De Prikbitches

28-12-2011 16:42 3308 berichten
Het nieuwe topic vind je hier.
Alle reacties Link kopieren
Kriebels in mijn buik voor pop en dolfijn.... Ik vind jullie zo ontzettend stoer! (waarschijnlijk had ik er zelf al minimaal 5 testen aan gewaagd =dom, ik weet het)

Hier de afgelopen dagen druk meegelezen en veel afleiding gehad (lang leve de tv-opnamen, ik moet het hele huis poetsen en we zijn aan het verbouwen). Maar gisteren sloegen de zenuwen toch langzaam toe.... Vanmiddag krijg ik een telefoontje van de gyn. en horen we of we groen licht krijgen of een definitief 'nee'.... Eigenlijk hadden we een afspraak om 16.00 uur in het zh. Maar ik heb gevraagd of het telefonisch mocht. Dat doen ze liever niet... Maar omdat ik zo bang ben dat het een 'nee' wordt wil ik gewoon thuis de boel bij elkaar huilen en niet in het zh of in de file naar huis. Oh jee, hoe stom ben ik om morgen de tv-opnamen te doen.... Als het een 'nee' wordt vanmiddag (ze vergaderen vanmorgen) dan zit ik morgen met ontzettende huil-ogen en een camera!! (nog meer stress)

Morgenochtend om 7.00 uur in de plamuur.......

Af en toe vraag ik me af waar ik mee bezig ben. Het ene zenuwslopende is nog niet bezig of ik heb al weer een ander zenuwslopend project: trouwen, verbouwen, tv, rechtszaak, ziekenhuis ivf/icsi-perikelen en onderzoeken.....

Het zonnetje is er!! Zou het symbool staan voor een mooie week met allemaal mooi nieuws?? Ik hoop het toch zo!! Pop en dolfijn, ik blijf duimen!!! Ook voor alle andere meiden natuurlijk!

Merel: ook een hele dikke knuffel voor jou. Want potverdorie zeg, hoe ontactisch kun je zijn! Had je schoonzus het echt niet anders aan kunnen pakken??

Toch opvallend hoe stellen die 'gewoon' zwanger kunnen raken omgaan met het nieuws verspreiden... Zelf zat ik laatst met een hele club meiden waar de vraag van iemand kwam: "tja, we twijfelen of we voor een derde kindje gaan... maar ja, dan moeten we verhuizen en een andere auto...." Waarop weer een ander begon: "wij willen misschien een tweede kindje... maar ja, we weten het nog niet zo.." Er werd over gepraat alsof het over de aanschaf van een stapel handdoeken ging....

Ik zat stil en trillend mijn mond te houden totdat ik bijna zat te huilen... Met bevende stem heb ik gezegd: "wees blij dat jullie ze kúnnen krijgen en er zelf de zeggenschap over hebben... Voor óns wordt het bepaald, en de kans is klein dat we groen licht krijgen..." Toen sloeg er wel een beetje een bom in. Er werd gezegd dat ze daar niet op gerekend hadden en er nooit zo over nadachten.

Bij veel mensen is er ook zoveel onwetendheid. Ze denken dat IVF een wondermiddel is waardoor je áltijd zwanger kan raken...
quote:kuukelesaan schreef op 12 maart 2012 @ 08:05:

Bij veel mensen is er ook zoveel onwetendheid. Ze denken dat IVF een wondermiddel is waardoor je áltijd zwanger kan raken...

Eerlijk gezegd dacht ik dat ook, jaren geleden toen de mm een ver-van-m'n-bed-show-was..

Inmiddels weet ik wel beter, door alle verhalen hier.

En helaas.. ik ben nu echt ongesteld hoor.. geen hoop meer dat dit een klein bloedinkje is.. Bleehhhh!!
Oh nee Pop! Ik weet even niet wat ik moet zeggen...

Hele dikke knuffel voor jou!!!!
Pop, Wat ongelooflijk balen.

Kuuk, wat goed dat je gereageerd hebt. Ik sla volledig dicht op zo'n moment.
Och neeeeeee pop toch!!!! jemig wat een .zooi. Had het zo gehoopt voor je! Hè wat naar nu. (wil flink wat andere woorden zeggen maar die zijn niet zo netjes) Dikke dikke knuffel meid.

Hier blijven de krampen doorgaan en vanochtend iets bruine afscheiding. Ben bang dat het toch echt niet is gelukt. Durf ook niet te testen. Wacht liever de bloedtest van woensdag af dan dat er weer met koeieletters "niet zwanger" staat.

Ikke hoe is het bij jou?

Kuuk, wat enorm spannend vandaag. En wat goed dat je je vriendinnen hebt gezegd waar het op staat. Erg hè (oneerlijk) dat mensen zo kunnen beslissen terwijl wij die keuze niet hebben. Heel veel sterkte vandaag en ik hoop op groen licht!
Pop shitterdeshitshit! Wat verdrietig en stom dat het niet gelukt is....

Dolfijn, ik duim dapper door voor je... Oooh, wat eng allemaal. Krampen, bruin en allerlei andere dingen. Je weet gewoon niet wat je lichaam allemaal doet en "voelt" de hele tijd of er nog symptomen zijn van het één of juist van het ander... Bruinverlies en krampen heb ik ook gehad met Ko. En met Kaedootje ook bruinverlies. Of erger zelfs nog want ik dacht toen dat het een menstruatie was. Nou ja, kort gezegd: ik duim door.
Pop Gatsiedarrie!! Bah. Wat een teleurstelling...

Dolfijntje je blijft het nog steeds spannend houden...Ik blijf voor je duimen.
Lekker laten leven...
Ach Pop nee toch!!! Wat een schrik en wat ontzettend jammer en verdrietig. Heel erg veel sterkte deze dagen

Dolfijntje, voor jou nog steeds spannend dus. Wat een zenuwslopende dagen zijn dit toch hè! Ook voor jou een dikke
Oh nee Pop!! Dit wil ik niet lezen op de maandagochtend Ik had het zooo gehoopt voor je!! Wat ontzetend balen... Veel sterkte meis...
Oh pop, wat een vreselijk bericht. Ik had het voor jou ook zo gehoopt.

En dolfijn ik hoop dat jij dan deze maand de brenger bent van het goede nieuws, want ik zal het ook niet zijn.

Veel krampen die steeds heviger worden en vanmorgen had ik ook bruinverlies, dus ik heb niet veel hoop meer. Ik geloof er echt niet meer in. Ga zo met een kruik op me buik op de bank zitten.

Kuuk, ik duim voor jou op groen licht en wens je alvast veel succes morgen met de tv-opname.

Blog, jij houdt het ook wel spannend hoor, houdt je ons wel op de hoogte van al het wel en wee?

Floor, wat vervelend dat er weer stress is omtrent familie etc. Dat kan je nu net niet gebruiken, maar ik vind je wel altijd heel sterk overkomen hoor.

Lolam, jij kan ook wel even een gebruiken, wat een lompe opmerking van die man.

Merel, jij klinkt ook altijd zo sterk daar heb ik echt bewondering voor. Maar wel lastig dat je schoonzus het op deze manier bekend gemaakt heeft van haar zwangerschap, dat steekt toch bij jullie.

Kaetje, hoe is het met jou? was het gezellig met je collega's?

Voor de andere meiden die ik vergeten ben even een
Ohh pop!

Getver!!!

En dolfijntje...hoe is het??

Ohh meiden ik leef zó mee... Wij gaan ook bij a starten. Weet sinds gisteren dat m'n vriend de komende vruchtbare dagen in het buitenland is dus dan wordt het sowieso ivf in april. God wie had dat ooit gedacht dat wij hier mee aan de slag zouden gaan....
Oh nee Pop Wat ontzettend K*T en wat zul je je ongelooflijk K*T voelen. Veel sterkte....

Dolfijn en Ikke, ik duim voor jullie gewoon nog door! Geen (lading) bloed geeft moed! Sterkte met de spanning

Ik had vanmorgen weer echo. Ik zit vol met eieren Ze varieren van 16 mm tot 22 mm. Woensdag de punctie en dan vrijdag de eerste terugplaatsing. Jémig wat vind ik het spannend allemaal....
Oh pop.... Nee toch?!

Shit shit shit... Ik had het zooooo ontzettend gehoopt voor je!

Dolfijntje...
quote:lolaM schreef op 11 maart 2012 @ 23:59:

blogbabe, jaa! gister restaurantwk. heerlijk uit eten geweest bij en sterrenrestaurant. niet veel, voor veel geld.in de auto had mijn vriend t al over frikandellen. Haha! Mijn man zei ongeveer hetzelfde bij thuiskomst. Hij had honger!
Och neeeeeee Pop toch!!!! Jemig wat een ellende. Waarom nou toch? En jij, Dolfijn? Hoe gaat het met jou. Ik hoop het zo en duim nog even door. Maar wat zal je in spanning zitten!quote:_maris_ schreef op 12 maart 2012 @ 10:50:

Ik had vanmorgen weer echo. Ik zit vol met eieren Ze varieren van 16 mm tot 22 mm. Woensdag de punctie en dan vrijdag de eerste terugplaatsing. Wat goed!!!! En wat superspannend, joh! Zet 'm op!

Hier is het rustig. De vk wilde me vandaag strippen, maar ik wilde niet. Voel me nu een beetje stom dat ik dat niet wilde. Maar goed, dat was mijn gevoel op dat moment. En ik ben eigenlijk heel relaxed. Wat vandaag niet komt, komt morgen wel. Of volgende week....
Helemaal niet stom Blog, bij je eigen gevoel blijven! Vind het juist heel dapper van je dat je zo relaxed bent en doet wat je gevoel je ingeeft. En inderdaad, er is er nog nooit één blijven zitten, dus de jouwe komt ook heus snel! Succes met de laatste loodjes

Nog even een punctie vraag... ik heb dus woensdag de punctie, en donderdagmiddag heb ik een cursus waar ik eigenlijk heen moet. Is het realistisch om te roepen dat dat wel gaat lukken? Of moet ik er vanuit gaan dat ik donderdag nog wel plat lig? Ik weet dat het per persoon verschilt, maar zou graag even van jullie horen hoe je je de dag na de punctie voelde.
Pop, nee he.. Oh bah, wat onzettend klote. Hele dikke

Dolfijn, wat ontzettend spannend. Mag ik heel voorzichtig zeggen dat ik het best hoopvol vind klinken? Ik duim

Maris, wat spannend he!!!!! Voel je je rustig voor de punctie? Wat krijg je voor pijnstilling?

Ikke, he bah, wat balen zeg!!!

Blog, wat fijn dat je zo relaxed bent! Hopelijk blijft dat lekker even zo!

Haiti, ik kreeg provera nadat de poging was stopgezet. Daardoor ging ik menstrueren, de volgende cyclus was ik 1,5 week overtijd dacht ik. Hele heftige menstruatie toen.

Nu weer 5 dagen overtijd, maar geen kans op zwangerschap. Wel irritant, want wil weer beginnen!
Oh Maris, zie nu je laatste post.

Ik voelde me de dag na de punctie prima. Weinig pijn, eigenlijk helemaal niet. Moest me verplicht rustig houden (ivm veel follikels), dus heb niet echt wat gedaan die dag, was ook op een zondag. Maar als ik een cursus zou hebben gehad zou ik daar prima naar toe gekund hebben. Tenzij het een cursus zou zijn geweest waar je veel moet bewegen ed.
Blog, spannend. Als jij al over je uitgerekende datum bent, dan is Taartje dat toch ook? Heeft iemand haar nog gezien de laatste dagen?

Ikke, bij mij ook bloedverlies tijdens de eerste weken van de zwangerschap, dus een beetje (oud) bloed hoeft niet meteen fout te zijn. Ik duim nog even verder voor jou en Dolfijn .

Floortje, voor jou ook een omdat je het moeilijk hebt met familie en financiën. Heb je ooit nog reactie gehad op he bezwaarschrift over de hoogte van de zwangerschapsverlof uitkering?

Maris, succes woensdag! Spannende periode nu.
Maris, ik moest rust houden de dag na de punctie (net als Eva ivm te veel follikels), maar mijn situatie was nou niet bepaald standaard.
Pop: oooh nee he, verdorie.

Ikke: voor jou ook een knuffel, balen.

Maris: spannend voor jou woensdag! Het verschilt inderdaad heel erg per persoon. Ik was bij beide puncties behoorlijk beurs dus ik was de dag erna wel bankgebonden.

Kuuk: spannende dag voor jou!

Merel en Floortje:

Dolfijn: oooooooh ik ben zoooooo hard aan het duimen voor jou!!!!! Wat is het toch moeilijk.

Blog: spannende tijden zijn dit he? Ik ben benieuwd wie er als eerst aan de beurt is van ons twee.... Bij mij rommelt het wel maar ik denk niet dat het serieus is, vannacht wel gedroomd dat het echt begonnen was.

Ik ben vrijdag uitgerekend.

Eva: ik hoop dat je snel weer verder mag.....

Haiti: wat is bij jullie het vervolgplan?
Pop, neeeee neee neeee. Is er echt geen hoop meer??

Dolfijn, pfff wat een spanning zeg. Oh wat hoop ik dat je gevoel niet klopt en dat je wel zwanger bent.

dikke knuffel voor jullie beide..

Ikke hoe is het bij jou? Oh lees nu niet goed, bah bah bah waarom nou niet?

Kuuk wat een spannende dag, ik hoop zo dat je goed nieuws krijgt. Vreselijk om zo afhankelijk van artsen te zijn!

Blog, vooral je gevoel volgen! Ik was vreselijk bang om overtijd te gaan maar als jij je goed voelt dan is dat het allerbelangrijkste!!

Abc nee helaas dat bezwaar loopt nog steeds en het kan nog wel maanden duren voordat er een uitslag komt. In de tussentijd is het hier dus niet echt leuk op dat vlak. Het voelt zo oneerlijk...

Maris sterkte met de punctie!

meiden bedankt voor de lieve woorden dat doet goed. Ik heb het weekend veel gehuild maar ook goed met manlief gepraat. Lange wandeling gemaakt in de bossen, heerlijk. Alleen jammer dat ik uitgleed op een plaat ijs! Nu dus een zere heup en arm en ik had nog last van mijn bekken niet echt handig dus! Gelukkig had manlief meisje in de doek dus die viel niet!
Poppie-meis... wat ongelofelijk k*t!!!!!!

We hebben ons op Hyves ook suf geduimd voor je.

Wat stom en verdrietig. Brok in mijn keel en tranen in m'n ogen.

Hele, hele dikke knuffel. Ik denk dat ik wel kan zeggen van al je Hyves-vriendinnetjes...
Pop, wat een grote teleurstelling bah! Een dikke voor jou

Dolfijn en Ikke, mijn duimen draaien ook nog even door. Hoop hoop hoop hoop!

Kuuk, spannend! Heel veel sterkte vandaag. Ik duim en hoop dat de zon inderdaad een goed teken is.

Maris, fijn dat er zoveel folikkels zijn. Ik heb de dag na de punctie een hele dag opgepast op 2 kleine kinderen. Ging wel goed.

Taartje, voor jou ook aftellen dus. Zet m op!

Eva, ik hoop ook dat je snel doorkan. Stom als je lichaam niet doet wat het hoort te doen. Ik had dat ook net toen ik zou gaan starten. Werd het hele schema weer opgeschoven.
Bedankt voor jullie reacties. Ik moet het inderdaad maar bekijken donderdag. In ieder geval ben ik voor vandaag naar huis gestuurd. Ik vind het psychisch allemaal wel pittig hoor! Ik zat wel op mn werk, maar kan me echt totaal niet concentreren. Afgelopen weken was ik nog voor 50% met mn gedachten bij mn werk, maar sinds vanmorgen (nu ik weet dat woensdag de punctie is) ben ik echt alleen maar met mn gedachten bij de IVF... mn collega's merkten het ook en zat op een gegeven moment gewoon te huilen van de spanning. Toen hebben ze me maar naar huis gestuurd. Kan gelukkig ook thuiswerken, denk dat ik dat maar wat meer ga doen deze week.

Kuuk (sorry nog helemaal niet op jou gereageerd, het is ook zo 'druk' hier!) succes en sterkte vandaag! Ik hoop enorm dat jullie groen licht krijgen. Spannend! Ben je al gebeld? En jeetje, morgen ook spannend, maar dan anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven