Wie is wat aan het haken?
zondag 18 september 2011 om 20:37
vrijdag 2 maart 2012 om 08:14
Bij tunisch haken zet je steken op je naald, die je pas aan 't einde van een toer verwerkt. Als je een grote lap gaat maken, dan heb je inderdaad een andere naald nodig, zo'n breinaald-lengte haaknaald... maar bij dat wat ik aan 't maken ben, zijn 't steeds maar 7 steken die je op je naald hebt staan, dus dat gaat wel met een gewone haaknaald.
Anders moet je 't filmpje ff kijken dat ik eerder gepost heb, daar laten ze zien hoe 't moet... 't is vrij simpel (alleen iets minder als je met zwart begint, 's avonds als 't al donker is... )
Anders moet je 't filmpje ff kijken dat ik eerder gepost heb, daar laten ze zien hoe 't moet... 't is vrij simpel (alleen iets minder als je met zwart begint, 's avonds als 't al donker is... )
vrijdag 2 maart 2012 om 08:47
Peetje, hobbes is lief! En die deken ook. Ga je hem ook met zo'n stoffenrand maken?
Tunisch haken staat bij mij ook nog op mijn to-learn lijstje. Ik ga straks even het filmpje kijken.
Ik kan wel haken met zo'n guimpevork. Dat is ook wel grappig. Daar moet je echt een leuk patroon voor hebben, anders heb je alleen maar een sliert.
Droomz, wat een ellende he. Het wegwerken van draadjes . Ik moet nog steeds wat draadjes wegwerken van mijn retro GS (ja nog steeds ).
Kaatje, heb je je wol al?
Lisette heb je al een nieuw project (naast je ripple)?
Ik was van de week aan het rommelen in mijn "wolkast" (lees: drie ladenkastje, waarvan twee lades vol met wol) en toen kwam ik een hele grote bol wol tegen (volgens mij echte wol, want al je te hard trekt trek jehet uit elkaar). Die bol ben ik nu aan het op haken (volgens mij is het genoeg om een complete trui te breien ). Ik heb al een soort rat gemaakt en ben nu bezig met een col (voor volgend jaar winter ). Ik zal straks even foto's plaatsen. Nou ja, de linkjes. Zou het gewone plaatjes plakken ooit nog terug komen?
Tunisch haken staat bij mij ook nog op mijn to-learn lijstje. Ik ga straks even het filmpje kijken.
Ik kan wel haken met zo'n guimpevork. Dat is ook wel grappig. Daar moet je echt een leuk patroon voor hebben, anders heb je alleen maar een sliert.
Droomz, wat een ellende he. Het wegwerken van draadjes . Ik moet nog steeds wat draadjes wegwerken van mijn retro GS (ja nog steeds ).
Kaatje, heb je je wol al?
Lisette heb je al een nieuw project (naast je ripple)?
Ik was van de week aan het rommelen in mijn "wolkast" (lees: drie ladenkastje, waarvan twee lades vol met wol) en toen kwam ik een hele grote bol wol tegen (volgens mij echte wol, want al je te hard trekt trek jehet uit elkaar). Die bol ben ik nu aan het op haken (volgens mij is het genoeg om een complete trui te breien ). Ik heb al een soort rat gemaakt en ben nu bezig met een col (voor volgend jaar winter ). Ik zal straks even foto's plaatsen. Nou ja, de linkjes. Zou het gewone plaatjes plakken ooit nog terug komen?
vrijdag 2 maart 2012 om 08:51
Nee helaas, de wol is nog niet binnen, vandaag komt er vracht binnen (die ligt dan pas morgen in de winkel) en ze konden niet met zekerheid zeggen of er lila wol bijzit maargoed, ik kijk maandag wel even. Anders laat ik mijn moeder een bol halen in haar woonplaats, die zie ik waarschijnlijk dinsdag weer
Hmm, dat tunisch haken, dat gaat hem niet worden voor mij. Ik kan ook al niet breien dus steken opzetten etc. is niet aan mij besteed
Hmm, dat tunisch haken, dat gaat hem niet worden voor mij. Ik kan ook al niet breien dus steken opzetten etc. is niet aan mij besteed
vrijdag 2 maart 2012 om 10:59
Nee, ik hou het effe bij ripple. Wil die gewoon af hebben voor de zomer, zodat ik hem buiten op de buitenbank kan gebruiken . Ik heb frankenstein nog liggen die ik af moet maken. Die arme vent mist zijn armen nog en haar. Eigenlijk moet ik dit weekend weer wol kopen voor mijn ripple, maar heb ik gisteren effe online gewinkeld. Ging toch weer iets harder dan gepland. (Nu hopen dat het past)
kaatje, mocht het toch niet lukken, ik hoor je dan wel!
kaatje, mocht het toch niet lukken, ik hoor je dan wel!
zondag 4 maart 2012 om 14:01
Het is inderdaad rustig hier... ik ben druk bezig met haken...
Heb net de eerste kleurwissel van m'n deken achter de rug... ik vind 'm nu al helemaal leuk worden!!!
Ben gisteren, voor de broodnodige afwisseling, ook begonnen aan Ollie de schildpad (van Christel Krukkert), maar dan wel in 't groen en niet in 't geel... Daar heb ik 't lijfje intussen van af.
Blijft weinig tijd over om hier te posten dus...
Heb net de eerste kleurwissel van m'n deken achter de rug... ik vind 'm nu al helemaal leuk worden!!!
Ben gisteren, voor de broodnodige afwisseling, ook begonnen aan Ollie de schildpad (van Christel Krukkert), maar dan wel in 't groen en niet in 't geel... Daar heb ik 't lijfje intussen van af.
Blijft weinig tijd over om hier te posten dus...
zondag 4 maart 2012 om 14:23
quote:PeetjeP schreef op 04 maart 2012 @ 14:01:
Blijft weinig tijd over om hier te posten dus... Ik vind erg goed uitzien, petje af!
Blijft weinig tijd over om hier te posten dus... Ik vind erg goed uitzien, petje af!
maandag 5 maart 2012 om 07:21
quote:PeetjeP schreef op 04 maart 2012 @ 23:23:
Hard gewerkt vandaag... maar 't gaat eigenlijk ook best snel als je eenmaal door hebt hoe 't werkt.
Kleurwissel twee is een feit!
Heb 'm ook nog maar even opgemeten... 't ding is 1.65 m lang nu, dus dit gaat de breedte worden denk ik.
Wauw, dat ziet er goed uit.
Weet je nu uit je hoofd hoe het moet of kijk je nog steeds naar het filmpje.
Hard gewerkt vandaag... maar 't gaat eigenlijk ook best snel als je eenmaal door hebt hoe 't werkt.
Kleurwissel twee is een feit!
Heb 'm ook nog maar even opgemeten... 't ding is 1.65 m lang nu, dus dit gaat de breedte worden denk ik.
Wauw, dat ziet er goed uit.
Weet je nu uit je hoofd hoe het moet of kijk je nog steeds naar het filmpje.
maandag 5 maart 2012 om 07:42
maandag 5 maart 2012 om 09:43
Hoi hoi,
Een nieuweling hier.
Wat zijn jullie allemaal druk zeg, met dat haken. Zelf hou ik het nog een beetje bij de kleine dingetjes. Ben begonnen met de gelukspoppetjes en daarna boekjes bijgekocht voor knuffels en bloemen. Ook al telefoonhoesjes geprobeerd. Daar kreeg ik erg leuke reacties op.
Nu mn zinnen gezet op zeepzakjes. Hier heb ik er ook al een aantal van af.
Misschien ook maar eens een deken proberen maar dan moet ik wel heel wat wol bij hebben. Nu gebruik ik katoen.
Groetjes
Suuz
Een nieuweling hier.
Wat zijn jullie allemaal druk zeg, met dat haken. Zelf hou ik het nog een beetje bij de kleine dingetjes. Ben begonnen met de gelukspoppetjes en daarna boekjes bijgekocht voor knuffels en bloemen. Ook al telefoonhoesjes geprobeerd. Daar kreeg ik erg leuke reacties op.
Misschien ook maar eens een deken proberen maar dan moet ik wel heel wat wol bij hebben. Nu gebruik ik katoen.
Groetjes
Suuz
maandag 5 maart 2012 om 14:08
quote:ladysuuz schreef op 05 maart 2012 @ 09:43:
Hoi hoi,
Een nieuweling hier.
Groetjes
SuuzWelkom Suuz. En dat je nog maar veel dingen mag haken en euhhh foto's
Hoi hoi,
Een nieuweling hier.
Groetjes
SuuzWelkom Suuz. En dat je nog maar veel dingen mag haken en euhhh foto's
maandag 5 maart 2012 om 14:19
maandag 5 maart 2012 om 14:55
Haha, foto's plaatsen moet ik ff onder de knie krijgen. Had het al wel geprobeerd maar er moet een URL ingevuld worden.....dat lijkt mij een verwijzing naar een webpagina.
Maar goed, men kan mij ook vinden via www.mrssuuz.hyves.nl, ff toevoegen en de foto's zijn zichtbaar. Ook volgbaar via Twitter onder PedicureSuzan.
Ik ga weer verder met mn onderzetter middels tunisch haken.
Maar goed, men kan mij ook vinden via www.mrssuuz.hyves.nl, ff toevoegen en de foto's zijn zichtbaar. Ook volgbaar via Twitter onder PedicureSuzan.
Ik ga weer verder met mn onderzetter middels tunisch haken.
maandag 5 maart 2012 om 15:23
Welkom suuz! Je moet inderdaad eerst je foto's uploaden voordat je ze hier kunt plaatsen. Ik gebruik daar photobucket voor. De url staat er dan bij.
Droomz, hoe kan je nou bolletjes wol vergeten?
Ik lees wel mee op fok, maar ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen om daar ook nog te schrijven, maar wie weet.
Peetje, wat gaaf die deken!! Echt heel mooi!
Droomz, hoe kan je nou bolletjes wol vergeten?
Ik lees wel mee op fok, maar ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halen om daar ook nog te schrijven, maar wie weet.
Peetje, wat gaaf die deken!! Echt heel mooi!
maandag 5 maart 2012 om 15:40
Hierbij een foto
[img]http://i1105.photobucket.com/albums/h36 ... G_2688.jpg[/img]
Hij doet het niet merk ik.......
Hij doet het niet merk ik.......
maandag 5 maart 2012 om 15:45
quote:Droomz schreef op 05 maart 2012 @ 14:19:
[...]
Ik zit op beide fora.
Gister vond ik in een tas die ik al een paar maanden niet heb gebruikt, 5 bolletjes katoen .
Ha, van jou wist ik het wel, maar ik heb inmiddels Melice en Peetje ook al gespot. Het lukt mij niet om in te loggen.
Leuk, zo'n meevaller.
[...]
Ik zit op beide fora.
Gister vond ik in een tas die ik al een paar maanden niet heb gebruikt, 5 bolletjes katoen .
Ha, van jou wist ik het wel, maar ik heb inmiddels Melice en Peetje ook al gespot. Het lukt mij niet om in te loggen.
Leuk, zo'n meevaller.
maandag 5 maart 2012 om 15:47
quote:ladysuuz schreef op 05 maart 2012 @ 15:40:
Hierbij een foto
Hij doet het niet merk ik.......Ik zie een heel leuk telefoonhoesje als ik de link even knip en plak.
Hierbij een foto
Hij doet het niet merk ik.......Ik zie een heel leuk telefoonhoesje als ik de link even knip en plak.