Backpacken en creditcard?

09-03-2008 14:26 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ga ruim een maand backpacken in Maleisië.

Nu zit ik te twijfelen of ik wel of niet een creditcard aan zal schaffen.

Wat zijn jullie ervaringen?

Groeten,

BK
Ik zou het wel doen, al is het alleen maar voor onverwachte dingen (als je met spoed terug moet naar NL bijvoorbeeld, wordt wel gedekt door je reisverzekering, maar je moet een ticket dan wel voorschieten)
Zou het zeker doen voor noodgevallen, maar opbergen in je schoenen/ondergoed en NIET bij je bagage!
Ik zou het ook doen. Inderdaad voor noodgevallen. En ik heb zelf ook al verscheidene keren meegemaakt dat mijn bankpas niet door een pinautomaat werd geaccepteerd.
Misschien niet in Maleisië, maar als je een auto of zo wilt huren heb je meestal ook een creditcard nodig... Ik had er iig eentje bij me in Australië, gewoon in mijn portemonnee. Denk er dan wel aan het telefoonnr voor hem te cancellen op een andere plek te bewaren moest hij gestolen worden.
Ik zou het ook zeker doen, heb op verschillende reizen mijn creditcard als redmiddel gebruikt. En van een vriendinnetje kreeg ik laatst de tip om Reef slippers te kopen, die hebben een speciaal vakje in de hiel om geld/creditcard in op te bergen.

http://www.reef.com/girls...rls/footwear/sandals/1527
Doen! Soms kun je alleen al vanwege het feit dat je een creditcard hebt, je gemakkelijker een hotelkamer krijgen. Heb het zelf tijdens backpacken ook meegemaakt. Het feit dat je een creditcard hebt is voor een heleboel hotels een soort van waarborg dat je de overnachting kunt betalen. Ook al betaal je met pin of contant. Vraag me niet waarom, maar een creditcard kan een heleboel dingen makkelijker maken. Heel handig voor noodsituaties.

Ook heb ik wel meegemaakt dat ik op het laatste moment nog een andere route moest nemen en plotseling een veerboot moest betalen die op dat moment alleen nog maar geboekt kon worden met creditcard...

En net wat hierboven staat, een huurauto krijg je tegenwoordig al bijna niet meer zonder creditcard.
Altijd makkelijk:

- onderweg reserveren en creditcard nummer moeten doorgeven

- grote betalingen (bijv. dag duiken of andere tour), zonder dat je direct met een hele bank op zak loopt

- huren van een auto

- etc.

Ik bewaar hem overigens altijd gewoon bij mijn andere papieren (in een portomonnee). Geen enkel probleem.

Kijk wel even goed welke creditcard heb beste is, want niet alle landen accepteren bijvoorbeeld even gemakkelijk de mastercard en dan kun je beter voor visa kiezen.
En omdat de dollar nu zo laag staat is het vaak ook nog heel voordelig. Een hoop hotels rekenen af in dollars waar door je je heel erg veel kan besparen op je rekening. De meeste creditcards rekenen namelijk met de beste (voor jou) wisselkoers.
Ik ben net terufg van packpacken in Nieuw Zeeland en heb veel van mijn creditcard gebruik gemaakt. Als je een hostel witl boeken vragen ze 9 van de 10 x een creditcard nummer als waarborg, en als je op internet boekt heb je er zeker een nodig. Ook voor veel activiteiten boeken heb ik hem gebruikt. Niet alle pinautomaten accepteren Maestro maar wel mastercard. Ik heb eigenlijk alleen maar mijn creditcard gebruikt, ook voor het geld pinnen. In kosten heeft het niets uitgemaakt, het was niet duurder om mijn creditcard te gebruiken ipv mijn bankpas. En zolang je je rekening op tijd betaalt is er niets aan de hand

veel plezier!
Zonder mijn creditkaart ga ik het land niet uit hoor!

Je moet er alleen niet mee pinnen als je contact geld wilt opnemen, dan betaal je fikse transactiekosten. Voor hotelovernachtingen, tripjes, autohuur etc. I-DE-AAL!

Bovendien zijn bij veel maatschappijen (VISA sowieso) je aankopen ook nog tot een jaar na aankoop gratis verzekerd.

Veel plezier! Ik ben net 3 weken terug uit Maleisie en het was superrrrr.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Hallo allemaal,

Reuze bedankt voor jullie reacties!!

Ik heb de VISA-card inmiddels besteld!!

@ Winterdip: wat gaaf zeg!! En waar ben je geweest in Maleisië?!

Groetjes,

BK
BurgerKing, waarom geen "creditcard" via je bank? Heeft exact dezelfde functies als een creditcard (a la Visa) alleen gaat het gewoon van je bankrekening af (net als bij je Pin).

Moet je wel altijd voldoende saldo hebben, maar je zit niet met terugbetalen en hoge rentes.
Ik heb ook speciaal een creditcard van de Visa genomen omdat ik niet wilde dat mijn creditcard gekoppeld was aan min bankrekening maar apart was. Meer voordelen, alles is verzekerd en de kaart wordt 24/7 in de gaten gehouden door Visa.

Ik wilde bv een keer afrekenen in Spanje maar mijn kaart werd geweigerd, bleek dat Visa mijn kaart had geblokkeerd omdat ze mijn rekening retour afzender hadden ontvangen (verkeerd bezorgd door de post). Ze blokkeren de kaart dan omdat ze het niet vertrouwen, maar ze konden precies in de computer zien welk tijdstip en welke datum ik in Spanje had willen afrekenen met de kaart. Bleek dat ik gewoon toen ff collect call met Visa had moeten bellen en dan zouden ze gelijk mijn kaart weer deblokkeren.

Verder heb ik heel veel nut gehad van mijn creditkaart op vakantie, huren van autos, scooters, boeken van hotels etc. en afrekenen en ik heb wel eens een paar keer gehad dat inderdaad mijn gewone bankpas werd geweigerd en dan was de creditcard mijn redmiddel.

Ik rekende zelfs een beker Starbucks in de USA met mijn creditcard af, omdat ik moest overstappen op de luchthaven en geen dollars bij me had voor die 2 uur.
quote:BurgerKing schreef op 15 maart 2008 @ 16:48:

Hallo allemaal,

Reuze bedankt voor jullie reacties!!

Ik heb de VISA-card inmiddels besteld!!

en een extra voordeeltje van Visa is de extreem klantvriendelijke service en een gratis magazine (Villa d'arte) elk kwartaal.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-03-2011 22:43
Reden: spam
% gewijzigd
Ik zou toch gewoon een Visa-card nemen. In sommige landen/situaties is dat de enige card die altijd geaccepteerd wordt. Ik heb er onlangs bv online treinkaartjes mee gekocht in Mexico (via Ticketbus), terwijl ik heel veel klachten las over cards waarmee dat niet mogelijk was. Soms zie je bij restaurants en hotels ook bordjes staan dat alléén Visa geaccepteerd wordt. En Visa is inderdaad bijzonder klantvriendelijk en betaalt altijd zonder morren je geld terug als er misbruik van je card wordt gemaakt.
.
Zo....dit is wel 3 jaar mosterd na de maaltijd.

Doesburg, ik heb je gestaft wegens spammen.
oeps.. had ik niet eens op gelet. Ook een stafje van mij erbij.
.
In Maleisië wordt zowel Visa als Mastercard geaccepteerd en er wordt heel veel met creditcard betaald. Hou er alleen rekening mee dat je in kleine dorpjes cash moet betalen en dat veel guesthouses ook geen creditcard accepteren (guesthouses he, geen hotels)

En een creditcard in je slipper.....
Misschien een tip: neem een creditcard van Wirecard ( ik heb via wirecard een mastercard maar je kunt tegenwoordig geloof ik ook voor visa kiezen). Deze werken op prepaidbasis, je maakt van te voren het geld over naar een bank in Duitsland en deze waarderen vervolgens je creditcard op.

Nog een tip: bij V&D kun je een superdun / klein heuptasje kopen die je onzichtbaar onder je t-shirt kunt dragen, als je daar je wirecard in bewaart en je pinpas ergens anders heb je altijd geld bij de hand.
Ik weet alleen niet of je met dit heuptasje onder je kleding, door de beveiligingspoortjes van het vliegveld komt of dat het misschien wordt herkend als verdacht object maar verder is het heel handig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven