de (r)emigranten gaan verder

28-07-2011 12:46 1672 berichten
Alle reacties Link kopieren

Waar ter wereld je ook woont, hier kun je je verhalen over je leven in binnen- en buitenland kwijt.

EDIT (19 oktober 2012):

Abusu: Noorwegen Nederland

Ainne: Ierland

Beleza: Japan

Caramella: Duitsland

Chicha: Tenerife

Discovery: Nederland

Dutchie: USA

Fladder: Nederland

Guiri: Spanje

HKGirl: Hongkong

Keranet: België

Lapin: Zwitserland Duitsland

Lila72: Frankrijk

Liubi: Duitsland Saudi Arabië

Mapleleaf: Canada

Nanien: Italië

Noppies: Oostenrijk

Nymeria: Engeland

Olifantjeinhetbos: Canada

Pompedon: Oostenrijk

Raccoon: USA

Seymour: Canada Nederland

SFO: USA

Snjokorn: IJsland Nederland

Sombrerito: Bolivia

Yette: Nederland
Snjókorn falla, á allt og alla
Ben net terug van een weekje Nederland, ik heb het eerst wel weer gehad. Lag niet alleen aan Nederland hoor, ik ben blij dat ik niet te dicht bij familie woon. Nu nog een beetje last van de jetlag, ik lag er gisteravond om 6 uur in, en vanmorgen om 4 uur weer wakker. Overal heb je aardige en niet aardige mensen, ligt ook een beetje aan je eigen instelling. Maar doe mij Amerika maar, ik kan nog lekker rondom mijn eigen huis lopen.

Yazz: wij wonen in oregon, ook een prachtige state. Veel bomen en groen en de zomers zijn beter dan die in Nederland.

Wij zijn het vorig zomer ook in Arizona geweest, maar als ik moest kiezen zou dat toch niet meteen mijn keus zijn geweest. Vrienden van ons willen wel kruipend terug. Toch erg warm in de zomer en dat gaat je op een gegeven moment tegen staan.

San Diego vind ik ook een hele mooie stad maar ontzettend duur.

SFO: je bloemen staan nog:)))..hoe gaat het met het lijnen??

Nog lekker vroeg hier, zal dadelijk de klap wel weer krijgen en moet vandaag ook gewoon weer aan het werk.

Wat ik op het moment het grootste verschil tussen de Nederlanders en de Amerikanen vind, is de negatieviteit..jeminee wat zijn de nederlanders negatief. Niet allemaal gelukkig, maar het grootste deel kan er wel wat van..
@Lenny: Ik ben ook wel eens in Tucson geweest en vond het inderdaad een heerlijke stad, fijne sfeer ook. Zeer relaxt en niet te groot en zo. Maar mijn vriend wil na zijn retirement een civiele baan vinden op een militaire basis en hij had Luke Airforce Base in gedachten en die ligt dus in Phoenix. Als veteraan mag je van alle faciliteiten gebruik maken en dat is erg interessant. Zo lekker dat alles tax-free is :-)

@Raccoon: Oregon is zeker mooi! Maar ik denk niet dat de hete zomers ons gaan tegenstaan. We houden allebei van warmte en misschien is het 3 maanden per jaar heet, daar staat tegenover dat het 9 maanden per jaar zeer aangenaam is. Dat heb ik liever dan 3 maanden zomer, 9 maanden kwakkelen. We willen allebei geen winters meer meemaken. Hier in Zuid Italië is het afgelopen zomer ook heel heet geweest, dagelijks 37 graden (niet zo heet als Phoenix, maar om even aan te geven hoe wij erin staan) en wij hebben geen enkele keer de airco aangehad, alleen de plafondventilator. Hij zwiept in de winter, die toch niet zo slecht is hier, het liefst de verwarming op 27 graden. En het is natuurlijk de snelst groeiende metropool van Amerika, die 1,5 miljoen mensen houden het daar toch ook vol :-)
yazz: waarschijnlijk zullen jullie er met veel plezier gaan wonen. Wie weet komen wij er zelf ook ooit nog eens terecht, je weet het tenslotte maar nooit. Tuscon moet ook erg mooi zijn, en dat ligt er ook bij in de buurt. Toen wij de afgelopen zomer in Phoenix waren was het er bloedheet, zo'n 45 graden en dat voel je toch wel. De vrienden waar wij op bezoek waren hadden een prachtig zwembad in de tuin maar gebruiken het nooit. Dat kan ik dus ook niet helemaal volgen. Er was geen mens op straat, maar dat zelfde telt voor hier, als het warm is gaat iedereen ineens bij de airco zitten. Wij gebruiken de airco wel, maar alleen als het erg warm is. Ik vind Amerika een erg fijn land om te wonen, nooit geen spijt gehad dat we hier gekomen zijn:)
Raccoon goed om te horen dat de bloemen van de concurent het zo goed doen Wat betreft het land, ik vind het hier ook heerlijk en moet niet denken om nu weer in NL te gaan wonen.Als ik NL wil spreken dan bel ik wel even of vermeng ik mij wel even tussen de NLers met de borrel.

Afvallen is een groot woord, er zijn paar pondjes af maar de tijd zal het leren. Zwemde vandaag dag 12 in het zwembad voordat ik naar het werk gaat. echter ik heb op een of andere manier een ooronsteking opgelopen en ben de laatste dagen niet echt te genieten. Helemaal nu wij naar een nieuwe ziektenkosten verzekering zijn gegaan en voor ons betekend dat een nieuwe huisarts. Heb morgen dan ook maar vrij genomen ondanks de drukte. Daarnaast kan ik wat andere werkzaamheden gaan doen.

San Diego staat op het lijstje maar goed we hebben hier net een weekendje Napa Valley achter de rug.
SFO: oja van de concurrent:)..ze zijn niet dood te krijgen..

Ik heb nog even aan je gedacht toen ik de vorige week in Nederland sjokte, niks is veranderd. Wel ben ik iedere keer verbaasd hoe de fietsers het doen, het gaat allemaal net goed. En 9 jaar geleden deed ik daar zelf nog gewoon aan mee..

Niet fijn oorontsteking, ik weet uit ervaring dat dat erg pijnlijk kan zijn. Sterkte ermee..
Jeetje, ik moest hard zoeken om het topic te vinden!

Zijn er nog emigranten in de zaal??

Ga weer even verder met bijlezen.. ciao!
Dames, ik moest even aan dit topic denken en aan de 'discussie' die we hadden over wonen in Phoenix. Ik gaf aan dat mijn vriend een koukleum is en ik ook, dus dat we wel van warmte houden.

We zijn nu in Bratislava voor zijn werk en daar valt het met de kou best mee hoor, het is nu zo rond de nul graden overdag. Maar hij heeft 'dus' zijn thermisch ondergoed aan, haha :-) En gisteren zei hij dat hij eigenlijk nooit meer winterkleding wil kopen. En de verwarming in onze hotelkamer staat op 25. Need I say more? :-)

Ja, het is in Phoenix erg heet 3 maanden per jaar, maar de overige 9 maanden hebben we wat we willen :-)
quote:-yazz- schreef op 01 februari 2012 @ 17:53:

Dames, ik moest even aan dit topic denken en aan de 'discussie' die we hadden over wonen in Phoenix. Ik gaf aan dat mijn vriend een koukleum is en ik ook, dus dat we wel van warmte houden.

We zijn nu in Bratislava voor zijn werk en daar valt het met de kou best mee hoor, het is nu zo rond de nul graden overdag. Maar hij heeft 'dus' zijn thermisch ondergoed aan, haha :-) En gisteren zei hij dat hij eigenlijk nooit meer winterkleding wil kopen. En de verwarming in onze hotelkamer staat op 25. Need I say more? :-)

Ja, het is in Phoenix erg heet 3 maanden per jaar, maar de overige 9 maanden hebben we wat we willen :-)Yazz: je hoeft je niet te verontschuldigen omdat je van heet/warm weer houd..ik hoop dat jullie snel een mooi plekje in Phoenix krijgen..en je kunt nog lekker profiteren van de lage huizenprijzen..
Thanks Raccoon! :-)

Hebben jullie dat nou ook wel eens, dat je iets simpels moet hebben maar je weet niet waar je het kunt kopen? Ik had dat nu, mijn puntenslijper voor mijn oogpotloodjes was kapot en normaal zou ik dan effe naar de Hema gaan, maar waar ik nu moet wezen...?

Ben wel bij een aantal winkels geweest waar ze make-up verkopen, maar zonder resultaat.

Ik heb dat wel vaker trouwens, zo kan ik in Italië ook geen ingrediënten vinden voor nasi of bami gerechten, geen kroepoek of wat dan ook. Dat mis ik wel eens.
Hey Yazz, je hoeft je niet te verdedigen hoor! Het warme weer is ook lekker, behalve dan die 3 maanden 40 graden haha! Ik vind het wisselen van de seizoenen zelf wel heel mooi om te zien, ik ben wel benieuwd hoe dat in Arizona is.

Man en ik maken altijd grapjes, we zitten nu lekker in Canada, hierna gaan we goed opwarmen in Arizona ;)

En van dat simpels wat je nodig hebt, ja heb ik ook! Lekker kroepoek bij de nasi, of maggi door de soep. Ik heb nu hier een winkel gevonden waar ze nasi en bami kruiden verkopen, wel voor de hoofdprijs natuurlijk!

Een echt Kruidvat of Hema heb ik hier nog nergens gevonden!
Yazz ik denk dat alles wel op zijn pootjes terecht komt waar je ook heen gaat. Natuurlijk mis ik bv de toko ook wel waar als je bij de Chinese gemeenschap kijkt dan vind je het wel behalve de verrekte en lekkere sambal badjak. Heb die altijd op een lijst staan voor NLbezoekers die hier komen. Maar dat is dan ook het enige wat ik nu naar zes jaar mis.

Maar moet ook zeggen dat ik het niet kan laten dat ik in NL richting de cafetaria en hema gaat voor aller lekkernij.
Yazz, hier in 't Noorden hebben ze van 't merk Suzi-Wan wel enkele bami & nasi kant-en-klaarpakketjes en ook kroepoek bij Esselunga, maar die zit niet in 't Zuiden, geloof ik? Ik gebruik ze zelf niet, hoor, ben niet zo van die hele pakketten, maar 't is een idee. Ik neem altijd gewoon 20 van die superlichte zakjes Conimex kruiden mee uit NL (ze passen trouwens ook gewoon in een envelop ); minestrone (senza fagioli e patate) erbij, lonza als vlees e voilà! Lekkere nasi! M'n ouders hebben dit jaar weer een literfles ketjap meegenomen tijdens hun vakantie dus wij eten minstens 1x per maand nasi en m'n italiaanse vriend is er ook gek op!

Suzi Wan
Ja, die kant en klaar pakketten heb ik wel eens gezien en uit 'armoede' wel eens gekocht, maar ik ben er inderdaad niet dol op. Ik ken Esselunga inderdaad niet, maar ik heb nog niet alles ontdekt, dus wie weet zit ie toch wel ergens.

Een vriend van me heeft ook nasi kruiden voor me meegenomen, maar dat dateert alweer van september, dus dat is allang op! Ik heb er een keer paprika's mee gevuld en dat staat nu met stip op 1 in de favoriete gerechten top 3 van mijn vriend :-) (Geen Italiaan, maar een Amerikaan, met een ex die alleen magnetronmaaltijden klaarmaakte, hoe stereotiep, dus hij denkt dat hij met mij een soort Jamie Oliver te pakken heeft, haha).
Twintig dagen stil op dit topic, volgens mij is dat weer een nieuw record. Kom dan maar ook eens op een belachelijk vroeg tijdstip zwaaien.
Ik heb laatst ook nassikruiden gehaald maar nog niet gemaakt.

Inderdaad rustig hier! Soort van winterslaap ofzo. Ben ook wel een beetje aan het wachten op de lente. Saai op dieet maar wel lekker aan het sporten. Af en toe probeer ik lekker te gaan skieen, alleen of met kids (uur rijden). Er is echter een sneeuwwaarschuwing afgegeven; iedereen in rep en roer om 2cm sneeuw... In Nederland zijn ze meer gewend.
Ik heb Nasi kruiden uit Nederland mee genomen maar nog niet gebruikt. Morgen is het alweer acht jaar geleden dat we hier naar toe kwamen, voorbij gevlogen en nog altijd ben ik hier super op mijn plek:)..

Seymour, ik ben ook klaar voor de lente, regen en kou op het moment..
Nog altijd geen schoenmaker ontdekt.... Vervangen Italianen hun hakjes of zolen niet? Snap er niets van...

Wel een Aziatische toko ontdekt vandaag, jippie!!
Gefeliciteerd Raccoon, acht jaar in the States
Hey Raccoon, gefeliciteerd inderdaad!

Gaat alles goed met je?

Wij zijn ook gevraagd om langer te blijven en natuurlijk doen we dat, wat heerlijk is het hier he?

We beginnen met een half jaar, maar dat zal wel een jaar worden in totaal, haha, maar dat zeggen we maar niet tegen het thuisfront ;)
Heerlijk joh Raccoon, 8 jaar in The States! Ik ben hier echt aan het aftellen. Nog een jaartje...
SFO: bedankt:))

Ska: fijn te horen dat het jullie ook zo goed bevalt. Ik vind het hier ook fijn wonen. Ik woonde ook met veel plezier in Nederland hoor, maar het gaat hier allemaal een beetje relaxter. Goed zeg dat jullie langer kunnen blijven, elk half jaar is mee genomen..Hebben jullie meer tijd om alles rustig te bekijken van de zomer:)

Yazz: voor je het weet is het zover voor jullie..

Nu rennen, want ik moet zo werken..
Zo, net weer de huur betaald aan de maffiahuurbaas. Traditiegetrouw wordt dat in een envelopje gedaan en contant afgerekend. En net zo traditiegetrouw krijg ik een fles wijn bij mijn betalingsbewijsje. Waar vind je dat nog?
Yazz dat is toch lekker meegenomen zo'n flesje wijn ;)

Ska net als Raccoon heb ik het hier ook nog steeds naar mijn zin. Voormij ligt het verhaal iets anders, ik heb een Amerikaanse vrouw en tja om dan naar Nl te verhuizen, nee dank U.

Normen en waarden liggen hier totaal anders en het zal voor haar een complete cultuur shock zijn hoe wij Nederlanders met humor omgaan.

Ga over twee weken eens kijken hoe het met de tickets richting Portland staat, het is immers zo weer eind juli
Hai mede emigranten, het is wellicht hier al een keer aan bod gekomen, maar als iemand in je familie ineens getroffen wordt door een ernstige ziekte, hoe ga je daar dan mee om?

Bij mijn moeder is een niet te opereren vorm van longkanker vastgesteld. Ze moet nu aan de chemotherapie, maar er is geen garantie dat het aanslaat. Ze heeft dit gisteren te horen gekregen en toevallig ben ik net gisteren in Nederland aangekomen voor een bezoekje van een week. Maar ja, na een week moet ik dus terug. En hoe steun je iemand dan op afstand? Of blijf je? Ik vind het zo moeilijk. We moeten in juni eigenlijk een maand naar de VS, maar kan ik dat nu wel maken?

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Yazz: wat vreselijk nieuws van je moeder, fijn dat je nu in nederland bent en dat je haar kan steunen.

Beetje kort door de bocht opmerking van mij. Ik weet niet Yazz wat ik zou gaan doen, lijkt me heel erg moeilijk. Wellicht zou ik blijven denk ik. In geval van ziekte is de afstand toch wel ineens heel groot. Sterkte ermee meid..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven