Trieste dag..

04-03-2012 01:58 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik moet het even van mij afschrijven, ben zooo verdrietig..

Onze kat was al een tijdje ziek (was hartruis vastgesteld, hij was wat mager, at nog wel goed, verslapte achterspieren)

Voor zijn spieren heeft hij dinsdag nog een spuit gehad, waardoor die als bijwerking erg moeilijk te been was. Die nacht heeft hij nog bij ons op bed geslapen, volgende ochtend was hij weg... ik had er een heel slecht gevoel over. Na een hele zoektocht, flyeren etc etc

Vandaag telefoon, hij was terggevonden bij mensen uit de buurt, hij was daar tot 3x toe in het zwembad gegaan (gewoon rondjes zwemmen) na de eerste x er zelf uitkomen hebben hun hem erna 2x eruit gevist (met een net..)

Hij ging steeds aan hun voeten zitten miauwen maar hun durfde hem niet aan te raken bang dat hij misschien vals was.. toen is hij daar gestorven..

Vanmiddag zijn we hem daar op gaan halen en hebben hem een mooi plekje in de tuin gegeven, maar wat doet het pijn, en hij lag er zo zielig bij..
Ik kan het vooral niet van mij afzetten dat hij de laatste paar minuten (uren, ik weet het niet) geen liefde meer heeft gekregen, en op zo'n zielige manier gestorven is... dan denk ik , ik had meer moeten doen, die mensen hadden hem de eerste x in een handdoek moeten wikkelen en mee naar binnen warm moeten houden, ze hadden dit ze hadden dat... ik had zus ik had zo...

Gewoon schuldgevoelens tegenover het beestje... was zo een schatje, was ie maar gewoon naar huis gekomen..

Ik moet het nu een plaatsje geven maar het is moeilijk..
Thanx..lief
Oh wat verschrikkelijk zeg, wat een nachtmerrie.

Heel veel sterkte met dit verdriet. En wel fijn dat hij nu weer bij jou is. Maar ik snap dat het daar niet om gaat hoor.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Weet je, misschien is het maar beter dat hij daar is gestorven. Jij zou waarschijnlijk in paniek zijn geraakt (wie niet?!) en de kans is heel klein dat je hem had kunnen redden. Excuus, het is geen troost, maar een poging om jouw schuldgevoel te verlichten.
Is niet jouw schuld meis...weet hoe je je voelen moet...sterkte x
sterkte!
Dank jullie voor de lieve berichtjes xxx
Ach meis, sterkte met het verlies van je katje! Hoe oud was hij?

Typisch dat hij trouwens tot 3x toe vrijwillig in een zwembad is gedoken, katten hebben toch een hekel aan water? Of zou het dan een soort van "passieve zelfmoord" zijn van een stervend dier? Heel bijzonder.

Ik vind trouwens niet dat je die mensen iets kan verwijten. Ik zou ook niet zo snel een wildvreemde kat oppakken en mee naar binnen nemen. En als hij al zo ziekjes was en je had er geen goed gevoel bij had je hem beter binnen kunnen houden denk ik. Maar goed, dat is achteraf gepraat. Heel veel sterkte nogmaals!
Sterkte! Vreselijk als je niet fatsoenlijk afscheid kon nemen van je kat, maar eerst de ondzekerheid vooraf omdat het beestje was weggelopen. Arme beest, die zocht genegenheid, maar kan mij wel verplaatsen van die andere mensen dat ze het niet aandurfde.

Sterkte !
Ik heb het vaker gehoord, dat katten weglopen als ze voelen dat hun einde nadert. Heel veel sterkte met het verlies! En jezelf geen verwijten maken hoor!
Wat verdrietig

sterkte
Wat naar!! Heel veel sterkte!
Wat zielig.
Sterkte ermee!
Heel veel sterkte!

Ik heb mijn kat ooit gevonden na hem een nacht kwijt te zijn geweest. Hij was aangereden en had de hele nacht in een plas water op een dak gelegen, dicht bij huis. Hij heeft mij dus ws horen roepen maar ik kon hem niet vinden. Zwaar gewond, onderkoeld en onder de insecten... Het schuldgevoel dat het met zich meebracht: ik begrijp je heel goed.

Maar aan de andere kant weten jij en ik niet hoe een kat denkt. Het is inderdaad zo dat katten vaak weglopen als ze voelen dat ze gaan sterven. Dit doen ze dus zonder hun baasje. Misschien miauwde hij bij die mensen ook niet om hun aandacht maar was het deel van het proces (katten gaan ook spinnen bij pijn, vermoedelijk om zichzelf gerust te stellen).

Geef jezelf heel veel knuffels, en besef dat je alles voor hem hebt gedaan toen hij nog wel bij je in huis was, en toen jullie hem terugkregen heeft hij weer een plekje thuis gekregen.

Knuffel!
Wat verschrikkelijk! Ik kan me je verdriet heel goed voorstellen. Ik krijg gewoon zelf bijna een brok in m'n keel als ik dit lees, het arme beestje! Ik zou willen dat ik wat opbeurende woorden voor je had, maar ik kan helaas even geen woorden vinden.

Veel sterkte!!!!
Katten doen dat, ze kruipen of weg of proberen het zelf te doen. Die van ons probeerde zichzelf ook te verdrinken in de vijver. Vreselijk! Sterkte hoor!
quote:TaraD schreef op 04 maart 2012 @ 10:56:

Katten doen dat, ze kruipen of weg of proberen het zelf te doen. Die van ons probeerde zichzelf ook te verdrinken in de vijver. Vreselijk! Sterkte hoor!Oh wat erg, dat wist ik helemaal niet! Bizar eigenlijk, dat katten er dan op die manier zelf een einde aan proberen te maken. Vraag mij af of er meer diersoorten zijn die dat doen....
Ik voel met je mee!! Hug
Echt bedankt voor jullie berichtjes, dat geeft me wel steun, werd vanmorgen weer huilend wakker.. ik verwijt die mensen absoluut niets hoor stel het zeer op prijs dat ik nu weet wat er gebeurd is. (ik ken hun ook) Vind het zo erg dat hij niet warm bij ons is gestorven..

Dus ik lees dat meer katten zich proberen 'te verdrinken' dat idee had die vrouw namelijk ook, dat hij een soort van zelfmoord wilde plegen.

Ik denk ook dat hij van zijn pijnen af wilde, hij was zo ziekjes de laatste tijd, bleef maar voor onderzoeken naar de DA gaan, maar ze vonden niet echt iets duidelijks..

Nogmaals bedankt iedereen!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven