beginners gaan kamperen- tips gevraagd

17-02-2012 11:15 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag. Eind mei ga ik met mijn liefde twee-en-een-halve-week kamperen in Frankrijk. We willen ongeveer naar 3 campings en per camping ongeveer 5 dagen blijven.

Nu hebben we vorig jaar een flinke tent gekocht met twee slaapcabines, waar we in kunnen staan. Dat lijkt me heel erg fijn.

Nu hebben we alleen nog wat tips nodig, want voor de rest hebben we niets!

Omdat we niet weten of het ons gaat bevallen (we zijn allebei niet opgegroeid met vakanties in tenten), willen we niet gelijk een fortuin uitgeven aan spullen, dus als er mensen zijn die me kunnen vertellen wat we sowieso nodig hebben (m.b.t. koken, licht, etc.) en waar we dat voordelig zouden kunnen kopen/huren zouden jullie me heel erg helpen!!!

Ook andere tips zijn heel erg welkom!!

Dank jullie wel!
Bedankt voor je reactie! Zal nog eens even bedenken wat handig is voor ons

Die grotere vissersstoelen, daar heb ik vorig jaar nog een feest mee gehad. Mijn eigen stoel ging ter plaatse kapot, zo'n stoel als vervanging gekocht. Zat prima in de winkel! Na 2 dagen op de camping kreeg ik de ergste rugpijn ever. Kon niks meer, niet lopen, niet zitten, niet liggen. Elke poging om in die stoel te zitten maakte het weer erger. Nu dus maar een soort tuinstoel achtig ding gekocht, iets minder compact, maar hopelijk beter voor mijn zwakke rug ;)

Wel lief, de buren gaven me een prima pijnstiller toen ze me voorbij zagen schuifelen
Alle reacties Link kopieren
Hoi nanadia,

Wij hebben vorig jaar precies hetzelfde gedaan! Omdat het ons zo goed beviel; gaan wij dit jaar weer, alleen nu een andere route :-)

Ik heb vorig jaar een checklist van internet (ANWB ofzo) gehaald en daar stond eigenlijk wel alles op wat noodzakelijk is! Je vergeet toch vaak wel wat. Zo waren wij vorig jaar een snijplankje vergeten. Hier in NL weet ik zo wel waar je die goedkoop kan halen, in Frankrijk dus niet. Dus hadden we er één daar (supermarché) gekocht voor een drie euro, zo'n zelfde die je in NL kan halen voor 50 cent.

Wij hadden dus vorig jaar een campingboek van ACSI, daar zit een kortingskaart in, waar je bij vele campings max. 15 euro betaald (incl. elektriciteit, douches, ed.) in het voorseizoen. Dit is echt een aanrader!

En je moet in Frankrijk tanken bij de supermarkten, scheelt je hoop geld in vergelijking met de snelweg.

Qua aanschaf: kijk inderdaad ff goed rond op marktplaats en check winkels als Action, Xenos. Die hebben prima spullen voor éénmalige vakantie

veel plezier!
De meeste tips zijn al gegeven, maar voor kampeerspullen:

Obelink in Winterswijk of de Decathlon (die was wel al genoemd)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven