Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..

Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"

Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
quote:Edina schreef op 08 maart 2012 @ 20:59:

[...]

Heel mooi, maar wát een prijzen! Ik zou haast een webshop voor de UK en de VS opzetten als ik dit zo zie. Blijkbaar verkoopt het daar wel voor dat soort bedragen...hmmm (smells a profit).

Ik vond nog ergens anders een site met prijzen van meer dan 1000 dollar...

En omdat het internationale Vrouwendag is: een stukje over Mode & Emancipatie op mijn blog.
Lovely stukje.

Hoewel ik zelf wel een beetje braak van Vrouwendag.
Ik las net een stukje van iemand die een Internationale Mannendag in wil voeren. Ook leuk.
Pfttt
Mja, ik ben opgegroeid in een omgeving waar vrouwen wél duidelijk achtergesteld werden... dat ik bijvoorbeeld maar niet moest gaan studreen omdat ik later het huishouden zou gaan doen.... daar werd ik kriegel van.
Edina, ik hoop ook dat het klopt.

Maar je hebt gelijk over het dragen van vintage! Ik ga vanavond bij een vriendinnetje een aantal stoffen uitzoeken. Zijn nog van haar oma geweest. Met recht vintage en ik hoop dat ik er wat moois van kan maken

Leuke site

en ik ben helemaal flieft op deze jurk mooooiiiii
Leuk, maar zo abnormaal duur! En ik weet dat het erger kan, maar 300 euro vind ik ook gewoon echt té veel
Hier ook... mooie jurken, maar 300 dollar?

http://www.unique-vintage.com/authentic ... 16796.html

Zwartwitte cocktail dress

Kanten jurk voor 800(!!!) dollar Die is echt veel te duur. Kun je veel goedkoper vinden, en het is niet eens een bekende designer.
Is denk ik ook niet jaren 40 die jurk.....
Ik denk het ook niet. Model klopt niet. Dan loop ik liever naar River Island en koop voor 40,- een hele nieuwe. Of een echte vintage in een goede zaak.
Vintage trouwjurken

Mooi!!!
Nog meer vintage
Ik ben in Dublin in de winkel van Dirty Fabulous geweest; paste echt NIKS en ik heb maat 38/40... alles was maat 36 en kleiner. Er 3 van die moeke soepjurken die wat ruimer waren... tussen de honderden schitterende stukken. Heel teleurstellend.
Oeh dat lijkt me echt balen... Ik pas ook echt niet in een maatje 36, dus die winkel moet ik maar overslaan als ik er ooit kom.

(Voorlopig eerst Oost-Europa maar eens afreizen.)

Oh, en vintage modefoto's met katten.

http://fashionhisto.wordpress.com/2012/ ... tten-mode/
quote:fiftiesdarling schreef op 09 maart 2012 @ 18:49:

Is denk ik ook niet jaren 40 die jurk.....Denk het ook niet. Jaren '50 eerder. Men was in de jaren '40 meer van de mantelpak-achtige cocktail outfits en de langere avondjurken.
Life is too short not to be chique!
Tante, heb toch maar de grote Kyoto set gekocht bij Bol... veel beter dan het kleine boekje wat ik er van had!
Voor vandaag eem setje gemaakt op Coco Chanel geïnspireerd!
Mooi FD, maar de schoenen zijn echt niet mijn smaak.
ik vind ze juist wel mooi erbij, die schoenen, maken het wat spannender.

mooi gedaan FD !
Prachtige roze vintage avondjurk

Mooie roze vintage jurk

Leuke vintage combi met bruine pumps

Iets voor FD?

Prachtige roze kanten jurk

Knalroze vintage fifties jurk

Cute lichtroze fifties dress
Super mooie jurk Ceci!!! Must-have (L)

En die schoenen zijn inderdaad om het plaatje wat spannender te maken. Een simpele standaard pump kan iedereen er wel bij verzinnen, dat is geen 'styling' wat mij betreft. Edoch, wel net zo mooi natuurlijk
Oh, de pumps passen er perfect bij, dat was het niet. Ik hou alleen niet zo van dat model schoen omdat het me vreselijk staat en ik ze net ietsje te grof vind.

Voor mijzelf had ik dit bijvoorbeeld mooi gevonden.

Black/nude pumps met stipjes

Geweldige pumps met sexy achterkant
een mooie ballerina staat er natuurlijk ook goed bij FD maar idd dat is ook nog een standaard combinatie.
quote:Ceci schreef op 10 maart 2012 @ 13:27:

Oh, de pumps passen er perfect bij, dat was het niet. Ik hou alleen niet zo van dat model schoen omdat het me vreselijk staat en ik ze net ietsje te grof vind.

Voor mijzelf had ik dit bijvoorbeeld mooi gevonden.

Black/nude pumps met stipjes

Geweldige pumps met sexy achterkantik heb 2 paar van dat soort pumps en ik draag ze regelmatig bij een vrij klassieke jurk, als ze je staan is het een heel mooi contrast.
Voor mijzelf had ik de roze kanten jurk erg mooi gevonden, of de onderste (die hele lichtroze fifties dress). Vond deze deze geweldig maar heel hoog gesloten staat me vreselijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven