Wie is wat aan het haken?

18-09-2011 20:37 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me gewoon af wat de haaksters onder ons aan het maken zijn. Ik ben vanavond aan dibbes draak uit amigurumi & more begonnen. Nadat ik vanmiddag polly van deliciouscrochet.com heb afgemaakt. Die is echt leuk geworden

(plaatje linken lukt me even niet)

Wat zijn jullie aan het maken
Zo de werkdag weer overleeft! Zo dadelijk even koken, kind naar bed en dan weer lekker aan de haak .

Ik hoop dat ik mijn col af krijg vanavond. Dan kan ik weer verder met mijn ripple.

Als ik mijn oogjes binnen heb dan ga ik iets van CK maken. Ik weet alleen nog niet wat. Het is allemaal té leuk!
Ik heb een Ripple opgezet. 199 Lossen. Lastig. Extra, door de donkere kleur, waar ook nog een Sparkle-draadje doorheen zit.

Ik hoop dat ik het goed doe... Het dal is duidelijker dan de heuvel.
anoniem_124453 wijzigde dit bericht op 07-03-2012 14:05
Reden: Foto te donker
% gewijzigd
quote:maylea schreef op 06 maart 2012 @ 16:36:

Ik vind dit ook een mooi patroon:

http://karinaandehaak.blo ... troon-larkfootstitch.html

Maar je kunt natuurlijk ook gewoon stokjes of vasten haken.Dat is zeker een heel leuke steek! Kan je ook makkelijk een youtube-uitleg over vinden: http://www.youtube.com/watch?v=3qczHN0bKzE

Nog een aanmoedigingasplaatje:

[img]http://4.bp.blogspot.com/-hTs3MMfkWPU/T ... YBMR_c.jpg[/img]
Zeg maar Spijker.
Goooodmorning...weinig te haken hier, heb Lisette net maar een help-mailtje gestuurd, voor de lila wol die ik nodig heb. Verdorie in 3 plaatsen geweest en overal is die kleur op!! Irritant...
quote:kaatje_85 schreef op 07 maart 2012 @ 09:48:

Goooodmorning...weinig te haken hier, heb Lisette net maar een help-mailtje gestuurd, voor de lila wol die ik nodig heb. Verdorie in 3 plaatsen geweest en overal is die kleur op!! Irritant...

Maak een Granny Square kussenhoes? Eventueel nog met een andere kleur paars......

Dit is trouwens een leuke site om katoen te bestellen (veel goedkoper heb ik ze nog niet gevonden) www.kuddelz.nl

Succes
Ik haak het liefst amigurumi's, en dan ook niet met katoen, maar toch bedankt hahaha.

Ik weet alleen niet waar ik mee moet beginnen. Misschien maar gewoon de rest van de losse onderdelen van mijn neushoornkop maken en voor zover het kan al in elkaar zetten, en dan is ik ooit weer die lila bemachtigd heb verdergaan aan de kop...
Terug gemaild...

we gaan er aan werken
En Kaatje, mocht 't met Lisette niet lukken, dan geef maar een gil, dan ga ik hier nog wel even bij de Wibra's in de buurt kijken voor je!
oooh waar zou ik toch zijn zonder mijn Viva-haak-dames!!!

Ik ga denk ik trouwens maar gewoon wat sleutelhangers proberen te maken voor in mijn Etsy shopje...eens kijken of ik crea bea genoeg ben om zelf iets te bedenken...
Ik red 't gewoon bijna om een hele toer per avond te haken... Elke avond een nieuw kleurtje zo ongeveer dus!

Gisteren kleur 4 gedaan, vanavond of morgenavond beginnen aan de 5e kleur...

Zo ver ben ik nu
Hallo dames,

Ik ben nieuw hier maar aan alle reacties te zien weten jullie heel veel van haken. Zouden jullie mij daarom kunnen helpen? Ik brei al lang maar ben pas net begonnen met haken, want ik vind alle amigurumi zo leuk! Ik heb een heel leuk patroon van een eendje van amigurimi-haken.be, maar nu kwam ik een patroon tegen van een schaapje, ook heel leuk. Alleen snap ik het patroon niet. Zouden jullie me kunnen helpen? Bij toer 1 ga ik al de mist in. Hoe krijg je na 2 vaste een dubbel stokje in een magic loop, je moet er immers 5 overslaan, terwijl je maar 6 steken in je loop hebt..? Dan ga je je toer toch 2 keer rond?

Bedankt! Groetjes Sanne

tr-treble crochet

sc-single crochet

inc-increase

dec-decrease

FO-Finish off

sl st - slip stitch

In a magic ring:

1. (2sc, 1 tr) twice (makes 6 stitches total in magic ring)

2. (1sc, 1tr) in each stitch around. (12 stitches)

3. (1sc, then (1tr, 1sc) in next stitch) around. (18 stitches)

4. (1sc, 1tr, then a sc inc) around. (24 stitches)

5. (2sc, 1tr, then a sc inc) around. (30 stitches)

6. (2sc, 1 tr) around. (30 stitches)

7. (1sc, 1tr) around. (30 stitches)

8-9 Repeat row 6 and row 7. (30 stitches each row)

10. (1tr, 2sc, sc dec) around. (24 stitches)

11. (1sc, 1tr, dec) around. (18 stitches)

12. (1sc, dec around). FO. (12 stitches)

STUFF!!!

With black, join with a sl st in the last sc on row 12. Ch 1.

1-4. Sc around. (12 stitches each row)

5. Sc dec around. FO. (6 stitches)

Stuff head and weave in ends.
Lovetiger, je moet niet een magische ring van 6 vasten maken, maar een magische ring van 2sc, 1tr, 2sc en 1tr, waardoor je na toer 1 6 steken hebt.

Daarna ga je verder met toer 2

Als je niet precies weet hoe een magische ring gemaakt moet worden, kun je HIER kijken.

Beetje duidelijk zo...?

Succes!!!
Dan blijf ik het toch een bijzonder patroon vinden...

Want je gaat in 2 steken van laag naar hoog (1sc en dan een 1tr), word dat niet erg rommelig. Of zie ik dat verkeerd
kwam deze link tegen... leuke patroontjes

http://grietjekarwietje.b ... label/Haken%20en%20breien
Ja... dat wel.. maar 't staat er wel zo... zal 'm vanavond eens uitproberen, kijken hoe 't eruit ziet... kan ik alleen hier op m'n werk niet ;)
Peetje, je deken wordt echt heel gaaf! Ik ga hem ook op mijn lijstje zetten. *voor als ik mijn ripple en aapjes babydeken af heb*

lovetiger, welkom! Begint het patroon bij de bek van het eendje? Dat verklaard de sc en tc.

EDIT:hoe kom ik nou weer bij een eendje, terwijl het een schaap is (ik geef de hormonen weer de schuld).

Lisette, leuke link. Grappig dat er toch steeds "nieuwe" sites omhoog komen.

Gisteren mijn col weer niet afgekregen . Maar vanavond gaat het gebeuren, want het einde van de bol is inzicht .

Als ik een echte warme deken wil haken (winter -10 kwaliteit). Wat is dan beter om te gebruiken katoen, acryl of wol of een mengsel. (katoen is vooral geschikt voor zomer dingen toch?)
Ah dus dat is dan je magic ring, thanks PeetjeP! De ring ken ik idd, die gebruik ik altijd; veel handiger dan losse steken. Ik dacht dat je bij de tr steken over moest slaan, maar dat hoeft dus blijkbaar niet. Ik ben nu ook op het werk, ik ga het vanavond proberen ;)
Als je trouwens het hele patroon wil van het schaapje, hij staat hier:

http://www.amigurumipatterns.net/external/208

;)
Duidelijkere foto: http://www.mijnalbum.nl/Foto-AI7Z4QUO.jpg

199 lossen (14x14 +2). Ik hoop dat het breed genoeg wordt...

Ik wil deze 9 bollen blauw (en wit) gebruiken: http://www.mijnalbum.nl/Foto-HNTBBHEM.jpg
Dat plaatje verklaart 't rare idee dat we kregen over een dubbel stokje tussen 2 vasten in... zo krijgt 'ie z'n "fluffy" uiterlijk.

Superlief schaapje lovetiger!
quote:Tumtummetje schreef op 07 maart 2012 @ 13:56:

Als ik een echte warme deken wil haken (winter -10 kwaliteit). Wat is dan beter om te gebruiken katoen, acryl of wol of een mengsel. (katoen is vooral geschikt voor zomer dingen toch?)Dit wil ik ook heel erg graag weten!
quote:lisettev schreef op 07 maart 2012 @ 13:25:

kwam deze link tegen... leuke patroontjes

http://grietjekarwietje.b ... label/Haken%20en%20breienLeuk blog inderdaad. Ik sla ze altijd wel op maar vervolgens kijk ik er niet meer op. Stom
Ik heb een deken van acryl en mengsel acryl-wol (want meerdere kleurtjes).

Hij is behoorlijk warm, maar -10... Nee doe mij dan maar een dekbed.
Zeg maar Spijker.
@kaatje: in de regen vanmiddag snel langs de wibra gelopen, maar ook daar geen lila wol.... Sorry
Okee, okee, -10 is misschien een beetje overdreven , maar ik bedoelde gewoon een lekkere warme deken voor van de winter. (ik denk dat ik Peetje haar deken daarvoor pik )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven