Baby-vrekking
vrijdag 2 maart 2012 om 10:27
In navolging van het Vrekkentopic wil ik hier graag een voor baby-vrekking openen. Voor een baby zorgen is heerlijk, maar bij tijd en wijle ook ontzettend duur. Koop je echter een beetje slim in, dan kun je heel veel besparen!
Rompertjes 2 voor 1? Babydoekjes tweede halve prijs? Geld terug actie bij luiers? Voor wie leuke baby-aanbiedingen heeft gezien, deel ze vooral!
Zo houden we zo nu en dan vast wel wat over om iets leuks of lekkers voor onszelf te kopen
Rompertjes 2 voor 1? Babydoekjes tweede halve prijs? Geld terug actie bij luiers? Voor wie leuke baby-aanbiedingen heeft gezien, deel ze vooral!
Zo houden we zo nu en dan vast wel wat over om iets leuks of lekkers voor onszelf te kopen
zaterdag 3 maart 2012 om 08:47
stel het maakt geen verschil ;
Ik heb voor nog geen 140euro euro 32 wasbare luiers
stel je koopt per maand voor 20 euro wegwerp
gemiddeld kind is met 3 zindelijk. 36mndx 20euro= 720euro
dan zou één wasje in de week extra 3,71 kosten
(580 euro: 156 weken = 3,71euro)
volgens mij draait mijn wasmachine niet zo duur.
daarnaast zijn kinderen met wasbaar gemiddeld eerder zindelijk (besparing!)
en als je meerdere kinderen in de luiers heb... ( besparing!)
stel je krijgt twee kinderen voor de eerste koop je wasbaar....
dan boek je een financiele besparing van ehm ... veel
vervolgens als je het hebt over milieubelasting
als je vier luiers wegwerp per dag gebruikt.
zit je per jaar op 1460 luiers (4x365)
dat aantal keer drie jaar .... zit je op een 4380 luiers.
dan kijken naar grondstoffen, produktieproces, vervoer, afvoer, en afvalverwerking...
dan gaan we kijken naar 32 wasbare luiers.
grondstoffen, produktie proces, vervoer, en waskosten...
ik ben er stellig van overtuigd dat wasbaar voordeliger is dan wegwerp. en zeker weten milieuvriendelijker !
Ik heb voor nog geen 140euro euro 32 wasbare luiers
stel je koopt per maand voor 20 euro wegwerp
gemiddeld kind is met 3 zindelijk. 36mndx 20euro= 720euro
dan zou één wasje in de week extra 3,71 kosten
(580 euro: 156 weken = 3,71euro)
volgens mij draait mijn wasmachine niet zo duur.
daarnaast zijn kinderen met wasbaar gemiddeld eerder zindelijk (besparing!)
en als je meerdere kinderen in de luiers heb... ( besparing!)
stel je krijgt twee kinderen voor de eerste koop je wasbaar....
dan boek je een financiele besparing van ehm ... veel
vervolgens als je het hebt over milieubelasting
als je vier luiers wegwerp per dag gebruikt.
zit je per jaar op 1460 luiers (4x365)
dat aantal keer drie jaar .... zit je op een 4380 luiers.
dan kijken naar grondstoffen, produktieproces, vervoer, afvoer, en afvalverwerking...
dan gaan we kijken naar 32 wasbare luiers.
grondstoffen, produktie proces, vervoer, en waskosten...
ik ben er stellig van overtuigd dat wasbaar voordeliger is dan wegwerp. en zeker weten milieuvriendelijker !
zaterdag 3 maart 2012 om 09:59
@yamuna, dat kan hoor.
Wat ik wil zeggen is:
Als je echt Vrekkig en milieu vriendelijk wilt zijn dan is geen kinderen de beste optie. Mensen kosten geld en zijn nou eenmaal niet goed voor t milieu. Vooral kinderen, het begint al bij het zwanger zijn toch? Dat bedoel ik met dat het niet uitmaakt.
Dat neemt niet weg dat als je besluit kinderen te krijgen je het wel zo zuinig mogelijk kan doen. Ikzelf ben alleen te lui om geen wegwerp luiers te gebruiken, maar dat is persoonlijk.
Maar: ik zo nog wel 1000keer voor m'n kinderen zou kiezen!
Wat ik wil zeggen is:
Als je echt Vrekkig en milieu vriendelijk wilt zijn dan is geen kinderen de beste optie. Mensen kosten geld en zijn nou eenmaal niet goed voor t milieu. Vooral kinderen, het begint al bij het zwanger zijn toch? Dat bedoel ik met dat het niet uitmaakt.
Dat neemt niet weg dat als je besluit kinderen te krijgen je het wel zo zuinig mogelijk kan doen. Ikzelf ben alleen te lui om geen wegwerp luiers te gebruiken, maar dat is persoonlijk.
Maar: ik zo nog wel 1000keer voor m'n kinderen zou kiezen!
zondag 4 maart 2012 om 10:45
zondag 4 maart 2012 om 19:15
ToP, wij gebruiken het ook regelmatig voor gewone was (want wegwerpluiers), en merk geen verschil qua vaalheid e.d. Alleen voor de zweetsokken van vriend neem ik toch liever wat anders, maar voor babywas e.d. is het prima, net als inderdaad handdoeken of kleding die niet echt vies is.
Ik heb alleen wel begrepen dat het (net als ander vloeibaar wasmiddel) wat vettig is, dus het is voor je wasmachine wel belangrijk om af en toe een kookwas te draaien. Ik gebruik ook altijd azijn in plaats van wasverzachter (kan ik zelf niet goed tegen, en het is ook goed voor de wasmachine, lucht verdwijnt als de was droog is).
Ik heb alleen wel begrepen dat het (net als ander vloeibaar wasmiddel) wat vettig is, dus het is voor je wasmachine wel belangrijk om af en toe een kookwas te draaien. Ik gebruik ook altijd azijn in plaats van wasverzachter (kan ik zelf niet goed tegen, en het is ook goed voor de wasmachine, lucht verdwijnt als de was droog is).
zondag 4 maart 2012 om 19:52
ik werk in de kinderopvang en daar worden de wasbare luiers door al het personeel als gruwel ervaren. niet omdat het meer werk is, want dat is het voor ons niet (wij mogen ze gewoon in een zakje stoppen, de iwas is voor de ouders thuis), dus wij poetsen de billen net als alle andere billetjes.
Maar het stinkt zo ontzettend, of het kindje nu geplast of gepoept heeft, die luiers uit China heb ik meerdere malen in mijn handen gehad, en het wordt gewoon heel erg muf.
Bovendien viel mij op dat ondanks dat het verstelbare luiers zijn, de randjes heel erg stug en veel geplooid zijn, waardoor de baby's diepe afdrukken in hun liesjes kregen.
Maar het stinkt zo ontzettend, of het kindje nu geplast of gepoept heeft, die luiers uit China heb ik meerdere malen in mijn handen gehad, en het wordt gewoon heel erg muf.
Bovendien viel mij op dat ondanks dat het verstelbare luiers zijn, de randjes heel erg stug en veel geplooid zijn, waardoor de baby's diepe afdrukken in hun liesjes kregen.
maandag 5 maart 2012 om 06:08
Spruit, ik deel die ervaring niet.
De luiers die ik voor mijn dochter had, die lieten helemaal geen striemen / afdrukken achter.
persoonlijk vind ik wasbaar echt veel minder stinken dan wegwerp. maar ik ga niet eerst snuffelen aan mn wasemmer voor ik de luiers in de wasmachine stop.
maar goed ik snuffel ook niet aan mn afval/grijze bak.
De luiers die ik voor mijn dochter had, die lieten helemaal geen striemen / afdrukken achter.
persoonlijk vind ik wasbaar echt veel minder stinken dan wegwerp. maar ik ga niet eerst snuffelen aan mn wasemmer voor ik de luiers in de wasmachine stop.
maar goed ik snuffel ook niet aan mn afval/grijze bak.
maandag 5 maart 2012 om 08:17
_j_u_l_e_, 12 uur geleden
Ik vind het een super baby-vrekking oplossing, dat wasmiddel maken en azijn gebruiken
Echt! Ik ook!!! En t kan vet makkelijk met de wasmachine die we hebben. Dat is 1 vd zuinigste op t moment." De eco bubbels"
Ding heeft zoveel progamma's, denk dat zelfs zweetsokken met dat wasmiddel gaat!!!
Yamuna: weet je ook of t heel erg mileu vriendelijker is? Of denk je dat de eco bol beter is?
Ik vind het een super baby-vrekking oplossing, dat wasmiddel maken en azijn gebruiken
Echt! Ik ook!!! En t kan vet makkelijk met de wasmachine die we hebben. Dat is 1 vd zuinigste op t moment." De eco bubbels"
Ding heeft zoveel progamma's, denk dat zelfs zweetsokken met dat wasmiddel gaat!!!
Yamuna: weet je ook of t heel erg mileu vriendelijker is? Of denk je dat de eco bol beter is?