Samenwonen!

02-04-2012 11:03 25 berichten
Mijn vriend en ik willen op termijn gaan samenwonen. Momenteel zijn we ons al een beetje aan het oriënteren waar we zouden willen samenwonen.

Hij woont in Utrecht, ik in Eindhoven. Ik wil zeker niet in de Randstad wonen. Hij wil op zich wel in Brabant wonen maar niet helemaal in Eindhoven.

We moeten dus een middenweg vinden.

Ik wil hem uiteraard wel tegemoet komen maar ik ben heel erg bang dat het me uiteindelijk ongelukkig maakt (een woonplaats waar ik niemand ken). We dachten zelf aan Den Bosch namelijk.

Heeft er misschien nog iemand andere tips? Belangrijk is wel dat er een rechtstreekse treinverbinding met Utrecht moet zijn want mijn vriend heeft een goede baan in Utrecht en wil dit voorlopig nog niet opgeven (logisch). Mijn werk is in Eindhoven.

Wie heeft er tips?
Alle reacties Link kopieren
Dan lijkt den Bosch me geen verkeerde keuze. Tilburg is ook een optie (goedkoper wonen dan inden Bosch) gaan jullie een huis kopen of huren?

Leuk hoor maar idd wel spannend om een goede locatie te vinden.
Dan zou ik inderdaad absoluut voor Den Bosch gaan. Leuke stad, leuk cultureel aanbod, en inderdaad prima met OV te doen voor jullie allebei. En contacten leg je heus wel weer in je nieuwe stad hoor, gewoon een cursus/sport/vrijwilligerswerk gaan doen, en je kunt ook heus nog langs bij je oude vrienden en zij bij jou
Den Bosch lijkt me een goede keuze. Met het OV ben je zo in Utrecht of in Eindhoven.
Den Bosch inderdaad.. Halfuurtje naar Utrecht Centraal, twintig minuten naar Eindhoven. In Tilburg of Breda moet je via Rotterdam of Den Bosch.. En ik vind Den Bosch een stuk leuker dan Tilburg! Breda is dan weer wel heel leuk, vind ik.
Wat een toeval, ik heb zojuist een soortgelijk topic geopend.

Jullie kunnen een middenweg vinden, ik zou absoluut kiezen voor Den Bosch, zo kunnen jullie samen een start maken.

Al lijkt me het niet makkelijk om beiden je woonplaats te verlaten.

Succes met de keuze!
En als jij in Utrecht zou gaan wonen? Daar kennen jullie al mensen (neem ik aan..) en het is een heel leuke stad. Dan hoeft er ook maar 1 van jullie te forenzen (jij dus in dit geval). Of vind je dat dan te ver?

Maar Den Bosch is inderdaad ook een heel gezellige stad.
Ik zou gewoon in Utrecht gaan wonen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:ketricken schreef op 02 april 2012 @ 11:20:

En als jij in Utrecht zou gaan wonen? Daar kennen jullie al mensen (neem ik aan..) en het is een heel leuke stad. Dan hoeft er ook maar 1 van jullie te forenzen (jij dus in dit geval). Of vind je dat dan te ver?

TO wil zeker niet in de Randstad wonen, dus dan valt Utrecht ook af volgens mij. Na de grens op de kaart dat de Randstad is afgelopen, is dan blijkbaar wel weer prima.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Den Bosch! Ik zit in dezelfde situatie (maar dan omgekeerd) ik werk in Utrecht en vriend in Eindhoven. Prima te doen beide richtingen op! En na een jaar in Den Bosch wonen hebben we net een huis gekocht! Hiervoor kenden we Den Bosch niet, maar het bevalt dus supergoed :D! En contacten maak je hier vrij makkelijk hoor! Ik kende ook niemand hier, maar heb nu al een aantal vrienden . En je zit zo in Eindhoven, dus je kan ook even naar je vrienden toe rijden/treinen.

Zijn jullie van plan om een huis te huren of te kopen? Huren is namelijk best wel duur (of je moet erg lang op een wachtlijst staan voor sociaal huren). In de vrije sector kun je wel leuke huisjes (appartementjes) vinden op hertoghuur.nl (geen aandelen :P), maar zijn leuke lui en redelijke prijzen voor vrije sector.
Bedankt voor de reacties.

Ik wil absoluut niet in Utrecht wonen. Op zich is het wel een leuke stad maar ik zou er voor geen goud willen wonen. Vind het ook te ver van mijn familie/vrienden vandaan.

Den Bosch lijkt ons ook de enige serieuze optie. Tilburg kan ook maar de reistijd naar Utrecht is een stuk langer. Ik weet niet of het een directe treinverbinding is? De huizen in Tilburg zijn wel goedkoper maar Den Bosch is qua afstand voor ons beiden eerlijker.

Voor de rest komen we geen steden tegen, het zijn vaak dorpen en mijn vriend is geen dorpsmens en bovendien zijn er vaak geen directe treinverbindingen.
Utrecht is wel weer veel centraler, je bent overal zo: randstad maar ook Eindhoven, Nijmegen, Arnhem, Den Bosch..

Daarnaast lijken er mij ook meer voordelen aan Utrecht te zitten dan aan Den Bosch: idd, één van de twee hoeft maar te forenzen en 50 minuten naar Eindhoven? Ben je zo...
quote:kissa schreef op 02 april 2012 @ 11:25:

Den Bosch! Ik zit in dezelfde situatie (maar dan omgekeerd) ik werk in Utrecht en vriend in Eindhoven. Prima te doen beide richtingen op! En na een jaar in Den Bosch wonen hebben we net een huis gekocht! Hiervoor kenden we Den Bosch niet, maar het bevalt dus supergoed :D! En contacten maak je hier vrij makkelijk hoor! Ik kende ook niemand hier, maar heb nu al een aantal vrienden . En je zit zo in Eindhoven, dus je kan ook even naar je vrienden toe rijden/treinen.

Zijn jullie van plan om een huis te huren of te kopen? Huren is namelijk best wel duur (of je moet erg lang op een wachtlijst staan voor sociaal huren). In de vrije sector kun je wel leuke huisjes (appartementjes) vinden op hertoghuur.nl (geen aandelen :P), maar zijn leuke lui en redelijke prijzen voor vrije sector.

Leuk, dat jouw situatie vergelijkbaar was en je het naar je zin hebt in Den Bosch.

Ik denk dat het kopen wordt. Mijn vriend heeft nu al een koopappartement en als het met verlies wordt verkocht is het beter als we gaan kopen. Bovendien is huren simpelweg duur voor wat je krijgt (heb links en rechts rondgekeken)

Kun je bepaalde wijken aanraden?

Ik wil niet midden in het centrum wonen. Ik zoek een leuke, rustige wijk waar jonge gezinnen wonen. Het liefst goede OV verbindingen (voor vriend) en ik heb zelf een auto (dus gratis parkeren )
quote:Kate1980 schreef op 02 april 2012 @ 11:26:

Ik wil absoluut niet in Utrecht wonen. Op zich is het wel een leuke stad maar ik zou er voor geen goud willen wonen. Vind het ook te ver van mijn familie/vrienden vandaan.

Waarom niet? Het is toch maar een náám, er zijn ook heel veel verschillende wijken in Utrecht?

Of is het meer een geval van 'als hij niet in Eindhoven wil wonen, dan wil ik niet in Utrecht wonen!'?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:ster89 schreef op 02 april 2012 @ 11:30:

Utrecht is wel weer veel centraler, je bent overal zo: randstad maar ook Eindhoven, Nijmegen, Arnhem, Den Bosch..

Daarnaast lijken er mij ook meer voordelen aan Utrecht te zitten dan aan Den Bosch: idd, één van de twee hoeft maar te forenzen en 50 minuten naar Eindhoven? Ben je zo...

Dat is waar maar mijn vrienden en familie wonen allemaal in de regio Eindhoven. De zijne in de regio Utrecht/Hilversum.

Dus we hoeven niet persé snel in de rest van de Randstad ofzo te zijn ...
Tilburg zou ik niet doen hoor.. Krijg je een hoop ellende met de treinen enzo richting utrecht en ben je een uur onderweg. Utrecht-Den Bosch is een prima verbinding, bijna nooit vertraging en een krap half uurtje :D. En Den Bosch is ook veel leuker . Kan ik gezellig met je vriend gaan treinen, hahaha :P.
quote:himalaya schreef op 02 april 2012 @ 11:30:

[...]

Waarom niet? Het is toch maar een náám, er zijn ook heel veel verschillende wijken in Utrecht?

Of is het meer een geval van 'als hij niet in Eindhoven wil wonen, dan wil ik niet in Utrecht wonen!'?Nee hoor, het is zeker niet dat ik niet in Utrecht wil wonen omdat hij niet in Eindhoven wil wonen. Utrecht trekt me gewoon niet om te wonen. Er heerst een andere mentaliteit en het gevoel is gewoon niet goed voor mij. Ik vind het leuk om er een paar dagen te zijn maar ben dan ook weer blij om weer naar huis te gaan. Ik denk dat het belangrijk is dat het gevoel er is. En dat is er niet. Ik wil gewoon niet heel ver van familie/vrienden weg wonen.
quote:Kate1980 schreef op 02 april 2012 @ 11:03:

Ik wil hem uiteraard wel tegemoet komen maar ik ben heel erg bang dat het me uiteindelijk ongelukkig maakt (een woonplaats waar ik niemand ken).Je moet niet bang zijn dat je ongelukkig gaat worden; je moet zorgen dat je gelukkig wordt. Dat kun je zelf! Natuurlijk ken je niemand in je nieuwe woonplaats, maar hee, dat kan veranderen! Je moet er alleen wel moeite voor doen. Voor je vriend zou Den Bosch ook nieuw zijn, toch? Dus kunnen jullie samen de stad verkennen, samen op zoek gaan naar nieuwe vrienden.
quote:himalaya schreef op 02 april 2012 @ 11:25:

[...]

TO wil zeker niet in de Randstad wonen, dus dan valt Utrecht ook af volgens mij. Na de grens op de kaart dat de Randstad is afgelopen, is dan blijkbaar wel weer prima. Hehe..nu voel ik mij BlonT. Ik had geen idee dat Utrecht bij de randstad hoort. Dan denk ik toch meer aan Rotterdam, Den Haag, Amsterdam etc.
quote:Kate1980 schreef op 02 april 2012 @ 11:30:

[...]

Kun je bepaalde wijken aanraden?

Ik wil niet midden in het centrum wonen. Ik zoek een leuke, rustige wijk waar jonge gezinnen wonen. Het liefst goede OV verbindingen (voor vriend) en ik heb zelf een auto (dus gratis parkeren )

Ik zou toch aanraden om de eerste tijd te huren, zodat je wel zeker weet dat je Den Bosch een fijne stad vind om te wonen. Ook qua onzekerheden op de woningmarkt. Maar ik snap jouw redenatie ook wel. Een rustige en fijne gezinnetjesbuurt is maaspoort, is wel wat verder van de stad af (20 min fietsen), maar met goede busverbindingen. Hambaken en kruiskamp zou ik niet adviseren... Rosmalen is ook leuk (eigenlijk niet meer Den Bosch, maargoed :P).

Maar ik zou gewoon eens een dagje de sfeer gaan proeven in de verschilllende wijken, want het is natuurlijk persoonlijk wat je fijn vind.
Jij denkt bij "randstad" aan Amsterdam of Rotterdam. Ik ben van origine een Brabo en heb in Utrecht gewoond. Heerlijke stad, of liever gezegd, dorp.

Ik zou echt Utrecht ook meenemen in mijn overwegingen. Het is een groot dorp, meer niet.
En hoewel ik vaak in Utrecht kom zou ik daar ook echt absoluut niet willen wonen. Er zijn vast veel verschillende wijken, maar de hele atmosfeer is veel "stadser" als in bv Den Bosch. En ik ben ook overtuigd dat je overal gelukkig kan worden, maar het is makkelijker op een plek waar je je meteen fijn voelt.
Ik vind Utrecht helemaal niet zo stads eigenlijk, heb er zelf 13 jaar vertoefd met heel veel plezier! Het stadscentrum is gezellig, maar in de wijken daarbuiten heb je nauwelijks het idee dat je in een stad woont. Het hangt natuurlijk wel een beetje af van de wijk waar je terecht komt. Ik zou ook niet in Overvecht of Kanaleneind gaan wonen en een vinexwijk als Leidsche Rijn trekt me ook niet. Maar Tuindorp, Witte Vrouwen, Vogelenbuurt, Scheepsheldenbuurt, allemaal mooie wijken!

Op de een of andere manier vind ik Utrecht ook niet 'de randstad'...dan denk ik meer aan Rotterdam e.o.

En het voordeel van Utrecht is wel dat je veel mogelijkheden hebt als je werk wil zoeken, want zowel met de trein als met de auto ben je overal zo.

Anders is Den Bosch natuurlijk dé oplossing. Steden als Best of Vught, dan moet je weer overstappen met de stoptrein en dat is ook niet echt heel handig.
Den Bosch! Hartstikke leuk! Hier dezelfde situatie als Kissa, alleen werk ik vlakbij Utrecht en moet ik daar dus nog op een andere trein overstappen. Gaat ook heel goed trouwens. Vriend werkt in Eindhoven. We wonen er sinds januari, op loopafstand van het station. Alleen hebben wij nog niet echt mensen leren kennen, maar dat komt vast nog wel. Tip: als je met de trein moet elke dag, ga dan wel een beetje in de buurt van het station wonen, dat scheelt zoveel tijd elke dag.

Den Bosch is écht leuk!
Oh, en Tilburg zou ik niet aanraden als je dagelijks met de trein moet. Ik heb dat vier jaar gedaan op maandag en dat was meer dan genoeg. De overstap in Den Bosch sluit niet aan, je moet altijd meer dan 10 minuten wachten. Heel vervelend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven