Hepatitis B

16-03-2012 10:51 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, langeleden dat ik hier nog was maar heb een wel hele goede reden om nog eens terug te keren en een topic te openen.

Ik ben ong. een jaar uit elkaar met mijn ex en heb één maal onbeschermde sex gehad, zij (naar eigen zeggen toch) ook.

Begin Februari ergens hebben wij terug een keer sex met elkaar gehad nadat ze bij mij was blijven slapen (ook onbeschermd) en nu komt het:

Ik krijg juist telefoon dat ze zou besmet zijn met hepatitis b, ik weet dat er al veel over soa's is geschreven hier maar over deze ziekte vind ik niets terug en na raadpleging van diverse sit's zit ik toch met vragen.

Zo lees ik dat het min. 75 dagen zou duren voor er klachten zouden kunnen opduiken... mijn ex is direct beginnen klagen de ochtend na de sex over branderig gevoel bij het plassen, pijn in de onderbuik enz.

Als het waar is van die 75 dagen minimum kan het toch alleen van die andere waar ze mee geslapen heeft zijn of vergis ik mij daar in?

Ik ben nog niet getest omdat ik het nieuws maar net verneem en ook verder geen klachten heb dus weet ik niet of ik drager ben, vraag mij af hoeveel kans er is als zij de drager moest zijn dat ik nu ook besmet ben.

Verder is alle info over deze ziekte en van mensen die er ook mee in contact zijn gekomen zeer welkom!

ps: wij hebben 2 kinderen van 3.5j en 9j ter info.

Alvast bedankt en vriendelijke (bange) groeten

IsaTim
quote:Isatim schreef op 16 maart 2012 @ 10:51:

Ik krijg juist telefoon dat ze zou besmet zijn met hepatitis b, ik weet dat er al veel over soa's is geschreven hier maar over deze ziekte vind ik niets terug en na raadpleging van diverse sit's zit ik toch met vragen.

Zo lees ik dat het min. 75 dagen zou duren voor er klachten zouden kunnen opduiken... mijn ex is direct beginnen klagen de ochtend na de sex over branderig gevoel bij het plassen, pijn in de onderbuik enz.

En het branderig gevoel bij het plassen en pijn in de onderbuik was geen blaasontsteking of een gevalletje 'te heftige seks', maar Hepatitis B? Haal jij/halen jullie nu niet dingen door elkaar?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
De relevantie van het benoemen van de kinderen ontgaat me geheel. En verder huisarts!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Huisarts en laten testen.
@ himalaya: De feiten door elkaar halen is iets waar ik haar dus van verdenk want verder geef ik u daar gelijk in, ik zeg al van bij het begin dat dit ook mijn gedacht is.

@ Fame: Die relevantie slaat voor mij dus op het besmettings gevaar tov de kinderen, dus ja voor mij is die er wel degelijk!

Verder wil ik graag aanstippen dat (haar) huisarts de vaststelling na de gebruikelijke testen zou gedaan heen maar echter met tegenstrijdige verklaringen die mijn vragen rechtvaardigen: Zo verteld die huisarts oa: dat deze ziekte 100% zeker nooit meer weggaat en andere dingen die worden tegengesproken door diverse websites. ( meeste site's spreken van 90% kans op spontane genezing bv.)

Daarom dus graag info van mensen met ervaring in deze materie.
quote:Fame schreef op 16 maart 2012 @ 10:53:

De relevantie van het benoemen van de kinderen ontgaat me geheel.

Adviezen ten aanzien van seksuele partner(s), gezinsleden en huisgenoten

Wanneer iemand weet dat hij of zij drager is van het hepatitis B-virus wordt aangeraden de vaste (seks)partner, gezinsleden en huisgenoten tegen hepatitis B te vaccineren. Deze vaccinatie wordt door de AWBZ vergoed en uitgevoerd door de GGD.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 maart 2012 @ 11:05:

[...]

Wanneer iemand weet dat hij of zij drager is van het hepatitis B-virus wordt aangeraden de vaste (seks)partner, gezinsleden en huisgenoten tegen hepatitis B te vaccineren. Deze vaccinatie wordt door de AWBZ vergoed en uitgevoerd door de GGD.Ter aanvulling, het zijn 2 of 3 injecties met een aantal weken ertussen en daarna een test van een minuutje.
Je zit met vragen. Dan lijkt me in dit geval de GGD de juiste weg. Je kunt immers op internet al niet genoeg vinden, dan vermoed ik dat je hier ook niet gerust gesteld gaat worden.

Sterkte.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 maart 2012 @ 11:05:

[...]

Wanneer iemand weet dat hij of zij drager is van het hepatitis B-virus wordt aangeraden de vaste (seks)partner, gezinsleden en huisgenoten tegen hepatitis B te vaccineren. Deze vaccinatie wordt door de AWBZ vergoed en uitgevoerd door de GGD.Ik dacht dat Hep B alleen seksueel overdraagbaar was, maar het is dus toch besmettelijker? Of misschien als het risico bestaat dat ze uit elkaars glazen drinken ofzo?
quote:elninjoo schreef op 16 maart 2012 @ 11:20:

[...]

Ik dacht dat Hep B alleen seksueel overdraagbaar was, maar het is dus toch besmettelijker? Of misschien als het risico bestaat dat ze uit elkaars glazen drinken ofzo?Ook bij bloed op bloedcontact. Ook een risico is een bloedtransfusie in een ontwikkelingsland, daarom heb ik mij laten vaccineren.
brennwert wijzigde dit bericht op 16-03-2012 11:30
Reden: Woordje vergeten
% gewijzigd
Hepatitis B kan je inderdaad oplopen door contact met besmette gebruiksvoorwerpen zoals een scheermes. Vooral personeel van hotels en restaurants worden om deze reden voorgelicht over de gevaren van Hepatitis B.
quote:elninjoo schreef op 16 maart 2012 @ 11:20:

[...]

Ik dacht dat Hep B alleen seksueel overdraagbaar was, maar het is dus toch besmettelijker? Of misschien als het risico bestaat dat ze uit elkaars glazen drinken ofzo?

Nee ook door bloed-bloed contact.

Ik werkte in een laboratorium en daarna in een uitvaartcentrum. Voor het eerste was ik veplicht een vaccinatie te halen en bij het tweede werd het aangeraden. Maar ik had er al één gehad natuurlijk.
Toch raar dan eigenlijk dat die vaccinatie niet geadviseerd wordt voor reizen. (Behalve als je onder primitieve omstandigheden in 'n primitief land reist, staat er dan meestal bij)

Hoelang is die Hep B vaccinatie werkzaam? Als het net zo'n langlopende is als de Hep A laat ik 'm wel 'n keer zetten als weer 'ns een herhaling van iets nodig heb.
Hep B is nog langer geldig dan Hep A, namelijk wss levenslang, maar zeker 25 jaar.

Het duurt echter wel ongeveer 6 maanden voor je beschermd bent en meerdere injecties (normaal 3 en een titerbepaling).

PS risicogroepen zijn vooral homo's en allochtonen... Misschien hebben jij of je ex seks gehad met iemand uit een risicogroep? Dat is dan in elk geval een aanwijzing. Onder autochtone heteroseksuele Nederlanders komt het veel minder voor.
Hepatitis B kun je (in tegenstelling tot hiv!) ook krijgen van oud bloed (bv wondkorstje). Dit is de reden dat alle zorgmedewerkers preventief worden gevaccineerd. @elninjoo: gezien jouw reizen zou ik mij zeker laten vaccineren. Je hebt inmiddels combi-vaccins A en B.
Oeps ik kan niet lezen. Foutje.
SORRY, mijn ex juist weer aan de telefoon en nu zegt ze dat haar huisarts extra testen heeft gedaan( uit zich zelf????????? geloof ik dus niks van!) en dat het niet zo is!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dus denk ik dat ze me gewoon gek probeerd te maken! pfffffff

Toch bedankt en nogmaals sorry

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven