Vintage & modegeschiedenis
zondag 8 januari 2012 om 19:54
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..
Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"
Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"
Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
donderdag 8 maart 2012 om 21:02
quote:Edina schreef op 08 maart 2012 @ 20:59:
[...]
Heel mooi, maar wát een prijzen! Ik zou haast een webshop voor de UK en de VS opzetten als ik dit zo zie. Blijkbaar verkoopt het daar wel voor dat soort bedragen...hmmm (smells a profit).
Ik vond nog ergens anders een site met prijzen van meer dan 1000 dollar...
En omdat het internationale Vrouwendag is: een stukje over Mode & Emancipatie op mijn blog.
[...]
Heel mooi, maar wát een prijzen! Ik zou haast een webshop voor de UK en de VS opzetten als ik dit zo zie. Blijkbaar verkoopt het daar wel voor dat soort bedragen...hmmm (smells a profit).
Ik vond nog ergens anders een site met prijzen van meer dan 1000 dollar...
En omdat het internationale Vrouwendag is: een stukje over Mode & Emancipatie op mijn blog.
vrijdag 9 maart 2012 om 14:03
Edina, ik hoop ook dat het klopt.
Maar je hebt gelijk over het dragen van vintage! Ik ga vanavond bij een vriendinnetje een aantal stoffen uitzoeken. Zijn nog van haar oma geweest. Met recht vintage en ik hoop dat ik er wat moois van kan maken
Leuke site
en ik ben helemaal flieft op deze jurk mooooiiiii
Maar je hebt gelijk over het dragen van vintage! Ik ga vanavond bij een vriendinnetje een aantal stoffen uitzoeken. Zijn nog van haar oma geweest. Met recht vintage en ik hoop dat ik er wat moois van kan maken
Leuke site
en ik ben helemaal flieft op deze jurk mooooiiiii
vrijdag 9 maart 2012 om 18:18
Hier ook... mooie jurken, maar 300 dollar?
http://www.unique-vintage.com/authentic ... 16796.html
Zwartwitte cocktail dress
Kanten jurk voor 800(!!!) dollar Die is echt veel te duur. Kun je veel goedkoper vinden, en het is niet eens een bekende designer.
http://www.unique-vintage.com/authentic ... 16796.html
Zwartwitte cocktail dress
Kanten jurk voor 800(!!!) dollar Die is echt veel te duur. Kun je veel goedkoper vinden, en het is niet eens een bekende designer.
vrijdag 9 maart 2012 om 19:27
vrijdag 9 maart 2012 om 19:56
Oeh dat lijkt me echt balen... Ik pas ook echt niet in een maatje 36, dus die winkel moet ik maar overslaan als ik er ooit kom.
(Voorlopig eerst Oost-Europa maar eens afreizen.)
Oh, en vintage modefoto's met katten.
http://fashionhisto.wordpress.com/2012/ ... tten-mode/
(Voorlopig eerst Oost-Europa maar eens afreizen.)
Oh, en vintage modefoto's met katten.
http://fashionhisto.wordpress.com/2012/ ... tten-mode/
vrijdag 9 maart 2012 om 21:09
zaterdag 10 maart 2012 om 13:22
zaterdag 10 maart 2012 om 13:27
zaterdag 10 maart 2012 om 13:29
quote:Ceci schreef op 10 maart 2012 @ 13:27:
Oh, de pumps passen er perfect bij, dat was het niet. Ik hou alleen niet zo van dat model schoen omdat het me vreselijk staat en ik ze net ietsje te grof vind.
Voor mijzelf had ik dit bijvoorbeeld mooi gevonden.
Black/nude pumps met stipjes
Geweldige pumps met sexy achterkantik heb 2 paar van dat soort pumps en ik draag ze regelmatig bij een vrij klassieke jurk, als ze je staan is het een heel mooi contrast.
Oh, de pumps passen er perfect bij, dat was het niet. Ik hou alleen niet zo van dat model schoen omdat het me vreselijk staat en ik ze net ietsje te grof vind.
Voor mijzelf had ik dit bijvoorbeeld mooi gevonden.
Black/nude pumps met stipjes
Geweldige pumps met sexy achterkantik heb 2 paar van dat soort pumps en ik draag ze regelmatig bij een vrij klassieke jurk, als ze je staan is het een heel mooi contrast.