Count your blessings nu toch eens (kom bij de BEO!)

10-05-2010 20:40 2410 berichten
In een ieder van ons huist een BEO.

Wees niet bang haar te ontdekken.

Bevrijd de BEO in jezelf en word lid!

Tientjesleden (42 euro per jaar), sympha's, ook van harte welkom!

De cursussen zijn in volle gang maar er zijn overal nog enkele plaatsen beschikbaar.

'Tuinieren in de vagina', 'doe meer met je bladblazer' en 'graancirkels maaien met de handmaaier', zijn dit jaar helaas helemaal volgeboekt maar bij veel animo is er een mogelijkheid tot een extra cursus in de zomervakantie.

BEO's verenigt u!

De barebacking flatcoated longtails zijn gekruisd met de highlegged curlied cocksucker, dus nee, dat lijkt me niet schokkend verder, daar krijg je kroes TP's van.
Eigenlijk denk ik niet dat ik naar hetzelfde weekend ga als Starshine, mijn bus gaat pas morgen.....

Vreemd.

Het zal niet de eerste keer dat de selfhelp/rebirthing/awareness weekends allemaal tegelijk op de Veluwe plaatsvinden en dat je constant door elkaars programma's heen loopt te survivallen of op zoek bent naar de baarmoeder. Sta je ineens oog in oog met een groep militante lesbo's van het vrouwenbehangersfront, terwijl je zelf je 'kleine ikje' loopt te vinden.
Breek me de bek niet open! Ben wel eens halverwege zo'n weekend in de verkeerde groep verzeild geraakt zonder dat ik iets in de gaten had. Ja, iedereen sprak me ineens aan met 'Anneke', maar ik dacht dat dat erbij hoorde. Dat ik een andere naam had gekregen na m'n rebirth. En de factuur die ik kreeg was van een derde cursus, die achteraf gezien in Drenthe had plaatsgegrepen.
Alle reacties Link kopieren
Ben toch benieuwd wat BEO betekent....
Het betekent Broekrok Er Onder. Maar je kunt ook lid worden als je nog geen broekrok hebt, heb ik ook gedaan en daar deed niemand moeilijk over.
Hahaha, dank je Korenwolf, zal mij kledingkast eens doorspitten.
Broekrok is inderdaad symbolisch bedoeld (of: iconisch, zoals Koor graag zegt), hoewel sommigen (onder wie ik) het ook naar de letter nemen en wel in broekrok gekleed gaan. Het is dus geen verplichting. Samen zijn en samen doen, vrouwelijke kracht, de zoektocht naar je puurste zelf, respect voor de natuur en mededogen voor de medemens zijn de dingen waar het bij de BEO om draait. En een stukje educatie, dat vinden we ook belangrijk. Door middel van allerhande worskhops proberen we de vrouwen, mannen en kinderen om ons heen nèt dat inzicht of duwtje te geven dat het leven zoveel plezieriger maakt. We werken vanuit ons hart en doen wat we doen met bezieling.

Contributie kun je (gelieve voor het eind van de maand) overmaken naar Lé of Koor. (En Lé de factuur voor het boven vermelde stukje copywriting doe ik vanmiddag even op de bus, oké?)
Er rust nog steeds een enorm taboe op die broekrokken. Ik vraag me soms wel eens af of we het juiste symbool hebben gekozen voor onze beweging.
Nouja, toen ik mij aanmeldde werd nog verteld dat een broekrok verplicht was? Ik heb me een ongans gewoven bij de cursus "weef met de draden van je eigen levensweb"

Maar goed, ik geef toe dat ik nu wel een aantal zeer respectabele fleurige exemplaren heb. En het voelt ook zo bevrijdend.

Het TP kweken is me nog steeds niet gelukt. Die zien er een beetje uit alsof ze met een mexicaanse naakthond gekruist zijn.
Later is nu
Lé, niet twijfelen. We hebben nu eenmaal niet voor de makkelijkste weg gekozen (geen appel, niet iets met een panda) en daarmee bereiken we juist de mensen die zich écht willen inspannen om zichzelf te leren kennen en de wereld om hen heen een stukje mooier te maken. Zij die gaan voor oeverloos consumentisme, spiritualiteit ter diepte van een plasje water en instant bevrediging van hedendaagse verlangens bannen we zo mooi uit. De broekrok scheidt het kaf van het koren, zogezegd.
Dreamer, in eerste instantie waren we van mening dat indoctrinatie lichte dwang geen kwaad kon. We hebben daar destijds openlijk onze excuses voor aangeboden en de vrouwen die er grote geestelijke schade van ondervonden, hebben een leuke zak smartengeld gekregen.
Maar goed, als het er zoveel twijfel heerst moeten we - zodra jullie terug zijn van de Veluwe - maar 's naar de hei om onze kernwaarden te heroverwegen, onze koers en missie bij te stellen en wellicht zelfs een nieuw beeldmerk te kiezen.

Gezien ons gebruikelijke gekissebis lijkt het me verstandig om een externe dagvoorzitter mee te nemen. Iemand ideeën daarvoor? Agnes Kant (die zit sinds dat akkefietje met Jan toch werkloos thuis), Wieteke van Dort, Oprah?
Wieteke extern? Dat is een van de founding mothers van de BEO! Misschien herken je haar niet zo zonder Aart en make-up, maar onze Wieteke is DE Wieteke hoor.

Misschien moeten we Keith vragen, we zijn geen 15 meer, dus lopen geen gevaar. Of zou hij dat met het beroepsverbod niet meer mogen, dagvoorzitter zijn?
Niet weeeeer nieuwe kernwaarden! Kom op, dames, we kringlopen alles, dan kunnen we toch wel langer dan een maand met een kernwaarde doen? We zijn BEO's!

Laten we het taboe op de broekrok nu eindelijk eens definitief doorbreken en de hele Mattheus Passie in BR opvoeren. Als zowel Jezus als Pamela er eentje dragen, moeten we toch wat mensen tot inzicht kunnen brengen.
quote:spuka schreef op 30 maart 2012 @ 10:27:

Wieteke extern? Dat is een van de founding mothers van de BEO! Misschien herken je haar niet zo zonder Aart en make-up, maar onze Wieteke is DE Wieteke hoor.

Die Wieteke die bij koorrepetitie altijd per se 'terang bulan' wil zingen? Dat verklaart een hoop.
Ik heb als lendendoekjes nog wel wat hotrokpants liggen uit '75 - toen we uit protest tegen de verlustobjectialisering door Gilette allemaal in het kort gingen om onze natuurlijke beharing te benadrukken.
Dan moeten we pamela wel een kroesige TP geven. Voor in haar broekrok. Ik heb vernomen dat zij heeft toegegeven aan het heersend schoonheidsideaal en haar haar aan haar onderkantje permanent heeft weg laten laseren.

Over broekrokken gesproken: Leo, mag ik nog wat broekrokken van jou overnemen? Ze zijn jou nu toch veel te groot sind je zo veel afgevallen bent met je "Je mag alles eten als het maar groen is" dieet. Of had je een andere bestemming voor ze bedacht?
Ha Duploo!

Ik zit net aan een zak groene M&M's. Van de kerst nog. Niet de rode natuurlijk, alleen de groene, zodat het gewoon in mijn dieet past. Ik val de laatste tijd niet zo heel veel meer af en ben zojuist uit mijn nieuwe BR gebarsten, maar dat komt vast door het andere wasmiddel dan wat ik normaal gebruik.

Jij naait toch graag? Dan kun je alvast die zwarte krijgen. Er staat 52 in maar hij valt heel klein, want ik heb nu 48 vind ik.

Die groene Ritter Sport is toch met hazelnoten dacht ik? Hazelnoten, heel erg gezond!
quote:Elynn schreef op 30 maart 2012 @ 09:31:

Dreamer, in eerste instantie waren we van mening dat indoctrinatie lichte dwang geen kwaad kon. We hebben daar destijds openlijk onze excuses voor aangeboden en de vrouwen die er grote geestelijke schade van ondervonden, hebben een leuke zak smartengeld gekregen.Nou ja, smarte'geld'. Het waren van die zakjes chocolademunten. Wel een hele zak (100 gram) voor iedere smarteling, dat wel.
quote:eleonora schreef op 30 maart 2012 @ 14:29:

Jij naait toch graag? Dan kun je alvast die zwarte krijgen. Er staat 52 in maar hij valt heel klein, want ik heb nu 48 vind ik.

Ik kan er ook een nieuw maatlabeltje voor je in naaien als je wil? Kun je hem zelf nog gewoon aan!

quote:eleonora schreef op 30 maart 2012 @ 14:29:

Die groene Ritter Sport is toch met hazelnoten dacht ik? Hazelnoten, heel erg gezond!Hazelnoten zitten boordevol eiwit en gezonde vetten. Goede keuze!
Heb je die groene zure matjes al 's gehad, Lé, met zo'n suikerlaagje? Superlekker én hartstikke dieetproof.

Yette, ik heb wel belangstelling voor die hotrokpants. Lendendoeken verslijt ik hier - met dat dagelijkse geoefen met dat kruis - bij de vleet. Lekker authentiek ook, uit '75. En er mogen best nog wat lichaamssappen in zitten, hoor. Geen probleem. Als ik een geloofwaardige Jezus wil neerzetten, moet m'n kledij niet Oxy Powder-fris zijn. Ben je binnenkort in de buurt of zal ik ze komen halen?
quote:duploo schreef op 30 maart 2012 @ 14:53:

[...]

Ik kan er ook een nieuw maatlabeltje voor je in naaien als je wil? Kun je hem zelf nog gewoon aan!

[...]

Hazelnoten zitten boordevol eiwit en gezonde vetten. Goede keuze!

Doe maar, zo'n nieuw label. Maten zitten tussen je oren, dat weet ik maar men heeft zich lelijk vergist daar in Bangladesh, waar mijn BR vandaan kwam. Ik denk dat zo'n aan de naaimachine vastgeketende werknemer daar best eens op aangesproken mag worden, dat 'ie een beetje netter moet werken.

Fijn dat je altijd zo supportive bent als het om mijn dieet gaat, ik proost op je, met mijn literbeker 7up!
Leo, Ik heb alle groene gummibärchen van de afgelopen drie maanden op de post gedaan naar je hoor. En de groene dekjes van de engelse drop. Daarnaast ben ik op dit moment aan het experimenteren met groen bladerdeeg, groene banketbakkersroom en groen glazuur. Dan kun je met koninginnedag tenminste ook een tompouce eten, zo ongezellig als we dat niet samen kunnen doen.
Kun je ook groene bitterballen op je lijstje zetten, Spoek? Als we na de workshops in het clubhuis aan de absinth (groen!) zitten, moet Lé uiteraard ook een en ander kunnen snaaien, anders is het zo kalig.
Doe ik Elynn! Zal ik dan ook de mosterd doen? Of is mosterdgroen al groen genoeg?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven