Mode & Beauty alle pijlers

Tattoo genezing

25-03-2012 22:04 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vrijdagavond heb ik mijn 1e tattoo gezet, in de binnenkant van mijn linkerarm. Allemaal heel leuk en aardig. Nadat ie gezet was was de huid erom heen niet rood, het deed geen pijn, geen branderig gevoel helemaal niets.

Nadat het folie er af was gehaald en ik het aanraakte om het te wassen ook geen pijn of iets in die richting.

De volgende dag werd ik wakker en zaten er al korstjes op, vandaag (ik heb hem dus nu bijna 3 dagen) zitten de korstjes al los en sommige zijn er al af. Dit vind ik echter heel bizar, omdat het zo snel gaat. Ik heb dus niet over de tattoo gewreven, ik durf geen eens lange mouwen aan (behalve bij 't slapen) en ik doe er zeer spastisch over wat aanraking betreft (ik zorg dat niets, maar dan ook NIETS de tattoo aanraakt. Behalve als ik het was.)

Dus..Moet ik me zorgen maken om de snelle genezing? Ik had gisteren de tattooshop gebeld, maar die zeiden dat ik gewoon mazzel had..Maar nu lees ik op internet dat als dit gebeurt, de tattoo niet goed is gezet en dat er van alles en nog wat met de tattoo kan gebeuren als het 'zo snel geneest"

Het probleem is dus ook dat, omdat ik blijkbaar snel genees, ook geen idee heb wanneer de tattoo écht genezen is...Als alle korstjes eraf zijn? Of als die niet meer glimt...? Of...?

Ik had veel liever dat ik zoals elk normaal mens was, en gewoon braaf en langzaam genas, pijn had enzovoorts.
Its so overt, its covert
Ik heb ook nooit pijn hoor.

Genezing van je tattoo gaat (helaas) altijd zo snel.

Dat helaas is omdat hij zo mooi zwart is die 1e dag, als hij is genezen is ie wat matter van kleur.
Wat maakt het trouwens uit wanneer hij echt genezen is? Je kan toch gewoon de indicatie van de tattooshop blijven aanhouden?
Dat ie wat matter van kleur is, dat weet ik. Ik heb alleen geen zin dat dadelijk de helft van m'n tattoo plots weg is door de korstjes. Dit vooral omdat ik hem niet kan laten bijwerken omdat ik naar het buitenland verhuis..

En op je vraag: Omdat ik dan dadelijk weken/maanden veels te voorzichtig om zal gaan met de tattoo misschien (dus geen lange mouwen draag enzovoorts)
Its so overt, its covert
Ik heb ook nooit pijn gehad aan mijn tatoeages gehad. Degene op mijn onderrug heeft wel heel erg gebloed de eerste uren, deed bij het zetten ook pijn, maar verder geen pijn meer aan gehad. Bij mij genas het ook heel snel, heb ik altijd met wondjes.
quote:lauwrahh schreef op 25 maart 2012 @ 22:17:

Dat ie wat matter van kleur is, dat weet ik. Ik heb alleen geen zin dat dadelijk de helft van m'n tattoo plots weg is door de korstjes. Dit vooral omdat ik hem niet kan laten bijwerken omdat ik naar het buitenland verhuis..

En op je vraag: Omdat ik dan dadelijk weken/maanden veels te voorzichtig om zal gaan met de tattoo misschien (dus geen lange mouwen draag enzovoorts)Ze hebben overal wel tattooshops hoor.
Ja, dat snap ik. Maar veel geld heb ik niet.

Maar, hoe lang duurde het bij jou ongeveer voordat de korstjes los gingen zitten en eraf vielen?
Its so overt, its covert
Bij mij ook een dag of 2 (ook op mijn onderarm).

Na een week waren alle korstjes eraf en hij is helemaal mooi.
Een goede tattooshop weet echt wel waar ze over praten..

En ik neem toch aan dat je naar een goede shop bent gegaan.. een erkende. Dus.. ik zou me geen zorgen maken en inderdaad blij zijn dat je zo snel geneest.
Je moet er voor zorgen geen korstjes te krijgen! Voorzichtig de gekleurde troep eraf wassen en vet houden. Ik slaap eerste 2/3 nachten met een vers 'plasticje', dan voorkom je dat je aan je beddegoed/pyjama blijft plakken.

Bij mij heelt het ook heel snel, nog nooit gehoord dat dat invloed op

je tattoo kan hebben. Heb je geen instructies (dan wel niet op papier) meegekregen?
Ik heb 5 tattoo's, 2 waren binnen een week ook al korst vrij en helemaal genezen (1 op arm en 1 op voet) de andere hebben er bijna 2 weken over gedaan.. Geen idee waarom, ligt misschien zelfs aan het weer? Haha.

Maar ze zijn alle 5 hetzelfde genezen uiteindelijk dus zou me geen zorgen maken en gewoon goed smeren
Internagelaktisch
quote:byrd schreef op 25 maart 2012 @ 22:56:

Je moet er voor zorgen geen korstjes te krijgen! Voorzichtig de gekleurde troep eraf wassen en vet houden. Ik slaap eerste 2/3 nachten met een vers 'plasticje', dan voorkom je dat je aan je beddegoed/pyjama blijft plakken.

Bij mij heelt het ook heel snel, nog nooit gehoord dat dat invloed op

je tattoo kan hebben. Heb je geen instructies (dan wel niet op papier) meegekregen?

Neee!! Niet doen hoor! Die korstjes moet je juist laten zitten!

Gewoon vet houden zoals beschreven in het blaadje wat je hebt van de tattooshop. Korstjes gaan er vanzelf af wanneer het genezen is.
Ik heb ook een tattoo aan de binnenkant van mijn bovenarm. Ik heb de eerste drie dagen een brandgevoel gehad maar amper korstjes. Je moet die korstjes laten zitten zodat je huid goed geneest. Ik heb namelijk fading in mijn tattoo zitten en dat zou anders onregelmatig worden.
ik heb 1 laten zetten op mijn onderrug afgelopen vrijdagavond. Deed toch wat meer pijn dan mijn andere! De roodheid was na een paar uur weg. Er zitten al korsten op nu, maar ik heb geen jeuk. Wel is de tattoo nog gevoelig, maar dat komt denk ik omdat het op een gevoelige plek zit. Ik raak hem zo weinig mogelijk aan, draag losse kleding en smeer hem 1 keer per dag in met Zwitsal bodylotion.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven