Gesloten houding?

30-03-2012 19:43 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al vaak heb ik gehoord dat ik verlegen/gesloten/afwachtend overkom. Inmiddels ben ik voor mijn gevoel al een heel stuk opener en spontaner dan een aantal jaar geleden. Toch was dit weer de feedback die ik kreeg op stage.

Nu vraag ik me af; wanneer vind je dat iemand (te) gesloten overkomt?

Ik vraag bijv. ook aan collega's hoe 't weekend was en klets mee enzo, maar toch kom ik gesloten over, maar ik snap niet waar dat aan ligt.. Vinden jullie dat dit ligt aan de houding van iemand, lichaamstaal, of wat/hoeveel je zegt?

Persoonlijke dingen vertel ik vrij weinig, maar dit hóeft naar mijn idee toch ook niet in een stage/werk situatie?
Volgens mij ligt het zowel al non-verbale als verbale communicatie, sta of zit je vaak met je armen over elkaar heen?
Non-verbale communicatie zegt véél meer dan verbale communicatie. Misschien eens leuk om te Googlen op non-verbale communicatie, misschien vind je dan dingen die op jou van toepassing zijn. Denk aan je houding, maar ook bv aan kleding.
Gesloten of zwijgzame mensen laten niet blijken wat ze werkelijk denken. Ze hebben een koele blik, zijn onbewogen en terughoudend. Ze sluiten andere mensen buiten. Ze kunnen lastig zijn doordat ze bedoeld of onbedoeld essentiële informatie achterhouden, of nalaten te waarschuwen voor een opdoemend probleem.

Voor de leidinggevende kan het lastig zijn dat de gesloten persoon veel minder bijdraagt aan het team dan hij zou kunnen doen. Dat iemand gesloten is wil niet zeggen dat hij geen bijdrage heeft, slechts dat hij die bijdrage niet spontaan levert.

http://www.leren.nl/cursu ... tige-mensen/gesloten.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://www.leren.nl/rubri ... digheden/persoonlijkheid/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Soms is het ook gewoon dat de cultuur binnen een organisatie/bedrijf niet bij je past. Als je niet zo'n zin hebt om iedere dag de laatste collectie van alle grote warenhuizen door te nemen met je collega's en urenlang te kletsen over alle honderdmiljoen kleuren nagellak, dan kan dit al een punt worden in je volgende functioneringsgesprek in bepaalde organisaties... Vaak gooien ze het dan op een gesloten houding, terwijl je eigenlijk gewoon aan het werk was...
Haha, herkenbaar, de laatste reactie. Wij hebben 4 mannen tussen 22 vrouwen, daar heb ik weleens medelijden mee als het weer over menstruatiepijn, borstvoeding of de dolle-dwaze-dagen/prijzencircus gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven