Werk & Studie alle pijlers

Wie solliciteert momenteel ook? deel 2

06-03-2011 19:54 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel 2 van het algemene sollicitatietopic

"Wie solliciteert momenteel ook?" ooit opgestart door Akkies:

quote:Akkies schreef op 08 juli 2009 @ 17:35:

Ik ben op zoek naar mensen die momenteel ook druk bezig zijn met solliciteren en die hierover ervaringen willen delen. Over alles wat erbij komt kijken! Denk aan openingszin brief, voorbereiden op gesprekken, afwijzingen, frustraties Misschien brengen we elkaar op ideeën!Ik heb de vrijheid genomen om het tweede deel hiervan te openen omdat het de bedoeling is dat topics na 3000 posts worden gesloten.
@Jolien: je klinkt gefrustreerd. Dat snap ik ook wel, maar realiseer je wel dat het niet gaat helpen.

Even positief nieuws. De brief die ik vanochtend heb verstuurd heeft er voor gezorgd dat ik vanmiddag ben gebeld dat ik op gesprek mag komen! NICE!
quote:Jolieh1981 schreef op 07 maart 2012 @ 15:28:

Ik ben nu al bijna 3 jaar aan het solliciteren.

Ben in totaal 5 keer op gesprek geweest, voor de rest krijg ik alleen maar afwijzingen.

-Je past niet in ons profiel

(ze hebben je dan niet gezien of gesproken, dus het is een typische, standaard afwijzing)

- Je hebt te weinig ervaring.

(ook al heb je 10 jaar ervaring, dus gewoon afgewezen zonder dat er naar je brief/cv is gekeken.)

- We zoeken een jonger iemand (goedkoper dus, maar dan voel je je als bijna 31-jarige zwaar bejaard)

Sta ingeschreven bij 5 verschillende uitzendbureaus, 4 verschillende online vacaturewebsites, spit kranten uit en loop winkels en kantoren na of er vacatures zijn. Ik voel me echt zo duf, maar ik wil gewoon werk.

Ik heb geen uitkering en leef dus van mijn zuurverdiende spaarcentjes. En dat is niet luxe.

Als ik in de supermarkt sta of in het voorbijgaan mensen hoor zeuren over hun baan, wil ik het liefst tegen ze schreeuwen dat ze blij mogen zijn dat ze een baan hebben. eerst even sterkte wensen, vind dit heel erg en mag ik vragen waarom je geen uitkering hebt? en wat voor werk je hebt gedaan?
Jolien, heb je al eens bij een callcenter gekeken? daar werken ook oudere mensen.
Ik denk dat Jolien geen uitkering heeft, omdat ze te veel spaargeld heeft. Volgens mij heb je geen recht op bijstand bij circa ¤5500,- aan spaargeld. Ik vind het aan de ene kant logisch dat je dan geen recht hebt op bijstand, aan de andere kant worden mensen die verstandig omgaan met hun geld gestraft.

Maar had je ook geen recht op WW Jolien? En weet je wel zeker dat je CV en brieven goed in elkaar zitten? In ieder geval sterkte, het valt echt niet mee!

Ik was zonet vol goede moed bezig met een mooie brief, ben ik klaar is de vacature in de tussentijd verlopen!! Balen.
Ouder? Dan zal dat jaartal in je nick wel niet op je geboortejaar slaan. Anders ben je natuurlijk niet oud!!
Aargh, bijna 2 weken geleden gesolliciteerd op een leuke tijdelijke functie via een uitzendbureau, studiegerelateerd en net een stapje hoger dan een administratieve functie. Nooit gedacht dat ik daar iets op zou horen omdat ik net afgestudeerd ben (ondanks mijn administratieve ervaring). Referenties zijn gecheckt, op gesprek geweest bij uitzendbureau e.d., hoor ik net dat de opdrachtgever me tóch te licht vind en liever iemand wil met meer levenservaring en mensenkennis.. pff! Of ik dan misschien toch interesse had in een administratieve functie (die ik ook al had gezien).. Heb ja gezegd dus dat is even afwachten maar toch baal ik hier flink van! :(
Dat is inderdaad jammer Marlau! Maar misschien lukt het wel met die andere functie! En toch een compliment dat je bent uitgenodigd ondanks dat je net bent afgestudeerd
quote:zenga schreef op 08 maart 2012 @ 11:06:

Dat is inderdaad jammer Marlau! Maar misschien lukt het wel met die andere functie! En toch een compliment dat je bent uitgenodigd ondanks dat je net bent afgestudeerd Ja wie weet, mag ook niet klagen inderdaad dat ik wellicht nog kans maak op die administratieve functie in deze tijd. Het uitzendbureau gaat me nu voorstellen aan opdrachtegever voor die functie dus even afwachten En dan nog evt op gesprek bij de opdrachtgever, een heel proces!
Wie weet zijn er doorgroeimogelijkheden!
@marlua spannend hopelijk komt er een mooie functie uit.

@everybody

had vandaag mijn eerste sollicitatiegesprek en het is blijkbaar een probleempje dat ik geen rijbewijs heb. omdat ik de eerste drie weken intern een opleiding moet volgen en deze niet goed te bereiken zijn met openbaar vervoer. Ook wordt je volgens mij niet betaald tijdens die trainingen, wel wordt je eten en drinken enzo betaald maar ik krijg geen salaris daarover. Ik twijfel hierdoor enorm. Heb dat geld eigenlijk dan ook wel nodig om de huur en dergelijke te betalen. Ik vind het leuk om trainingen enzo te volgen maar niet als ik daar niet betaald voor krijg.

Volgende week nog 2 andere gesprekken hopelijk komt daar wat anders uit.
@ bezzy: Je weet dus niet zeker of de training wordt betaald? Misschien handig om dat uit te zoeken voordat je verder twijfelt?
quote:bezzy schreef op 05 maart 2012 @ 13:19:

[...]

Geschiedis klinkt wel leuk heb je dat op Uni gedaan?

net weer een brief gestuurd hopelijk hoor ik snel of ik op gesprek mag komen

Dat was ook heel leuk! Maar het is geen studie waar werkgevers op zitten te wachten. Dat wist ik al toen ik eraan begon, maar hetblijft balen om steeds afgewezen te worden.

Heb jij al iets gehoord van je brieven?
quote:bezzy schreef op 08 maart 2012 @ 19:30:

@marlua spannend hopelijk komt er een mooie functie uit.

@everybody

had vandaag mijn eerste sollicitatiegesprek en het is blijkbaar een probleempje dat ik geen rijbewijs heb. omdat ik de eerste drie weken intern een opleiding moet volgen en deze niet goed te bereiken zijn met openbaar vervoer. Ook wordt je volgens mij niet betaald tijdens die trainingen, wel wordt je eten en drinken enzo betaald maar ik krijg geen salaris daarover. Ik twijfel hierdoor enorm. Heb dat geld eigenlijk dan ook wel nodig om de huur en dergelijke te betalen. Ik vind het leuk om trainingen enzo te volgen maar niet als ik daar niet betaald voor krijg.

Volgende week nog 2 andere gesprekken hopelijk komt daar wat anders uit.

Sorry dat ik mijn vorige post nog niet bijgelezen was! Wat goed at je gelijk voor zoveel gesprekken bent uitgenodigd!

Het zou wel heel vreemd zijn als je tijdens de trainingen niet betaald werd. Volgens mij is dat niet de norm. Vraag dit dus gewoon na. Heel veel succes met de voorbereiding van je gesprekken!
Dank aan iedereen die me heeft afgeraden om in te gaan op die baan met loesje voorwaarden via het uitzenbureau. Was een baan met boete-clausule. Heb ervoor bedankt en nog die dag werd ik voor het eerst op gesprek gevraagd bij een adere baan. Helaas is het maar tijdelijk en onder niveau, maar hiep hiep hoera het is werk! Gesprek ging goed en nu duimen maar!
quote:bezzy schreef op 07 maart 2012 @ 20:55:

[...]

eerst even sterkte wensen, vind dit heel erg en mag ik vragen waarom je geen uitkering hebt? en wat voor werk je hebt gedaan?

Tuurlijk.

Te weinig weken gewerkt in het jaar dat ik ziek werd, dus geen WW. Na 2 jaar krijg je geen ziektewetuitkering meer (ook al ben je nog niet uitbehandeld), en ik heb net nog teveel spaarcentjes van de jaren dat ik wel heb gewerkt, dus bijstand krijg ik ook niet.

Ik kreeg van het UWV werkbedrijf te horen dat ik mijn spaargeld maar tot 5000 op moet maken en dan mag ik naar de gemeente om bijstand aan te vragen.

In de jaren dat ik niet heb gewerkt vanwege mijn ziekte, heb ik nog wel doorgesolliciteerd (omdat ik dacht dat ik snel beter zou worden).
quote:zenga schreef op 08 maart 2012 @ 10:02:

Ik denk dat Jolien geen uitkering heeft, omdat ze te veel spaargeld heeft. Volgens mij heb je geen recht op bijstand bij circa ¤5500,- aan spaargeld. Ik vind het aan de ene kant logisch dat je dan geen recht hebt op bijstand, aan de andere kant worden mensen die verstandig omgaan met hun geld gestraft.

Maar had je ook geen recht op WW Jolien? En weet je wel zeker dat je CV en brieven goed in elkaar zitten? In ieder geval sterkte, het valt echt niet mee!

Klopt. Ik heb in de jaren dat ik heb gewerkt, lekker kunnen doorsparen. Maar daar wordt ik nu voor afgestraft zo lijkt het. Mijn brieven en cv zijn goed, maar ja, val maar eens op tussen al die andere sollicitanten. Ik blijf gewoon flink doorsolliciteren. De aanhouder wint.
quote:zenga schreef op 08 maart 2012 @ 20:24:

@ bezzy: Je weet dus niet zeker of de training wordt betaald? Misschien handig om dat uit te zoeken voordat je verder twijfelt?

is onbetaald je krijgt pas je contract daarna

@oyidus

dank je wel en wat goed dat je eindelijk op gesprek mag ik hoop dat er wat uit gaat komen.
Wat die callcenters betreft, daar werken mensen van alle leeftijden.

@Oydis: toch goed dat je die baan dus afgeslagen hebt!

@Bezzy, wat is dat voor training dan?
Ik had trouwens een vraag over die taken in de werkmap gesteld en heb nu een kwartaal lijst gekregen. Ik moet nu per kwartaal 13!!!! sollicitaties doen. Tja.... das euhm niet veel.

(uiteraard solliciteer ik gewoon op alles wat bij mij past)
2 afwijzingen binnen. Het bedrijf waar ik nu zit, weigert gewoon weg op tijd salaris uit te betalen. Heb geen opleiding, en daar baal ik nu ontzettend van!
quote:Jolieh1981 schreef op 09 maart 2012 @ 02:27:

[...]

Klopt. Ik heb in de jaren dat ik heb gewerkt, lekker kunnen doorsparen. Maar daar wordt ik nu voor afgestraft zo lijkt het. Mijn brieven en cv zijn goed, maar ja, val maar eens op tussen al die andere sollicitanten. Ik blijf gewoon flink doorsolliciteren. De aanhouder wint.Zo is het Jolien!
Ik heb vrijdag gesprek. Keispannend!
quote:Flashy schreef op 09 maart 2012 @ 09:33:

Wat die callcenters betreft, daar werken mensen van alle leeftijden.

@Oydis: toch goed dat je die baan dus afgeslagen hebt!

@Bezzy, wat is dat voor training dan?

ja hij zei dat je pas een contract daarna krijgt omdat je tijdens de trainingen examens moet doen en als je die niet haalt je geen contract krijgt. Ik vind dit een erg rare gang van zaken? Jullie?

Door deze opmerkingen zijn de twijfels toegeslagen niet omdat ik niet denk dat ik de examens niet haal maar meer omdat je zo onder druk wordt gezet. Ik heb volgende week nog 2 gesprekken en ga daar eerst naar toe voordat ik een definitief besluit neem maar mijn gevoel neigt naar een nee maar misschien is dit heel normaal tijdens een traineeship.
Als de baan je wel heel leuk lijkt bezzy, dan zou ik het wel doen. Zie het als investering. Tenzij je echt in de problemen komt omdat je geen inkomen heb gedurende de training.
quote:zenga schreef op 09 maart 2012 @ 13:25:

Als de baan je wel heel leuk lijkt bezzy, dan zou ik het wel doen. Zie het als investering. Tenzij je echt in de problemen komt omdat je geen inkomen heb gedurende de training.Ik zal er nog eens over nadenken en kijken wat uit de andere gesprekken komt ik ben ook nog niet aangenomen. Ik kom financieel wel beetje in de problemen ja als ik heel april geen salaris krijg en pas eind mei salaris krijg :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven