Culinaire flop
dinsdag 20 maart 2012 om 17:32
Appeltaart met gebakken eieren: Briljant!
Hier gaat er weleens wat mis, maar het is bijna altijd op te lossen gelukkig. Pas bij de fudge was de caramel nog te heet dus toen ik de boter erdoor roerde nam dat niet goed op. Gelukkig na flink opkloppen was het nog te redden en heb ik gesmuld van de heerlijkste fudge ooit
Hier gaat er weleens wat mis, maar het is bijna altijd op te lossen gelukkig. Pas bij de fudge was de caramel nog te heet dus toen ik de boter erdoor roerde nam dat niet goed op. Gelukkig na flink opkloppen was het nog te redden en heb ik gesmuld van de heerlijkste fudge ooit
dinsdag 20 maart 2012 om 18:02
dinsdag 20 maart 2012 om 18:09
quote:galadriel schreef op 20 maart 2012 @ 16:19:
Ongekookte bietjes moet je in het geheel (dus met schil koken in ruim water), af laten koelen en het velletje eraf halen.
Dat is nog het ergste. Ik heb ze in de schil gekookt. Maar dat mocht niet baten.
Ik ga me nu ernstig af zitten vragen of ik uberhaupt wel bietjes heb gegeten...
Ongekookte bietjes moet je in het geheel (dus met schil koken in ruim water), af laten koelen en het velletje eraf halen.
Dat is nog het ergste. Ik heb ze in de schil gekookt. Maar dat mocht niet baten.
Ik ga me nu ernstig af zitten vragen of ik uberhaupt wel bietjes heb gegeten...
dinsdag 20 maart 2012 om 18:10
quote:bergkristal schreef op 20 maart 2012 @ 18:02:
Ik heb eens een roerbakgerecht gemaakt met bamboescheuten uit een blikje. Vond ze al een beetje vreemd ruiken maar ach, toch maar erdoor.
De vriend die die avond kwam eten sprak de legendarische woorden "Het smaakt naar hoe in Blijdorp (diergaade) het pandahok ruikt".
Ik heb eens een roerbakgerecht gemaakt met bamboescheuten uit een blikje. Vond ze al een beetje vreemd ruiken maar ach, toch maar erdoor.
De vriend die die avond kwam eten sprak de legendarische woorden "Het smaakt naar hoe in Blijdorp (diergaade) het pandahok ruikt".
dinsdag 20 maart 2012 om 18:19
Heel lang geleden toen ik 15 was moest ik van mn moeder even de rijst afgieten omdat ze nog even wat anders moest doen. Dus ik de rijst in een vergiet, zon kunststof ding. Maar ze kwam maar niet dus ik dacht slim te zijn om het vergiet nog even in de pan te hangen zodat het warm zou blijven. Pan op het vuur gezet. Toen liep ik even weg en opeens werd ik geroepen door mn moeder die lichtelijk in paniek was. Bleek: het vergiet was gesmolten en in de pan gezakt... Ofwel, pan, vergiet en de rijst konden rechtstreeks de container in... :-/
Ik wordt er ook nog vaak mee gepest door mn moeder, en ze heeft het geloof ik ook tegen iedereen verteld die ze kent :p
Ik wordt er ook nog vaak mee gepest door mn moeder, en ze heeft het geloof ik ook tegen iedereen verteld die ze kent :p
dinsdag 20 maart 2012 om 19:12
Mijn culinaire flop was eigenlijk geen flop, het was niks. Ik had een pannetje op het vuur gezet en net toen ik het pannetje wilde vullen met voedsel ging de bel: gezellig, visite! Afijn, wij uitgebreid aan de koffie, tot het een beetje raar begon te ruiken. Pannetje rookte als een gek, en om erger te voorkomen rukte ik het snel van het vuur. Met mijn blote handen. Resultaat: een pannetje armer, geen eten en een paar prachtige blaren.
@Pompsnol:
@Pompsnol: