Moet ik het forum verlaten?

22-03-2012 15:19 2027 berichten
Alle reacties Link kopieren
De afgelopen maanden is het forum een belangrijk deel van mijn leven geworden. Ik heb er vriendinnen gemaakt, fijn gediscussieerd, mensen geholpen en mijn eigen geest gescherpt.

Echter, het is onmogelijk om te kunnen functioneren zonder draagvlak. Het doet me dan ook pijn dat, ondanks al mijn constructieve posts en inzet voor (het niveau van) het forum, er soms wordt gezegd dat ik "op moet donderen".

Ik heb het beste met iedereen voor en wil mijn steentje bijdragen aan dit forum en een betere wereld.

De liefde moet echter van twee kanten komen. Daarom wil ik weten hoe over mijn rol op dit forum wordt gedacht, zodat ik er consequenties uit kan trekken.

Vind je dat Martin zou moeten opdonderen van dit forum?

Totaal aantal stemmen: 600

Nee, Martin heeft leuke bijdragen (3%)
Nee, Martin heeft zinvolle bijdragen (2%)
Nee, je kunt iemand ook negeren als je hem niet leuk vindt. (26%)
Nee, niet iedereen die anders of irritant is, moet oprotten. (11%)
Nee, want er zijn anderen die hem WEL leuk vinden (3%)
Ja, Martin moet oprotten. (56%)
quote:scamp schreef op 23 maart 2012 @ 16:29:

[...]

Mijn moeder heeft ook nog een briefje geschreven dat ik echt , ECHT, niet wil kan werken.

En dat werkte niet? Joh, wat flauw.

Op school werkte dat altijd!
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Ach, ik zie een Martin gewoon als een niet zo grappige puppet die we veelvuldig hier op het forum gehad hebben.

Zoals ooit Patty Brard. Mén, dat was pas lachen.
quote:shahla schreef op 23 maart 2012 @ 16:31:

[...]

En dat werkte niet? Joh, wat flauw.

Op school werkte dat altijd!

Gemeen he van deze arbeidsdeskundige? Ik ga bezwaar indienen hoor.

Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt. Ik ga toch zeker geen uitkering aanvragen omdat ik daardwerkelijk wat mankeer? Tssk
quote:tzippa schreef op 23 maart 2012 @ 16:16:

[...]

Had ik dat standpunt? Ik constateerde alleen dat veel van de mensen die zeggen hem te gaan negeren, het vervolgens nog tien keer roepen en dat druist nogal tegen het begrip negeren in.

Van mij hoeft niemand z'n mond te houden hoor, tis een forum.

'Moeten' is ook zo'n groot woord. Maar je zei:

"Het lijkt me heel vermoeiend om me over veel ongewenste zaken (iig zoiets als dit, come on, je hebt zelf geconstateerd dat het een troll is) op te winden, dat zijn mij zelfs geen 5 minuten waard."

En ik las dat als een OF negeren, OF meedoen-verhaal.

Ik bedoel: ik lever kritiek maar jouw kritiek is dat het onzin is er op te reageren en vanuit mijn kant kritiek te leveren. Excuses als ik het verkeerd had gelezen.

Dat mensen aankondigen te gaan negeren is eigenlijk wel netjes naar TO toe. Dan weet hij dat. Maar het is ook een graadmeter voor het irritatiegehalte naar Martin toe. Dat is blijkbaar enorm hoog.

Het is een merkwaardig iets: de andere kant op kijken bij irritatie en alleen een absolute grens van 'strafbare' feiten hanteren wanneer mag worden ingegrepen. Ik snap dat niet. Het is toch goed anderen te wijzen op hun gedrag? Troll of niet?

Bovendien zijn er mensen op dit forum die echt geloven dat Martin Martin is, of die zelfs opkijken tegen zijn taalgebruik. Ik denk dat het goed is aan te tonen dat het onzin is. Het is helaas niet voor iedereen duidelijk dat hij een troll.

Maar eigenlijk denk ik dat Martin allang een permaban had moeten krijgen. Nu is het daar te laat voor en meet hij zichzelf een soort martelaarschap aan dat bij sommigen nog voor zoete koek wordt geslikt ook!

Het pleziertje van sommigen gaat blijkbaar boven de enorme irritatie van anderen. Meer dan helft wil blijkbaar erg graag dat hij oprot. En de redenen daarvoor lijken me erg logisch.

Ik zit bijvoorbeeld ook op een forum voor drummers. Als ik vanaf dag 1 zou roepen de beste drummer ter wereld te zijn en dat ik vroeger toerde met U2 was ik daar allang geband.

Vreemd dat dat hier niet is gebeurd.
quote:scamp schreef op 23 maart 2012 @ 16:34:

[...]

Gemeen he van deze arbeidsdeskundige? Ik ga bezwaar indienen hoor.

Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt. Ik ga toch zeker geen uitkering aanvragen omdat ik daardwerkelijk wat mankeer? Tssk

Dat kan ook helemaal niet want iedereen die een uitkering ontvangt of nog wenst aan te vragen, mankeert namelijk helemaal niets. Anders zaten ze in andere regelingen.

Ze denken gewoon dat jij wél iets mankeert, daarom mag je niet bij de Sociale Zaken club. Ik zou zeker bezwaar aantekenen. Je laat je toch geen etiket aanpraten!
quote:shahla schreef op 23 maart 2012 @ 16:36:

[...]

Dat kan ook helemaal niet want iedereen die een uitkering ontvangt of nog wenst aan te vragen, mankeert namelijk helemaal niets. Anders zaten ze in andere regelingen.

Ze denken gewoon dat jij wél iets mankeert, daarom mag je niet bij de Sociale Zaken club. Ik zou zeker bezwaar aantekenen. Je laat je toch geen etiket aanpraten!Je hebt gelijk. Ik ga dat ook meteen aan al mijn artsen vertellen. Geen diagnoses meer, geen pijnstillers en andere medicatie. Zijn ze helemaal.
quote:tzippa schreef op 23 maart 2012 @ 16:23:

[...]

Ik hoop toch niet die post waarin mij een standpunt wordt opgedrongen, maar die ene post die voor Martin was?

Nou ja zeg! Een standpunt opdringen? Hoe kom je daar toch bij? Ik vraag me sowieso af waarom wij hier oorlog over moeten gaan voeren.

Maar vind je zelf ook niet een beetje kinderachtig om bij derden die iets tegen mij zeggen je gelijk te halen?
quote:jukebox schreef op 23 maart 2012 @ 16:34:

Maar eigenlijk denk ik dat Martin allang een permaban had moeten krijgen. Nu is het daar te laat voor en meet hij zichzelf een soort martelaarschap aan dat bij sommigen nog voor zoete koek wordt geslikt ook!

Het pleziertje van sommigen gaat blijkbaar boven de enorme irritatie van anderen. Meer dan helft wil blijkbaar erg graag dat hij oprot. En de redenen daarvoor lijken me erg logisch.

Ik zit bijvoorbeeld ook op een forum voor drummers. Als ik vanaf dag 1 zou roepen de beste drummer ter wereld te zijn en dat ik vroeger toerde met U2 was ik daar allang geband.

Vreemd dat dat hier niet is gebeurd.Het doet er niet zoveel toe of de meerderheid vindt dat hij op moet rotten. Uiteindelijk bepalen de regels én moderators hoe lang iemand hier welkom is.
quote:shahla schreef op 23 maart 2012 @ 16:29:

[...]

Ik wilde vooral aantonen dat ik het woord volgers een rariteit vind.

Raar gesteld om het zo te noemen.

Maar volgens mij gaat dat aan de goegemeente voorbij? Snap wat je bedoelt hoor, is ook vreemd. Ben waarschijnlijk net zo'n soms-volger als jij. Moet wel toegeven dat ik niet als eerste op hem zal reageren want ik ben maar een simpele, maar happy MBO-er, en snap lang niet alles van wat ie neuzelt. Meestal kom ik pas achter wat ie nou precies bedoelt als ik meerdere reacties heb gelezen (tja, en dan kan ik me soms niet inhouden ).
quote:Tijntje schreef op 23 maart 2012 @ 16:26:

Is ie al weg?
quote:scamp schreef op 23 maart 2012 @ 16:37:

[...]

Je hebt gelijk. Ik ga dat ook meteen aan al mijn artsen vertellen. Geen diagnoses meer, geen pijnstillers en andere medicatie. Zijn ze helemaal.

Je kunt je moeder beter een briefje laten schrijven voor een Wajong uitkering of soortgelijke regeling.

Als je moeder zelfs een briefje voor je moet schrijven terwijl je volwassen bent, nou dan moet dat wel betekenen dat je echt niet in orde bent. Niet in staat het zelf te regelen. Heb jij zo een Wajong. Ze zijn zo soepel in het toekennen ervan. Moet voor het weekend nog wel lukken, hoor! Succes!
quote:shahla schreef op 23 maart 2012 @ 16:38:

[...]

Het doet er niet zoveel toe of de meerderheid vindt dat hij op moet rotten. Uiteindelijk bepalen de regels én moderators hoe lang iemand hier welkom is.

Die meerderheid heeft daar prima argumenten voor. Die argumenten hadden de moderatoren maanden geleden al kunnen hanteren. Dus misschien doen de moderatoren hun werk niet goed? Of kloppen de regels niet (weet niet hoor, gewoon een open vraag).

Ik bedoel: die regels en moderatoren komen natuurlijk niet van een andere planeet en/of uit de lucht gevallen.

Maar vooral: we moeten nu niet doen alsof een boze menigte een coup tegen Martin opzet om hem vervolgens met pek-en-veren de stad uit te jagen.

Hij lanceerde deze poll zelf.
quote:shahla schreef op 23 maart 2012 @ 16:41:

[...]

Je kunt je moeder beter een briefje laten schrijven voor een Wajong uitkering of soortgelijke regeling.

Als je moeder zelfs een briefje voor je moet schrijven terwijl je volwassen bent, nou dan moet dat wel betekenen dat je echt niet in orde bent. Niet in staat het zelf te regelen. Heb jij zo een Wajong. Ze zijn zo soepel in het toekennen ervan. Moet voor het weekend nog wel lukken, hoor! Succes!

Ik heb al een Wia, zonder briefje gekregen. Heb er wel 5 jaar over gedaan lol.

Wajong voor kwartet dan? Welke twee andere nog meer?
quote:jukebox schreef op 23 maart 2012 @ 16:47:

[...]

Die meerderheid heeft daar prima argumenten voor. Die argumenten hadden de moderatoren maanden geleden al kunnen hanteren. Dus misschien doen de moderatoren hun werk niet goed? Of kloppen de regels niet (weet niet hoor, gewoon een open vraag).

Ik bedoel: die regels en moderatoren komen natuurlijk niet van een andere planeet en/of uit de lucht gevallen.

Maar vooral: we moeten nu niet doen alsof een boze menigte een coup tegen Martin opzet om hem vervolgens met pek-en-veren de stad uit te jagen.

Wat vind jij een banwaardig iets wat Martin heeft gedaan?

Ik heb hem niets anders zien doen dan zovelen hier op dit forum wel eens doen maar dan met een air van arrogantie en ego.
quote:scamp schreef op 23 maart 2012 @ 16:48:

[...]

Ik heb al een Wia, zonder briefje gekregen. Heb er wel 5 jaar over gedaan lol.

Wajong voor kwartet dan? Welke twee andere nog meer? WAO en er is nog één. Kan even niet meer op de afkorting komen maar het is laatst nog hier besproken op het forum. Dat kwartet gaat daarom wel lukken.
quote:shahla schreef op 23 maart 2012 @ 16:50:

[...]

WAO en er is nog één. Kan even niet meer op de afkorting komen maar het is laatst nog hier besproken op het forum. Dat kwartet gaat daarom wel lukken.Super!
quote:jukebox schreef op 23 maart 2012 @ 16:47:

[...]

Als die regels er niet voor zorgen dat iemand daarom te bannen valt, puur omdat een bepaalde groep dat wil, wil nog niet zeggen dat die regels dan niet deugen.

Aan die regels is uitentreuren gesleuteld.

Jammer voor jullie dan dat het er niet voor zorgt dat een forum doorn in het oog gemoved wordt maar dan zul je iets anders moeten bedenken om hiermee om te gaan, hoor.
quote:scamp schreef op 23 maart 2012 @ 16:50:

[...]

Wat vind jij een banwaardig iets wat Martin heeft gedaan?

Ik heb hem niets anders zien doen dan zovelen hier op dit forum wel eens doen maar dan met een air van arrogantie en ego.

Op veel - serieuze - fora is het opzetten van een extreme fake-identiteit met als hoofddoel om zoveel mogelijk reacties en irritatie los te weken bij anderen nummer 1 om een permaban te ontvangen.

En dat is niet voor niets.
Zoals bijvoorbeeld om iemand heen forummen. Prima methode.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
quote:scamp schreef op 23 maart 2012 @ 16:51:

[...]

Super!

Volgens mij heet de kwartet regeling (die het kwartet, kwartet maakt)

IVA.

Denk er om, niet IVO.

Dat is je buurman.

Kom je straks bij die instantie en dan zeggen ze dat je je geld maar bij hem op moet halen dus zeg het wel even goed hè.
quote:jukebox schreef op 23 maart 2012 @ 16:54:

[...]

Op veel - serieuze - fora is het opzetten van een extreme fake-identiteit met als hoofddoel om zoveel mogelijk reacties en irritatie los te weken bij anderen nummer 1 om een permaban te ontvangen.

En dat is niet voor niets.Tenzij het een puppet is en voorwaarde daarvoor is dat je het even meldt bij de moderators en dan mag jij best los als trolletje hoor.
quote:jukebox schreef op 23 maart 2012 @ 16:54:

[...]

En dat is niet voor niets.Dat kun je helaas niet bewijzen.
quote:shahla schreef op 23 maart 2012 @ 16:55:

[...]

Volgens mij heet de kwartet regeling (die het kwartet, kwartet maakt)

IVA.

Denk er om, niet IVO.

Dat is je buurman.

Kom je straks bij die instantie en dan zeggen ze dat je je geld maar bij hem op moet halen dus zeg het wel even goed hè.Ah, dan moet ik nog even sparen dan met mijn WGA
quote:jukebox schreef op 23 maart 2012 @ 16:34:

[...]

'Moeten' is ook zo'n groot woord. Maar je zei:

"Het lijkt me heel vermoeiend om me over veel ongewenste zaken (iig zoiets als dit, come on, je hebt zelf geconstateerd dat het een troll is) op te winden, dat zijn mij zelfs geen 5 minuten waard."

Ik praatte voor mezelf en jij maakt er een standpunt van dat ik dit of dat vindt.

En ik las dat als een OF negeren, OF meedoen-verhaal.

Ja, dat begreep ik dat jij het zo las, maar je zei dat ik dat standpunt innam, dat is niet waar, dat las jij zo.

Ik bedoel: ik lever kritiek maar jouw kritiek is dat het onzin is er op te reageren en vanuit mijn kant kritiek te leveren. Excuses als ik het verkeerd had gelezen. ok.

Dat mensen aankondigen te gaan negeren is eigenlijk wel netjes naar TO toe. Dan weet hij dat. Maar het is ook een graadmeter voor het irritatiegehalte naar Martin toe. Dat is blijkbaar enorm hoog.

Het is een merkwaardig iets: de andere kant op kijken bij irritatie en alleen een absolute grens van 'strafbare' feiten hanteren wanneer mag worden ingegrepen. Ik snap dat niet. Het is toch goed anderen te wijzen op hun gedrag? Troll of niet?

Bovendien zijn er mensen op dit forum die echt geloven dat Martin Martin is, of die zelfs opkijken tegen zijn taalgebruik. Ik denk dat het goed is aan te tonen dat het onzin is. Het is helaas niet voor iedereen duidelijk dat hij een troll.

Raar forum dan, hebben die een ban op vrijheid van meningsuiting?

Vreemd dat dat hier niet is gebeurd.
quote:Gamayun schreef op 23 maart 2012 @ 16:55:

Zoals bijvoorbeeld om iemand heen forummen. Prima methode.

Als dat echt nodig is, moet dat prima lukken.

Als ik zou zeggen dat ik iemand ga negeren, (en dat heb ik inderdaad wel eens gezegd tegen iemand) houd ik dat tot in de eeuwigheid vol. Zonder ondersteunende negeer knop zelfs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven