Wie is wat aan het haken?

18-09-2011 20:37 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me gewoon af wat de haaksters onder ons aan het maken zijn. Ik ben vanavond aan dibbes draak uit amigurumi & more begonnen. Nadat ik vanmiddag polly van deliciouscrochet.com heb afgemaakt. Die is echt leuk geworden

(plaatje linken lukt me even niet)

Wat zijn jullie aan het maken
Godmejaar,

nou was ik gisteren dus aan het haken (de neushoorn), heb ik na 2 uur maar gewoon de complete nek (40 toeren) uitgetrokken volgens mij heb ik ergens een hele dikke telfout gemaakt, het zag er zo vreemd uit, compleet anders dan de foto

Oh well, ik heb ook zoveel aan mijn hoofd, ik denk dat ik gewoon niet geteld heb. Ik ga het opnieuw proberen
Kaatje, super dat je door kan met neushoorn. Wel een beetje blijven opletten he!?!

Op dit moment weinig aan het haken. Gisteren is een vriend van ons langs gekomen voor de taxatie van ons huis. Voordat we hem op de markt zetten moeten er nog flink wat klusjes gedaan worden (in de hoop dat we hem dan sneller kwijt zijn). Dus daar ben ik nu druk mee bezig. Maar met een beetje geluk zijn we er na dit weekend mee klaar.
Offtopic: Tum, toen ik huizen bekeken kon ik me super erg ergeren aan plintjes die los zaten, zwarte strepen op de muren en beschadigde deuren.Eigenlijk beschadigingen die ontstaan door normaal gebruik, maar onverzorgt overkomen bij een koper. Met een pot verf en een weekendje klussen kan je een heleboel van dat soort dingen weg nemen. En het ziet er net iets mooier door uit

Tevens zou ik ook kijken of je huidige indeling wel geschikt is voor verkoop. Soms kwam ik in huizen die vol stonden met van alles en nog wat. Ik zou zeggen doe alle beeldjes, frustels, prutsels en foto's alvast in een doos. Zorg dat de ruimte ruimer in aanzicht is. Vooral de foto's. was voor mij toch echt een eerste indruk.

Dit is dus de ervaring van een startende koper
Ook off topic: lisset, dat zijn dus precies de dingen die we gaan aanpakken. We hebben zelfs het lampje van de koelkast eindelijk vervangen (en die van de afzuigkap), de keukenla gemaakt, luxaflex ingekort (er lag nog zo'n halve meter op de vensterbank) enz. Morgen komt mijn moeder verven (ik mag nu niet verven met verf op terpetine basis) en ik ga beginnen met de plintjes. Mijn man gaat de zwaardere "klussen" doen. We hebben gisteren de ikea geplunderd voor opbergboxen (en een plekje gereserveerd bij mijn ouders op zolder ). Wij kijken nu inderdaad ook naar de dingen waar wij op zouden af knappen. Wel een stom idee. We wonen hier vier jaar en nu we willen verhuizen gaan we het huis opeens "af" maken
Nou mijn plintjes zijn wel af hoor.... Ech dat was een van de laatste dingen, maar dan ook echt gedaan gewoon.
Bij ons zaten de plintjes er ook op, maar die ellendige dingen laten steeds los.

Dochter is ziek (waarschijnlijk tandjes/kiezen) dus ik kan (illegaal) weer aan de ripple
hahaha... tip: hele sterke lijm en dan bedoel ik geen standaard bison kit...

Illegaal ripple... ik zit op dit moment mijn ipad software bij te werken op kantoor. Alleen de apps waren niet teruggezet. Ben ik nu mee bezig. Leuk klusje (note)
Haha, ik was aan het twijfelen tussen lijm en kleine spijkertjes. Maar ik denk dat ik ga voor de superduper sterke lijm (ga ik morgenochtend even halen ).

Fijn is dat apps terug zetten op je ipad. Hebben ze geen backup gemaakt?
Ik snap niet dat je je juist aan dat soort kleine dingen stoort als je een koophuis zoekt. Waarschijnlijk ga je het toch helemaal verven als je er woont, toch?

Ik heb de plinten overigens gewoon geschroeft. Gezeur met die lijm. En als er meubels in de kamer staan vallen die kleine schroefjes echt niet op.
Zeg maar Spijker.
Nee, het is mijn eigen ipad. Maar op kantoor heb ik gewoon een hele goede internet verbinding. Daar doe ik al mijn software updates.

Maar ik had zelf geen goede back up gemaakt. Ook weer geleerd.

Betreffende plintjes: het is voor mij vooral de eerste indruk, het ziet er dan minder uitgeleefd uit. Ik weet ook wel dat met een schilderbeur het zo weer mooi is, maar op een of andere manier link te het toch met onderhoud. Ik in iedergeval wel.
Het is ook vaak de eerste indruk die telt. We moeten bijv nog twee deuren verven, die zijn helemaal kaal geschuurd. We hebben alleen de tijd niet genomen ze te verven. We hebben ook een kast met een flinke scheur, daar zou ik persoonlijk echt op afknappen.

Het nadeel is ook dat er in de buurt meer van dit soort huizen te koop staan in dezelfde prijsklasse en dan gaat de "schone schijn" meetellen. Het is wel een voordeel dat we ons huis "vol" gaan verkopen. Wij kopen namelijk pas een ander huis als deze verkocht is.
Zo klusdag 1 zit erop!

Eigenlijk moet ik naar een verjaardag, maar die ga ik overslaan en dan lekker met mijn ripple op de bank
Hoe staat het ervoor. Ik heb dit weekend weinig gehaakt, zat vol met afspraken. Ga wel een geintje uithalen met mijn nicht. Ze zit altijd mij te pesten dat ik een doos ben omdat ik haak (positief hoor). Maar nu ga ik denk ik wildhaken of een krukje wat bij haar in de keuken staat. Plotseling gaat dat ding een hoes hebben van haakwerk.... ik kan niet wachten op de reactie.

Ripple vordert gestaag
Dames, ik ben niet echt een actieve meeschrijver, ik ben nog steeds bezig met mijn knuffels uit het boekje lieve knuffels haken.

Ik zou ook wel het patroon van de draak of neushoorn willen. Wil iemand mij deze mailen?

Alvast bedankt
Ik heb vandaag weer eens een stille dag (sinds tijden). Heren zitten de hele dag in een vergadering en volgens mij is het erg boeiend want ik hoor ze helemaal niet.

Het probleem is dat ik dan ga winkelen online. Dus heb net weer 4 nieuwe patronen gekocht. Kon het niet laten. Want ze waren te leuk!

http://en.dawanda.com/pro ... fswichtel-Haekelanleitung

(moet nu alleen mijn duits oefenen, gelukkig is een van mijn bazen duits )
Stille dagen zijn inderdaad nooit goed voor de portemonnaie. Maar er staan echt hele leuke dingen op die site! *wordt weer even snel onder mijn favorieten gegooid*

Leuk dat wildhaken. Een vriendin van mij kwam laatst een pagina uit het AD langsbrengen met allemaal gehaakte dingen. En daar stond dus ook een omgehaakt krukje bij voor heel veel geld! Ik denk dat ik (als ik wat meer ruimte heb) een keer krukjes ga halen bij de kringloop.
Ik heb net even (online) een bak geld uitgegeven bij ltc. Veel voor weinig is natuurlijk altijd goed

Ik ben erg benieuwd. Ik heb katoen gekocht (cotton double eight) voor het aapjesdekentje en verder de gewone cotton eight voor JJ en wat er verder nog voor mijn haaknaald komt
Lisette, die kabouters zijn echt superleuk!!!!!!

Ruilen, voor een patroon wat jij graag wilt hebben en nog niet hebt?

Van JJ moet ik ook nog een keer het patroon bestellen, die is ook al zo leuk! (mocht iemand die willen ruilen, dan geef maar een gil )
stuur maar effe een mailtje naar 'tja dat staat er nu niet meer' meld als je het gelezen hebt, dan haal ik het adres weer weg
Gelezen!
Euhm... hij klopt niet... krijg een foutmelding....
Foutje bedankt
Oeh, vers bloed in onze ruilpoel??? (niet dat ik helemaal niks te halen heb hoor )
Lisette, je hebt mail!

Tum: ik heb ook nog zat te haken... maar ben intussen ook een verzameling patronen aan 't aanleggen, zodat ik zeker genoeg keus heb voor als ik weer aan iets nieuws begin
quote:PeetjeP schreef op 20 maart 2012 @ 14:11:

Lisette, die kabouters zijn echt superleuk!!!!!!

Ruilen, voor een patroon wat jij graag wilt hebben en nog niet hebt?

Van JJ moet ik ook nog een keer het patroon bestellen, die is ook al zo leuk! (mocht iemand die willen ruilen, dan geef maar een gil )

Wie of wat is JJ?

Ik heb nog een heleboel te ruilen. Lisette heeft mijn mailadres, wil je het doorgeven aan Peet en Tum, Lisette? Als jullie willen ruilen natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven