GBA inleveren huurhuis nog voor toewijzing.
vrijdag 23 maart 2012 om 17:43
Haj haj,
Vorige week had ik gereageerd op een nieuwbouw huurwoning. Hiervan waren er 3 beschikbaar. Ik ben nummer 11 geworden.
Toch lag er deze week een brief in de bus met het volgende:
Wilt u in aanmerking komen voor een eengezinswoning aan het Rio-terrein verzoeken wij u een kopie van onderstaande gegevens mee te sturen met uw intresse formulier:
- Geldig legitimatiebewijs
- Recente inkomensgegevens ( 3 salarisstroken + jaaropgave )
- Uitreksel GBA
- Ingevulde verhuurdersverklaring.
Maar vervolgens staat er weer onder: Na afloop van de reactietermijn zal een incentarisatie plaats vinden onder de geintresseerden waarna de kandidaten op volgorde van inschrijving uitgenodigd zullen worden.
Op dit moment worden er meerdere woningzoekenden benaderd die intresse hebben in deze woning.
Is dit tegenwoordig normaal dat je alles in moet leveren, geld moet uitgeven voor een GBA nog voordat t zeker is dat je de woning krijgt?
Ik heb alles wel ingeleverd omdat ik de woning erg graag wil hebben, maar vind dit een beetje rare gang van zaken.
Meestal pakken ze dan toch de eerste 3 als er 3 woningen beschikbaar zijn?
Vorige week had ik gereageerd op een nieuwbouw huurwoning. Hiervan waren er 3 beschikbaar. Ik ben nummer 11 geworden.
Toch lag er deze week een brief in de bus met het volgende:
Wilt u in aanmerking komen voor een eengezinswoning aan het Rio-terrein verzoeken wij u een kopie van onderstaande gegevens mee te sturen met uw intresse formulier:
- Geldig legitimatiebewijs
- Recente inkomensgegevens ( 3 salarisstroken + jaaropgave )
- Uitreksel GBA
- Ingevulde verhuurdersverklaring.
Maar vervolgens staat er weer onder: Na afloop van de reactietermijn zal een incentarisatie plaats vinden onder de geintresseerden waarna de kandidaten op volgorde van inschrijving uitgenodigd zullen worden.
Op dit moment worden er meerdere woningzoekenden benaderd die intresse hebben in deze woning.
Is dit tegenwoordig normaal dat je alles in moet leveren, geld moet uitgeven voor een GBA nog voordat t zeker is dat je de woning krijgt?
Ik heb alles wel ingeleverd omdat ik de woning erg graag wil hebben, maar vind dit een beetje rare gang van zaken.
Meestal pakken ze dan toch de eerste 3 als er 3 woningen beschikbaar zijn?
vrijdag 23 maart 2012 om 17:46
Maar als de eerste 3 hem toch niet willen (of 1 van de 3) dan moeten ze weer opnieuw de procedure starten, wachten tot iedereen zijn spullen heeft aangevraagd en ingeleverd etc. Nu doen ze alles in 1x.
Als het langer duurt, lopen ze ook huurinkomsten mis.
Als het langer duurt, lopen ze ook huurinkomsten mis.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 23 maart 2012 om 17:46
Omdat toch vaak voorkomt dat mensen een huis afwijzen, doen ze het zo om (lange) leegstand te voorkomen.
Ik vind het wel handig van ze, zo weet iedereen eerder waar die aan toe is.
Ik zou alleen wel navragen of dat uittreksel van het GBA ook een kopie mag zijn of dat ze je gegevens opslaan (wat waarschijnlijk niet mag met het oog op de wet op de privacy). Anders blijf je die uittreksels aanvragen.
Ik vind het wel handig van ze, zo weet iedereen eerder waar die aan toe is.
Ik zou alleen wel navragen of dat uittreksel van het GBA ook een kopie mag zijn of dat ze je gegevens opslaan (wat waarschijnlijk niet mag met het oog op de wet op de privacy). Anders blijf je die uittreksels aanvragen.
vrijdag 23 maart 2012 om 17:49

vrijdag 23 maart 2012 om 17:50

vrijdag 23 maart 2012 om 17:58
En gewoon blijven inschrijven, je weet nooit! Ik was nr 45 in een derde ronde van bezichtiging en wat denk je? Iedereen voor mij wees t af omdat je er veel aan moest doen (20 jaar bewoond door een verstokte roker) en het ligt op een heel druk punt. Tja en ik wilde dat wel dus na 13 jaar ingeschreven te hebben gestaN, woon ik nu al 2 jaar heerlijk in mijn huuske! Succes!
dinsdag 27 maart 2012 om 11:33
quote:Rosalien89 schreef op 27 maart 2012 @ 11:31:
Shit!!
Van de 11 hebben er 4 alles ingeleverd en ik sta jawel 4e grr.
Dus nu moet er 1 nee zeggen tegen een woning en dan krijg ik em, Maarja die kans is natuurlijk nihil!
Niet zo negatief denken hoor. Ga uit van het positieve: als er ook maar 1 van de 3 néé zegt, heb jij het huis!
Het zou sneuer zijn als je 5e zou staan, en maar 1 zegt af en niet 2
Shit!!
Van de 11 hebben er 4 alles ingeleverd en ik sta jawel 4e grr.
Dus nu moet er 1 nee zeggen tegen een woning en dan krijg ik em, Maarja die kans is natuurlijk nihil!
Niet zo negatief denken hoor. Ga uit van het positieve: als er ook maar 1 van de 3 néé zegt, heb jij het huis!
Het zou sneuer zijn als je 5e zou staan, en maar 1 zegt af en niet 2
dinsdag 27 maart 2012 om 11:36
Haha ja dat is waar. Maar ook die mensen hebben geld betaald voor een GBA, lijkt mij als je al die moeite doe je dolgraag die woning wilt hebben het is volledig nieuwbouw en dat komt niet vaak vrij.
Maarja er zit ook verschil in de huur, 1 huis van 670 1 huis van 730 en een hoekhuis voor 750.
Ons maakt t echt niet uit welke woning t is.
Ik hoop stiekem dat als ze gaan kijken net de middelbare school pauze heeft die er tegenover zit haha en dat ze dan nee zeggen omdat de school teveel herrie maakt
Maarja er zit ook verschil in de huur, 1 huis van 670 1 huis van 730 en een hoekhuis voor 750.
Ons maakt t echt niet uit welke woning t is.
Ik hoop stiekem dat als ze gaan kijken net de middelbare school pauze heeft die er tegenover zit haha en dat ze dan nee zeggen omdat de school teveel herrie maakt

dinsdag 27 maart 2012 om 19:33
Vaak gebeuren de toewijzingen op basis van de periode dat je ergens woont. Alleen met een GBA kunnen corporaties controleren of je er daadwerkelijk de hele periode hebt gewoond. Het komt heel vaak voor dat mensen zogenoemd een doorstromer zijn en al jaren ergens zeggen te wonen maar dat het gba iets heel anders laat zien.
dinsdag 27 maart 2012 om 22:00
quote:Rosalien89 schreef op 27 maart 2012 @ 19:59:
Ja mn vriend is er ook heel positief over omdat er echt maar 1 van de 3 nee hoeft te zeggen. Alleen ik heb zoiets van ze hebben niet voor niks alles ingeleverd en er moeite voor gedaan dus die zeggen echt geen nee
Zonder dat in te leveren mag je toch niet komen kijken? Misschien valt de ruimte tegen, is het duurste huis waar ze voor in aanmerking komen toch te duur of vinden ze het uitzicht/de school/de weg toch niets toevoegen aan het woongeluk.
Nog even doorbijten tot na de bezichtiging, en wie weet kom je dan vol trots hier vertellen dat jullie gaan verhuizen!
Ja mn vriend is er ook heel positief over omdat er echt maar 1 van de 3 nee hoeft te zeggen. Alleen ik heb zoiets van ze hebben niet voor niks alles ingeleverd en er moeite voor gedaan dus die zeggen echt geen nee
Zonder dat in te leveren mag je toch niet komen kijken? Misschien valt de ruimte tegen, is het duurste huis waar ze voor in aanmerking komen toch te duur of vinden ze het uitzicht/de school/de weg toch niets toevoegen aan het woongeluk.
Nog even doorbijten tot na de bezichtiging, en wie weet kom je dan vol trots hier vertellen dat jullie gaan verhuizen!

dinsdag 3 april 2012 om 22:31