. Niet heel bijzonder, maar wel leuk om te krijgen. Of een bon van een lekker restaurant?
Bladcadeau voor mannen? Daar zit vast ook wel een zeiltijdschrift bij.
Mijn schoonvader is veel met zijn computer bezig de laatste jaren.

Hij heeft al gekregen van ons:

- Boek 'Mac voor senioren'

- Boek 'Windows voor dummies'

- Fotopapier, mapjes en fotosnijmachine

- Corel Paint Shop Pro (fotobewerkingsprogramma)

- Nieuwe printer

Verder houdt hij van puzzelen, dus geven we hem weleens een grote stapel nieuwe puzzelboeken.

Ook drank (whiskey en cognac) valt altijd in de smaak, misschien met een paar mooie glazen erbij?
Ik probeer al jaren mijn man iets te laten verzinnen voor zijn kant idd, maar helaas is hij daar geen ster in. Of hij verzint een dag vantevoren iets heel leuks met een levertijd van 3 weken ;))

Hij rookt/drinkt niet, maar heb al wat leuke dingen voorbij zien komen. Restaurantbon vind ik een leuke, collage ook maar dat hebben we laatst al aan zwager gegeven. Wil ook nog een beetje origineel blijven Karten vind ik ook een leuke! Hmm komt toch nog goed geloof ik!
Toen ik voor t eerst op de verjaardag van mijn schoonvader kwam,ik kende hem toen eigenlijk nog maar amper, toen nam ik hem een pak koffie mee. Ik wist toevallig dat ie dat dronk en dacht ach t is misschien wel een beetje een appart cadeau maar hij drinkt dat ,dus het komt wel op. En ja dat was gelukkig ook het geval. Nu wil hij eigenlijk ieder jaar weer graag een pak koffie.

Maar nou vind ik het zelf wel een keer goed ,hij met zn koffie iedere keer....... Misschien kun je daar iets mee? Niet iedereen houd van koffie maar t is ook maar een sugestie. Iets van een koffie en thee pakketje samen stellen of zo. ( koekjes erbij jammie ) .
Misschien een lekker verwen pakketje voor mannen ? Of ee mooie badjas met wat douche gel ?

kijkt hij veel films ? misschien is dat wat ?
Anders aan je schoonmoeder/schoonzus/zwager etc. vragen of zij nog tips hebben ?
Misschien iets voor aan zijn sleutel(bos) Bij scheepswinkels hebben ze van die touwknopen als sleutelhanger. Je hebt ook sleutelhangers in leuke kleuren van verschillende materialen die blijven drijven.

Zeilsjaal, pet tegen de zon.
Heeft ie een tuin?
Ik heb dit jaar een abonnement op national geographic gegeven. Wordt erg gewaardeerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven