Wie is wat aan het haken?

18-09-2011 20:37 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me gewoon af wat de haaksters onder ons aan het maken zijn. Ik ben vanavond aan dibbes draak uit amigurumi & more begonnen. Nadat ik vanmiddag polly van deliciouscrochet.com heb afgemaakt. Die is echt leuk geworden

(plaatje linken lukt me even niet)

Wat zijn jullie aan het maken
Plaatjes plakken lukte bij mij gisteren ook niet... dacht al dat 't aan mij lag, maar volgens mij kan 't op het hele forum momenteel niet...

Tum, je konijntje ziet er wel schattig uit! En je deken is ook mooi geworden!
Hebben ze het plaatjes plakken weer uitgezet hier op het forum?

Maylea, als je de link (zonder de [img]) kopieerd in je adres balk zie je ze als het goed is wel.

Ik ben nu begonnen met zo'n hoedje voor over een wc rol. Mijn schoonmoeder is bijna jarig en is gek op schilpadden. Omdat haar huis al zo vol staat nemen we nu alleen nog maar functionele dingen voor haar mee .

Ze zijn gelukkig ook erg blij met het konijn. Terwijl ik dit toch een van de slechtste creaties ooit vind. Misschien denk ik daar volgende week weer anders over .
Goedemorgen allen,

Ik ben weer terug uit de tropen, had vanochtend het gevoel dat ik een koelkast instapte van 30 naar 6 graden .Sneeuwman is af maar is op bali gebleven bij een lokaal kind. Heb nog wel een foto gemaakt. Daarnaast vooral veel niks gedaan, boeken gelezen en geslapen. Iets wat ik nu ook even ga doen.

Tot later
Lisette, welkom terug! Ik kan me voorstellen dat de overgang wel heel groot was vanmorgen. Ben je al door je boeken heen?
Nee, dat niet. Dan had ik veel langer op vakantie moeten blijven. Mocht je nog een goed en leuk boek zoeken: een keukenmeiden roman is een aanrader
Dat boek staat nog op mijn to-read-lijstje.

Heeft iemand ervaring in wol/garen dat je eerst moet haken en dat je er daarna vilt van kunt maken door het nat te maken? Ik kwam het tegen op de site van ltc en heb er eigenlijk nog nooit van gehoord. Op Etsy staan er wel een aantal patronen voor (vooral tassen). Ik denk dat ik dat ook maar eens ga proberen. Misschien een leuke afwisseling op het standaard haken en leuk om aplicaties mee te maken (denk ik).

EDIT:CK heeft ook een patroon van een gehaakte, gevilte tas

Dit weekend eigenlijk veel te weinig gehaakt. Veel verjaardagen, enz.
quote:Tumtummetje schreef op 25 februari 2012 @ 13:06:

Hebben ze het plaatjes plakken weer uitgezet hier op het forum?

Maylea, als je de link (zonder de [img]) kopieerd in je adres balk zie je ze als het goed is wel.

.Ik had de hele link geplakt Ik vind het een mooi dekentje. En dat konijn heeft gewoon karakter. Ik heb hem omgedoopt tot "opa Flappie" Het is gewoon een opaatje.
quote:lisettev schreef op 26 februari 2012 @ 09:10:

Goedemorgen allen,

Ik ben weer terug uit de tropen, had vanochtend het gevoel dat ik een koelkast instapte van 30 naar 6 graden .Sneeuwman is af maar is op bali gebleven bij een lokaal kind. Heb nog wel een foto gemaakt. Daarnaast vooral veel niks gedaan, boeken gelezen en geslapen. Iets wat ik nu ook even ga doen.

Tot laterWelkom terug. Ja dat is even een schok dat temperatuurverschil. Lief dat je daar een sneeuwman het achter gelaten.
Lisett, welkom terug!

Tum, bedankt voor het patroon van het schattige babydekentje!!

Ik heb dit weekend het haken weer opgepakt, het hoofd van de neushoorn is bijna af. Dan alleen de details nog (ogen, oren, hoorns etc). Vanmiddag even wol halen, die ging er gisteren hard doorheen.
Ik overweeg dat boek Aapjes haken, maar ik heb Phillipe de kok, Lilly de ballerina en Sofie de prinses al. Dus ik twijfel .
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
quote:Droomz schreef op 27 februari 2012 @ 13:50:

Ik overweeg dat boek Aapjes haken, maar ik heb Phillipe de kok, Lilly de ballerina en Sofie de prinses al. Dus ik twijfel .Dan staan er nog 7 in Droomz. Ik ben nu begonnen met Phillipe. Ik vind ze toch wel erg leuk hoor.
quote:maylea schreef op 27 februari 2012 @ 14:53:

[...]

Dan staan er nog 7 in Droomz. Ik ben nu begonnen met Phillipe. Ik vind ze toch wel erg leuk hoor.Weet ik, maar die op de site van Christel staan (voor zover ze erop staan) vind ik niet zo.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Ik ben nog steeds op mijn CK boekje aan het wachten. Ik heb daar zo'n hekel aan. Dan staat er vandaag besteld morgen in huis. Nou mooi niet! Overigens heb ik die met die egeltjes ook besteld en die komt pas over twee/drie weken, grrrr.

Ik ben nu maar uit frustratie begonnen met een aantal gelukspoppetjes (zit ziek thuis vandaag). Ik ga ze haken met naald 1.75 en het katoen in ook wat fijner dus ik ben benieuwd of het wat wordt.

Kaatje, ik ben erg benieuwd naar je neushoorn. Welke kleur maak je hem?
In de categorie off topic vragen: waarom staat plaatjes plakken uit?
Geen idee. Maar morgen gaan de nieuwe voorwaarden in. Dus misschien dat het dan wel weer kan.

Mijn gelukspoppetje word leuk! Ze is zo'n 4,5cm groot. Ik ben een voorraad aan het aanleggen. Als ik er meer heb zal ik een foto..... euhm linkje plaatsen ;-P
Ben benieuwd naar je gelukspoppetjes Tum!

Bah, waarom is 't in elkaar zetten van je haakwerk altijd zo'n rotkarweitje...? Heb al m'n onderdelen van Hobbes klaar, maar 't in elkaar zetten schiet voor geen meter op...

Moet me er echt toe zetten... vanavond maar weer een poging.
quote:lisettev schreef op 28 februari 2012 @ 11:59:

In de categorie off topic vragen: waarom staat plaatjes plakken uit?Er was vorige week een plaatjesplakker met de meest ranzige plaatjes, en dan bedoel ik echt ranzig. Vandaar dat ze de plaatjesplakfunctie hebben uitgezet totdat ze een oplossing gevonden hebben.
quote:PeetjeP schreef op 28 februari 2012 @ 13:12:

Ben benieuwd naar je gelukspoppetjes Tum!

Bah, waarom is 't in elkaar zetten van je haakwerk altijd zo'n rotkarweitje...? Heb al m'n onderdelen van Hobbes klaar, maar 't in elkaar zetten schiet voor geen meter op...

Moet me er echt toe zetten... vanavond maar weer een poging. Ik vind het ook geen leuk werk maar het gaat wel steeds beter. Ik heb er dan ook niet meer zo'n hekel aan als in het begin, maar leuk, neuhhh
quote:Tumtummetje schreef op 28 februari 2012 @ 13:06:

Geen idee. Maar morgen gaan de nieuwe voorwaarden in. Dus misschien dat het dan wel weer kan.

Mijn gelukspoppetje word leuk! Ze is zo'n 4,5cm groot. Ik ben een voorraad aan het aanleggen. Als ik er meer heb zal ik een foto..... euhm linkje plaatsen ;-PWat een gepriegel
Tum, mijn neushoorn is lila met paars. Alleen is mijn lila op en ben nog niet klaar, kom ik vandaag bij de Wibra, ligt er geen lila meer godverdomme. Hopelijk wordt het snel bijgevuld want ik kan zo dus gewoon niet vooruit...en heb geen zin om dat hele ding opnieuw te maken (moet nog een stuk van de nek in lila doen, kop is al af en die is huge)
Ik had niet zo moeten mopperen vanmorgen. Ik heb mijn kleine knuffels haken binnen. Leuk, leuk, leuk. Ik heb meteen even oogjes besteld bij Etsy . Ik heb bijna drie poppetjes af. (maar dochter ligt op bed, dus ik kan weer verder ). Ik moet zeggen dat het gepriegel heel erg mee valt!

Kaatje, ik snap dat je baalt dat ze je kleur niet meer hebben. Hier is de enige wibra die we hebben weg, dus ik kan ook niet voor je kijken. Kan je niet vragen of ze het voor je willen bestellen?
Haha, haken is hip volgens koffiemax (ik ben ziek dus ja ik mag daar naar kijken ). Nou vraag ik mij alleen af hoe hip is hip als koffiemax het hip vind .

Zitten er iemand van jullie op Raverly? Ik wel, maar doe er eigenlijk niet zoveel mee. Zoek alleen af en toe een patroon. Maar volgens mij kan je er veel meer mee.
Ik heb ook een Ravelry account maar inderdaad alleen om af en toe een patroon uit te zoeken....verder niks.

Ik baal zo hard dat die lila hier op is he. Ik denk dat ik straks maar eens ga vragen of ie nog opnieuw binnen gaat komen...anders weet ik niet zo goed wat ik met mijn neushoorn aan moet

Echt k*t gewoon want wilde gisteren dus lekker verdergaan. Nou niet dus...
Kaatje, is er niet een andere Wibra in de buurt...?

Ik was afgelopen weekend ook bij de Wibra, maar vond dat ze daar maar erg weinig wol/katoen e.d. hadden...

Ik haak meestal met glanskatoen, maar daarvan lagen er maar een paar bolletjes.

Heb wel een stuk of 8 bollen Saskia meegenomen, eens kijken of ik iets wat lijkt op een deken of zo kan gaan maken... Moet toch een aardig eindje kunnen komen met 8 van die grote bollen, niet?

Maar... eerst moet Hobbes af... Moet vanavond lukken, alleen z'n pootjes en z'n staart moeten er nog aan!
Nee, helaas, er zit er 1 hier...verdomme.

Ja, die wol die ik had was ook van Saskia, die is echt superfijn.

Ik haak juist niet graag met katoen ik vind acryl fijner want dat splijt niet zo erg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven