welke buggy?
woensdag 4 april 2012 om 14:40
hallo,
Ik ben opzoek naar een buggy zodat ik met een van de 2 kinderen op pad kan. (we hebben nu een duowagen).
De buggy moet eigenlijk plat kunnen, makkelijk op te vouwen zijn en het liefst mee op de fiets kunnen?
Ik had gekeken naar de maxicosi mila en of de chicco liteway..
Iemand een idee?
ps. Het kan zijn dat dit topic er nu 2x staat, maar internet liep vast.. en toen was mn tekst weg?
Ik ben opzoek naar een buggy zodat ik met een van de 2 kinderen op pad kan. (we hebben nu een duowagen).
De buggy moet eigenlijk plat kunnen, makkelijk op te vouwen zijn en het liefst mee op de fiets kunnen?
Ik had gekeken naar de maxicosi mila en of de chicco liteway..
Iemand een idee?
ps. Het kan zijn dat dit topic er nu 2x staat, maar internet liep vast.. en toen was mn tekst weg?
woensdag 4 april 2012 om 14:47
woensdag 4 april 2012 om 15:04
Geen tips voor een goede buggy, neem in elk geval niet die van het prenatal merk. Hier is er een kindje van 1,5 doorheen gezakt omdat hij stuk was (wel het 3e kindje dat erin zat overigens) bij normaal gebruik. Hij reed ook nog eens barslecht. Ik zou als ik jou was eerst eens bij prenatal o.i.d. wat proefritjes gaan maken en er dan nog even over nadenken, kun je hem altijd nog goedkoper ergens anders kopen.
woensdag 4 april 2012 om 15:17
Ik vind Maclaren de beste buggy die er is, maar die zijn dan ook wel prijzig. Als alternatief vin ik de Chicco Liteway (heb m zelf ook) ook super rijden, licht en makkelijk in en uitklappen. Zien er leuk uit, en ook leuk, erg betaalbaar!! Heb m zelfs gekocht ook voor de vakantie/vliegtuig, echt ideaal ding!
woensdag 4 april 2012 om 15:26
@ helene31, dat een buggy na 4 jaar intensief gebruik stukgaat vind ik ook niet gek. Maar wij gebruikten de buggy heel erg weinig, hij lag 9 van de 10 keer in de kast. We hebben heel veel gebruik gemaakt van de kinderwagen, die ook van ellende uit elkaar is gevallen, maar dat vond ik helemaal niet raar. De prenatalbuggy was ik gewoon echt niet tevreden over.
woensdag 4 april 2012 om 15:32
Hier ook een Koelstra, heel tevreden over. Wij hadden ook een kinderwagen die omgebouwd kon worden tot een buggy, maar die heb ik inmiddels weggegeven. Dat vond ik zo'n lomp ding, ik vind deze kleine buggy fijner. Voor de winter heb ik er een voetenzak in gehangen zodat mijn kind het niet koud krijgt. Voordeel vind ik dat 'ie plat kan, dus dan mijn kind ook nog er in slapen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
woensdag 4 april 2012 om 15:39
quote:helene31 schreef op 04 april 2012 @ 15:25:
Ben ik de enige die nog de buggy gebruikt van de combinatieset (kinderwagen/buggy)?
Quinny Speedi hebben wij en een hele goedkope (12,50 van Trekpleister) die destijds in mijn auto ging en mee op vakantie.
Nee hoor. Ik gebruik die ook nog steeds, alleen als ik op de fiets ergens heenga neem ik de buggy mee. De wandelwagen rijdt gewoon veel fijner dan de buggy. Wij hebben een Koelstra buggy trouwens.
Met MC moet je trouwens even kijken of je hem qua gewicht wel aan een buggydrager kunt hangen, die zijn vrij zwaar namelijk. En bij sommige merken (Quinny, Nuna) moet je een aparte buggydrager bijkopen. Duur grapje is dat!
Ben ik de enige die nog de buggy gebruikt van de combinatieset (kinderwagen/buggy)?
Quinny Speedi hebben wij en een hele goedkope (12,50 van Trekpleister) die destijds in mijn auto ging en mee op vakantie.
Nee hoor. Ik gebruik die ook nog steeds, alleen als ik op de fiets ergens heenga neem ik de buggy mee. De wandelwagen rijdt gewoon veel fijner dan de buggy. Wij hebben een Koelstra buggy trouwens.
Met MC moet je trouwens even kijken of je hem qua gewicht wel aan een buggydrager kunt hangen, die zijn vrij zwaar namelijk. En bij sommige merken (Quinny, Nuna) moet je een aparte buggydrager bijkopen. Duur grapje is dat!
woensdag 4 april 2012 om 15:41
quote:helene31 schreef op 04 april 2012 @ 15:25:
Quinny Speedi hebben wij en een hele goedkope (12,50 van Trekpleister) die destijds in mijn auto ging en mee op vakantie.Nee hoor, die gebruik ik om boodschappen mee te doen en te wandelen vanuit huis. Onze auto is erg klein en deze past er niet in, vandaar dat we een kleinere buggy hebben aangeschaft. De grote kinderwagen-buggy vind ik trouwens wel minder lekker rijden, maar dat kan ook aan de wagen liggen natuurlijk.
Quinny Speedi hebben wij en een hele goedkope (12,50 van Trekpleister) die destijds in mijn auto ging en mee op vakantie.Nee hoor, die gebruik ik om boodschappen mee te doen en te wandelen vanuit huis. Onze auto is erg klein en deze past er niet in, vandaar dat we een kleinere buggy hebben aangeschaft. De grote kinderwagen-buggy vind ik trouwens wel minder lekker rijden, maar dat kan ook aan de wagen liggen natuurlijk.
woensdag 4 april 2012 om 15:58
woensdag 4 april 2012 om 16:05
Wij hebben een buggy van de Trekpleister voor een paar tientjes. Met twee standen (dat werkt voor geen meter) en regenhoes. Eigenlijk gekocht om uit te proberen of een buggy wat was en daarna een kwalitatief betere te kopen. Maar deze bevalt zo goed dat we al snel de combi-zit-wagen niet meer gebruikten. Rijdt veel lichter en weinig opbergruimte. Het ding is niet kappot te krijgen. Hij hangt bij ons in de meterkast, zo klein is hij ingeklapt.
woensdag 4 april 2012 om 16:43
TO: Ik heb die maxicosi mila, destijds gekocht omdat je ook de maxicosi er in kunt klikken en dus niet met zo'n aparte wandelbak aan de gang hoeft.
Dat die maxicosi er in kon, dat was super fijn. Verder, tja ik vind 'm erg groot. Wel sterk en stevig, maar het is een lomp apparaat, als je een fiat 500 hebt, kan ie niet mee zeg maar.
Ook vind ik 'm niet fantastisch rijden. Het gaat prima hoor, over de stoep en op de weg, nu zou ik er misschien een kiezen die wat grotere wielen heeft zodat je ook het bos oid in kan.
Hij kan wel helemaal plat, dat is wel fijn.
Dat die maxicosi er in kon, dat was super fijn. Verder, tja ik vind 'm erg groot. Wel sterk en stevig, maar het is een lomp apparaat, als je een fiat 500 hebt, kan ie niet mee zeg maar.
Ook vind ik 'm niet fantastisch rijden. Het gaat prima hoor, over de stoep en op de weg, nu zou ik er misschien een kiezen die wat grotere wielen heeft zodat je ook het bos oid in kan.
Hij kan wel helemaal plat, dat is wel fijn.