Glasvezel: welke provider?

28-02-2012 23:11 25 berichten
Waarschijnlijk wordt er in onze gemeente glasvezel aangelegd als er genoeg geinteresseerden zijn. Maar je moet je wel vooraf aanmelden bij één van de beschikbare providers (voor internet, telefoon en tv)

Ik heb natuurlijk al wel wat zitten googlen op betreffende providers, maar zowel heeeel slechte als heeeel goeie recensies.

Vandaar even 'n vraag of iemand van jullie ervaring heeft met één van de volgende en hoe het bevalt.

Wij hebben keus uit:

Concepts ICT

KPN

Lijbrandt

OnsBrabantNet

Vodafone

XS4all
Alle reacties Link kopieren
Weet niet juist welke provincie, maar bij ons is glasvezel gelegd. Wij hebben nu nog KPN, maar dat word omgezet naar Brabantnet. Eerste jaar gratis, en voor minder geld hebben we er ook een vaste telefoon bij. Na navraag gedaan te hebben blijven we hetzelfde zenderpakket hebben als bij KPN en regelt Brabantnet alles voor de rest.
Enige verschil is dat je bij brabantnet de recorder zelf moet bijkopen.
Wat heeft je doen besluiten KPN in te wisselen voor BrabantNet? Was je niet tevreden over de service en 't aanbod van KPN?

Ik baal persoonlijk dat er geen Ziggo op zit, want Ziggo is op dit moment de enige die HBO aanbiedt.
quote:flutzel schreef op 28 februari 2012 @ 23:16:

Enige verschil is dat je bij brabantnet de recorder zelf moet bijkopen.

Maar als je eenmaal zo'n recorder van interactieve tv hebt, dan werkt ie toch ook op andere providers?

Ik zie wel dat bij het ene pakket de recorder gratis is en bij 't andere je moet bijbetalen. Dat vind ik niet zo'n bezwaar.

Ik ben meer geinteresseerd in storingen (of beter het ontbreken daarvan) en de kwaliteit van de diensten.
Jawel, waren/zijn (is nog niet helemaal overgeschakeld momenteel, volgt komende maand ergens geloof ik) tevreden van het aanbod van KPN, maar vriend was meer voor glasvezel en aangezien ze dat hier pas hebben gelegd en we iemand aan de deur kregen met uitleg en dergelijke, heeft hij besloten om over te gaan. Ook voor het uitsparen van het eerste jaar aan kosten, en omdat we er voor minder geld vaste telefoon bijhebben. Wat makkelijk is aangezien ik familie in België heb en me helemaal blauw betaal met de gsm. Hebben niet te klagen over KPN en het aanbod, ook de service niet, zo hebben we een tijd geleden een tv bakje gehad dat er ineens mee ophield (niet gevallen en lag niet aan de batterijen), KPN opgebeld en zouden volgens hun binnen drie dagen een nieuw tv bakje opgestuurd krijgen en het was er de volgende dag al.
quote:elninjoo schreef op 28 februari 2012 @ 23:18:

[...]

Maar als je eenmaal zo'n recorder van interactieve tv hebt, dan werkt ie toch ook op andere providers?

Ik zie wel dat bij het ene pakket de recorder gratis is en bij 't andere je moet bijbetalen. Dat vind ik niet zo'n bezwaar.

Ik ben meer geinteresseerd in storingen (of beter het ontbreken daarvan) en de kwaliteit van de diensten.

Ja, als we nou die recorder kopen (150eur omwille van de aanbieding) werkt ie op alle providers en heb je hem voor de hou. Bij KPN moeten we de recorder terugbrengen zegt vriend. Daar was ie dus gratis.

Edit: wat storingen betreft hebben we bij KPN niet te klagen, enkel bij heel heftige storm zoals die van een paar maanden geleden bv haperde hij voor een paar seconden en ging ie weer verder. Verder geen storingen opgemerkt.
Ik heb KPN over glasvezel maar niet echt tevreden. De verbinding wil nog wel eens even wegvallen dat is erg irritant. Tv blijft dan dus ook hangen.

Daarnaast werkte ik voorheen regelmatig vanuit huis, dat kan nu niet echt meer. Voor het thuiswerker ben ik via VPN ingelogd op de server van de zaak, als internet wegvalt ben ik die hele verbinding kwijt en moet ik weer opnieuw inloggen.

Ik zit er dus duidelijk niet over te jubelen.

Overigens is goed mogelijk (zelfs meer aannemelijk) dat het probleem niet in de glasvezel zit maar ergens in de aftakking naar mijn huis of in mijn huis zelf. Maar met mijn vorige internet verbinding (UPC) had ik nooit problemen.
quote:dubbelvla schreef op 28 februari 2012 @ 23:26:

Ik heb KPN over glasvezel maar niet echt tevreden. De verbinding wil nog wel eens even wegvallen dat is erg irritant. Tv blijft dan dus ook hangen.

Daarnaast werkte ik voorheen regelmatig vanuit huis, dat kan nu niet echt meer. Voor het thuiswerker ben ik via VPN ingelogd op de server van de zaak, als internet wegvalt ben ik die hele verbinding kwijt en moet ik weer opnieuw inloggen.

Ik zit er dus duidelijk niet over te jubelen.

Overigens is goed mogelijk (zelfs meer aannemelijk) dat het probleem niet in de glasvezel zit maar ergens in de aftakking naar mijn huis of in mijn huis zelf. Maar met mijn vorige internet verbinding (UPC) had ik nooit problemen.Waw, die ervaring hebben wij niet met KPN, das knap vervelend voor je zeg...Hier doet alles het echt gewoon, daar ben ik na jou post te lezen heel blij om.
Dat lijkt me behoorlijk kut dan als je internet er regelmatig uitligt. Ik heb nu gewoon XS4all internet en dat werkt eigenlijk altijd vlekkeloos. En KPN voor m'n vaste telefoon ook geen problemen.

Maar glasvezel kan dus nog voor storingen zorgen? Dat de tv er 'ns uitligt zit ik niet mee, maar internet kan ik niet missen!
quote:flutzel schreef op 28 februari 2012 @ 23:28:

[...]

Waw, die ervaring hebben wij niet met KPN, das knap vervelend voor je zeg...Hier doet alles het echt gewoon, daar ben ik na jou post te lezen heel blij om.Maar jij hebt/had KPN toch nog niet over glasvezel?
Meestal is het niet de glasvezel (of welke kabel dan ook) die voor storingen zorgt maar de apparatuur in huis, de verbinding naar je huis of iets bij je provider zelf. Dus ook bij glasvezel blijf je vatbaar voor eventuele storingen.

Nou ben ik natuurlijk maar een geval apart, er zullen ook genoeg mensen wel tevreden zijn. Maar zodra ik weer over kan stappen ben ik weg bij KPN.
ik heb alles bij kpn en ben zeeeeer tevreden.

ook over de service toen er in het verleden eea mis ging na verhuistoestanden.

ga echt niet voor een paar cent, over naar een ander.
KPN. There is no substitute.
Bij KPN krijg je spotify erbij vanaf het standaard pakket.

Opnemen zit er gratis bij en 2 tv-ontvangers in bruikleen.

Ik zou niet met zoveel stelligheid durven te beweren dat de ontvangers die je bij de ene provider koopt, ook bij de andere provider werkt.

Flutzel heb je de klantenservice wel eens benaderd dan van KPN?

Bij mij is glasvezel nog niet beschikbaar, maar ik denk dat ik voor KPN zou kiezen door Spotify. Tenzij een totaal vergelijkbaar pakket veel meer dan 10 euro goedkoper is bij een andere provider. De meeste providers zijn trouwens toch dochterondernemingen van KPN.

ElNinjoo: natuurlijk kan het voorkomen dat je een storing hebt met glasvezel maar het is veel minder storingsgevoelig dan koper wat je nu hebt bij KPN. Maar als ik het ooit eens goed gelezen heb, woon je nu op een soort bungalowpark toch?.Dan moet er wel toestemming zijn voor de aanleg van glasvezel van de eigenaar van het park. Weet je al of die toestemming er zal zijn?

Ziggo gaat misschien wel glasvezel leveren maar gaat dat niet via reggefiber doen, maar via cogas. Daar zijn nu nog helemaal geen concrete aanbiedingen in volgens mij.
Het Viva forum is papaja.
quote:elninjoo schreef op 28 februari 2012 @ 23:11:

Waarschijnlijk wordt er in onze gemeente glasvezel aangelegd als er genoeg geinteresseerden zijn. Maar je moet je wel vooraf aanmelden bij één van de beschikbare providers (voor internet, telefoon en tv)

Ik heb natuurlijk al wel wat zitten googlen op betreffende providers, maar zowel heeeel slechte als heeeel goeie recensies.

Vandaar even 'n vraag of iemand van jullie ervaring heeft met één van de volgende en hoe het bevalt.

Wij hebben keus uit:

Concepts ICT

KPN

Lijbrandt

OnsBrabantNet

Vodafone

XS4allDaar moet je je niks van aantrekken. Die glasvezel leggen ze toch wel aan, was hier ook zo. Ben echter niet geinteresseerd in overstappen, ik kijk kabel (analoge TV) en ben tevreden over de kwaliteit ervan, vond digitaal daar niets aan toevoegen. Heb internet via de kabel en ben tevreden over de snelheid (UPC), ik hoef geen sneller internet. Laat je niet wijsmaken dat het goedkoper is want dat is het echt niet.
Maar niemand zegt hier toch dat glasvezel goedkoper is?

Het kan natuurlijk wel, zeker als iemand drie losse diensten heeft op dit moment bijvoorbeeld, maar over het algemeen niet.

Bij mij zou het een prijsverhoging van minimaal 15 euro zijn tov mijn huidige upc pakket, uitgaande van het standaard pakket van KPN, maar wel een verbetering in kwaliteit.

Ik zou geen analoge tv willen omdat ik graag pauzeer o.a. en dat jij geen behoefte hebt of denkt te hebben betekent niet dat andere mensen dat ook niet hebben.

Er zijn nog mensen die internetten met verouderde pakketten met snelheden van max. 1.5 mb en opnemen met een videorecorder. Mja, ieder zijn ding
Het Viva forum is papaja.
Het zal voor mij sowieso wel iets goedkoper worden omdat ik nu 3 verschillende diensten moet betalen en met glasvezel een alles in één pakket kan nemen.

Maar het gaat mij niet over goedkoper. Ik wil gewoon van die schotel af. En kabel hebben wij hier niet, dus zolang er geen glasvezel ligt ben ik gebonden aan die schotel.

Er is al zekerheid dat, als in onze gemeente glasvezel komt, het bungalowpark ook voorzien wordt.

Ik wil ook graag interactieve tv en dat is ook nog niet mogelijk via schotel.
Het voorlichtingsmeisje zei trouwens dat tot nu toe de meeste mensen uit onze gemeente zich hebben opgegeven voor Concepts. Die biedt het goedkoopste pakket.

Iemand iets positiefs dan wel negatiefs over deze provider te melden?
Wij zijn bij Lijbrandt en dat bevalt prima. In ieder geval zijn onze telefoon en internet nooit meer uitgevallen (bij UPC regelmatig). We hebben heel wat digitale zenders en als we een klacht hebben sturen we een email en daar wordt bijna direct op gereageerd.
Lijbrandt, is beter dan KPN. De rest ken ik niet. Ik zou voor de goedkoopste gaan.
Wat vind jij de voordelen van Lijbrandt t.o.v. KPN?

Ben de foldertjes 'ns aan 't doorlezen, maar tot nu toe vind ik KPN er het meest interessante uitzien. Enige nadeel is dat je de apparatuur in bruikleen krijgt, dus stap je na 'n jaar over moet je alsnog kopen.
Ben er een aantal weken geleden ook mee bezig geweest. Hier wordt het ook aangelegd, maar ben ook tevreden met UPC. Dus was het gewoon tegen elkaar aan het afwegen.

Een negatief ding bedacht ik me tijdens het bladeren;

Bij UPC kijken wij in de woonkamer digitaal beeld, en op slaapkamers (3) kijken we gewoon analoog. Wat je bij UPC gewoon standaard meekrijgt. KPN geeft geen analoog signaal dus moet je voor elke TV een extra kastje aanschaffen/huren wat flink wat extra euros kost op jaarbasis. Dit was de reden waarom KPN voor ons in iedergeval afviel.

Enkele andere glasvezel providers geven wel een analoog TV beeld erbij. Na wikken en wegen kwam ik toen op Vodafone uit.

al met al zag ik daar ook geen voordelen aan t.o.v. UPC buiten een snellere upload.

De Prijs, Download, Zenders etc..... kwamen allemaal overeen met dat wat ik nu heb. Uiteindelijk dus maar besloten om het eerst een jaartje aan te zien en tegen de tijd dat de kinderziektes eruit zijn, doe ik weer opnieuw onderzoek.
Hier krijg je bij KPN standaard van 65 euro p/m 2 digitale tv ontvangers in bruikleen en alles kun je ook nog draadloos installeren en op je laptop kun je dan ook tv kijken.

Overigens kijk ik op m'n slaapkamer eigenlijk alleen dvd, dus tv-ontvangst is daar geen noodzaak (ik kan niet in slaapvallen bij zenders met commercial breaks)
Destijds was KPN veel duurder dan Lijbrandt, en je kreeg veel minder. Ik weet niet of dat nog zo is?

Met Lijbrandt was mijn internet supersnel, veel tv zenders, goedkope telefoontarieven, goedkoop en nooit problemen.

Mijn ouders hebben KPN, en daar zijn veel vaker problemen met uitval, storingen, irritante klantenservice.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven