Tele2 mobiele netwerk ervaringen

05-04-2012 23:57 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eerst maar de vraag, dan komt hieronder het achtergrond verhaal voor geïnteresseerden, maar dat is wrs te lang voor iedereen

Wat zijn de ervaringen met het Tele 2 netwerk voor mobiele telefonie? Is het snel genoeg, is het bereik goed, is de stabiliteit goed?

---------------------------------------------------------------------------------------------

Zojuist werd ik er heel prettig door MijnVodafone op gewezen dat ik weer in aanmerking kom voor contractverlenging, oftewel hij loopt binnenkort af.

Ik wil sowieso van toestel veranderen en dit gaat een Galaxy S2 worden. Dus ik kijken op de site wat dan mijn leuke voordeel aanbiedingen zijn en die vielen goed tegen. Ik mag mijn abo verlengen voor 210 euro voor de telefoon en dan exact dezelfde bundel (nu ja, alleen de naam blijkbaar..) voor 8 euro per maand extra en 700 MB minder (van 1 gig naar 300MB) , yeuh.... Voor de volledigheid, wel 3 of 6 maanden halve prijs voor het abo, afhankelijk van 1 of 2 jaar contract.

Beetje erg teleurstellend, dus ik ging eens verder kijken. Nu kun je de foon voor 410 euro nieuw online kopen. Of voor 300 euro nieuw in doos op MP. En dan zou ik een Tele 2 Sim Only kunnen halen met voldoende belminuten en 500MB voor iets meer dan 1/3e van de prijs. Dat scheelt gedurende 2 jaar 12 euro per maand, inclusief kosten voor de telefoon.

Echter was ik uitermate tevreden over Vodafone. Ik zit er al 10 jaar bij. Nooit problemen (zelfs gisteren niet ;)), overal goed bereik en het snelste Internet. Tele 2 biedt maar 1/3 van de Internetsnelheid (namelijk 1 MB download vs. 3 MB) en zit volgens mij tegenwoordig op het T-Mobile netwerk (toch?), waar de ervaringen op het Internet niet heel positief over zijn. Dat is alles wat ik weet van Tele 2. Is het de moeite waard om voor het verschil over te stappen en wat zijn de kenmerken van het Tele 2 netwerk als gebruikerservaring? Is het snel genoeg, is het bereik goed, is de stabiliteit goed?

Voor mij gaan bovenstaande kenmerken namelijk wel boven de prijs, bhv natuurlijk als het niet veel verschilt.
Belachelijk die 210 euro voor de telefoon. Je mag de mensen daar best wel om de oren slaan dat je al 10 jaar klant bent.

Bij Hi wilde ze me ook veel laten betalen voor een telefoon, toen ik zei dat ik dan, na jaren, weg zou gaan, kon er opeens veel meer.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Jup, al 12 jaar klant denk ik zelfs. Ik kreeg 4 jaar geleden een nieuwe Sim, hij deed het nog uitstekend, maar hij mijn Libertel sim zou wel eens problemen kunnen gaan geven in een Smartphone, haha.

En ja, de foon vond ik eigenlijk ook wel erg veel, want dat was in combinatie met een 2-jarig abonnement zelfs. Bij 1-jarig abo is hij zelfs 340 euro. Zij voeren als nieuwprijs 559 euro op, terwijl de eerste drie links op Tweakers pricewatch al een aankoopprijs geven van 410 euro (of 415).

Vandaar dat ik er dit keer ook eens niet zomaar genoegen mee neem.

Ik ben ook al aan het mailen met de klantenservice of ik het goed begrijp dat ik voor 8 euro meer alleen maar minder aanbod krijg. En ik zat er ook al over te denken om de winkel te bezoeken, me te laten voorlichten en dan op te zeggen met al bovenstaande redenen. Inderdaad eens kijken of er dan nog een beter aanbod komt.
quote:zazu_ schreef op 06 april 2012 @ 00:20:

Jup, al 12 jaar klant denk ik zelfs. Ik kreeg 4 jaar geleden een nieuwe Sim, hij deed het nog uitstekend, maar hij mijn Libertel sim zou wel eens problemen kunnen gaan geven in een Smartphone, haha.

En ja, de foon vond ik eigenlijk ook wel erg veel, want dat was in combinatie met een 2-jarig abonnement zelfs. Bij 1-jarig abo is hij zelfs 340 euro. Zij voeren als nieuwprijs 559 euro op, terwijl de eerste drie links op Tweakers pricewatch al een aankoopprijs geven van 410 euro (of 415).

Vandaar dat ik er dit keer ook eens niet zomaar genoegen mee neem.

Ik ben ook al aan het mailen met de klantenservice of ik het goed begrijp dat ik voor 8 euro meer alleen maar minder aanbod krijg. En ik zat er ook al over te denken om de winkel te bezoeken, me te laten voorlichten en dan op te zeggen met al bovenstaande redenen. Inderdaad eens kijken of er dan nog een beter aanbod komt.Je kunt ook eerst de klantenservice bellen voor je naar de winkel stapt. Wilde eerst ook via i-net mijn abbo verlengen, maar via de klantenservice was ik goedkoper uit.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Dat is een goed idee, ik ga het morgen de klantenservice gewoon eens even voorleggen inderdaad. Wellicht dat die dan nog een persoonlijk aanbod hebben ofzo, dat hoor je inderdaad wel eens.
Zazu mijn vriend zit ook bij Vodafone en zijn contract loopt ook binnenkort af, de prijzen zijn echt belachelijk. Je betaalt gewoon veel meer. Via studentmobiel.nl had hij een voordelige combi gevonden met t-mobile.

Ik heb zelf t-mobile en ben daar tevreden over maar ik hoor ook weleens mensen die klachten hebben.

We zijn pas op zoek geweest naar andere abonnementen omdat die van ons allebei dus aflopen. Ik wilde een iPhone en dan kan je dus alleen maar speciale iPhone abonnementen afsluiten, mijn abbo ging 15 euro per maand omhoog. Ik dacht er dus ook aan om het toestel los te kopen een een simonly van Tele2 te nemen. Een meneer uit de winkel vertelde me dat Tele2 bezig is met een eigen netwerk en daar hard aan het werk aan is. En dat de ervaringen nu wisselend zijn. Als dat nieuwe netwerk er is zou het wel veel beter worden. Maar ik weet niet wanneer dat dan zal zijn.
Ah, dank je Kijk, ik snap wel dat Vodafone (en sommige anderen) iets meer kan en mag vragen met hun eigen netwerk, moeten innoveren, investeren, dat onderhouden en echt een goed product biedt. Bij bijvoorbeeld Hollands Nieuwe (dochter Vodafone) zit je wel op dat netwerk, maar krijg je nog maar een kwart ofzo van wat er beschikbaar is.

Maar dit werd me echt te gortig als prijsverschil en Tele 2 had inderdaad hele goede sim only abonnementen, waarbij het grootste voordeel is dat alles los instelbaar is (MB's en bellen/sms). Maar ik betaal liever 10 euro meer dan dat ik 3 keer in de week enorm gefrustreerd ben, omdat het product gewoon niet goed is. Slecht netwerk, traag, niet overal bereik etc.

Ik ga eerst maar eens met de klantenservice bellen en kijken of het nog wat beter kan en als dat niet zo is, maar eens echt goed overwegen wat ik waarvoor over heb. Want 'wisselende ervaringen' klinkt toch wel alsof ik er (te) regelmatig niet tevreden mee zou zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven