het bel-me-kapot-register

27-02-2012 01:22 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ondanks dat ik ingeschreven sta bij het bel-me-niet-register ben ik de afgelopen dagen alsnog gebeld en daar baal ik van.

Vrijdagavond rond half tien 's avonds werd ik nog gebeld. Of ik lid wilde worden van de Nationale Postcodeloterij. NOU, NEE DUS!

Toen ik de callcentermedewerker vertelde dat ik ingeschreven sta in het bel-me-niet-register kreeg ik te horen dat dat ook nog eens mijn eigen schuld zou zijn i.v.m. invullen van enquettes of gegevens invullen op internet.

Ook dat klopt niet want ik bestel niets via internet en enquettes interesseren mij zo weinig dat ik ze de moeite van het invullen niet waard vind. De enquettes waar duidelijk uit blijkt dat er een partij geinteresseerd is in mijn manier van leven en daar een slaatje uit probeert te slaan, is al helemaal een gruwel. Om een overdaad aan foldertjes, advertenties en telemarketeers te weren hou ik me dus verre van dubbelzinnige enquettes ed.

Ik begin een zwaar vermoeden te krijgen dat ze boetes riskeren en betalen uit de winst van de Nationale Postcodeloterij en dat het bellen en mensen erin luizen toch meer opbrengt.

Hoe komen deze mensen toch aan mijn telefoonnummer en waarom bellen ze als ik toch al geregistreerd sta in het bel-me -niet register. En waarom ook nog eens om half tien 's avonds!

Kan de bedrijfstak Callcenter niet worden uitgeschakeld?

Voor altijd, zucht.
quote:lionlily schreef op 27 februari 2012 @ 08:54:

Ik heb weleens gehad dat zo'n verkoopster tegen mij zei: Mevr. bent u al lid van het Aids-fonds? Ik: nee, dank je, dat wil ik ook niet. Zij: maar dat is een echt een goed doel, er sterven bladiebla mensen aan Aids. Ik; dat weet ik, maar nee, dank je.

Toen zei zij: dan neuk jij jezelf ook maar dood.

Ik wist niet wat ik hoorde, ben omgedraaid en naar haar toe gelopen. Ze begreep meteen dat het mij menens was en wilde zo ongeveer gaan rennen. Ik heb haar naam genoteerd en haar functie en heb gebeld met de organisatie achter de wervers. Die waren ook woest. Echt ongelooflijk! Kan me er jaren later nog boos om maken. Pardon?!
Op straat word ik zelden aangesproken.

Blijkbaar straal ik uit dat ik geen behoefte heb aan geneuzel.

Gebeld word ik ook nooit, als ik wat moet invullen geef ik mijn oude telefoonnr op. Die ik amper gebruik.

Aan de deur krijg ik alleen Oxxio, maar dan zeg ik gelijk dat ik net weer voor 3 jaar heb getekend bij Essent en dan is overstappen niet goed mogelijk.

Fijne dag, daaag!
quote:Gamayun schreef op 27 februari 2012 @ 08:03:

Polizi, dat soort dingen kun je melden bij de OPTA!

http://www.opta.nl/nl/contact/tips-vragen-of-klachten/

Dit ga ik zeker doen!

Dank je
quote:elninjoo schreef op 27 februari 2012 @ 05:19:

Sta je toevallig ingeschreven bij UWV en/of uitzendbureau? Ik heb 't vermoeden dat zij je telefoonnummer hoereren. Gelukkig was ik zo slim 'n goedkoop prepaidje voor dat soort instanties aan te schaffen, mijn privételefoonnummers zijn alleen voor gewenste contacten.Dat zou hélémaal grof zijn dat ze mijn telefoonnummer hoereren, ik heb een geheim telefoonnummer
quote:polizi schreef op 27 februari 2012 @ 10:16:

[...]

Dat zou hélémaal grof zijn dat ze mijn telefoonnummer hoereren, ik heb een geheim telefoonnummer zodra je je nummer doorgeeft aan een of andere instantie of bedrijf is het niet meer geheim
@Elninjoo;

Ongeloofljk wat een sneaky tactiek hanteren ze dan. Uitzendburo's hebben mijn telefoonnummer immers wel nodig hetzelfde geldt voor het UWV.

En dat allemaal voor de telefonische reclame...zijn er nou echt nog zoveel mensen die in de uiterst lullige professorische praatjes van de Prozac happy telemarketeer trappen?

Als mij gratis loten worden aangeboden weet ik al hoe laat het is, ik krijg dan die loten en een lidmaatschap waar ik niet op zit te wachten ook al zou ik daarmee 1000 en 1 goede doelen mee steunen. En het zal ook wel erg moeilijk zijn om ervan af te komen, plus als je het vergeet blijft het je geld kosten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven