Hoe snachts af van borstvoeding?

06-04-2012 22:21 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje, niet voor mezelf maar voor een vriendin van mij, aangezien mijn zoontje al 4 is en ik zelf nooit borstvoeding heb gegeven.

Haar kindje van 9 maanden word snachts wakker begint te huilen en te krijsen en is alleen stil te krijgen zodra ze de borst krijgt.

Ze weet dat ze dit probleem min of meer zelf gecreëerd heeft, maar nu wil ze hier heel graag vanaf.

Ze heeft al 9 maanden gebroken nachten. haar kindje is niet stil te krijgen zonder haar even aan te leggen.

Aangezien ik zelf geen ervaring heb had ik ook geen antwoord.

Misschien herkent iemand dit en heeft advies?
Ik denk niet dat Gonien bedoelt dat je met 9 mnd. nog 's nachts móet voeden, maar meer dat het niet abnormaal is. Er zijn legio baby's die op die leeftijd 's nachts, al dan niet uit troost, willen drinken.
speculaas, komt helemaal goed joh. ik heb bij mij bij beide meiskes deze aan pak gedaan (zoals jij ook doet) en nu, uitzonderingen daar gelaten zoals vannacht, slapen ze nu beiden prima.

en je merkt echt vanzelf als t te gezellig wordt en geen nut heeft ......maar ik geloof echt niet als ze zo klein zijn dat ze je bewust "bespelen"

enne hier bij beiden rond de 3 maanden doorslapen en spontaan rond de 5 maanden er ook acuut weer mee stoppen
quote:pira schreef op 10 april 2012 @ 16:23:

enne hier bij beiden rond de 3 maanden doorslapen en spontaan rond de 5 maanden er ook acuut weer mee stoppen Ow, zeg dat nou niet! :P ik kruis mijn vingers dat ze dit zo volhoudt hoor haha!
quote:speculaas78 schreef op 10 april 2012 @ 13:21:

Hier een zoon van ruim 14 mnd en elke nacht nog een nachtvoeding (bv). Ik heb wel eens een aanval gehad van "hij is al zo oud, dit hoeft niet meer, we stoppen ermee". Dat betekende een krijsend, ontroostbaar kind en slapeloze nachten voor ons en voor hem. Ik geef er dus maar gewoon aan toe. Met 10 min is het gepiept en slaapt hij weer verder. Het gaat vast ooit weer voorbij (toch??). Overdag krijgt hij genoeg. Het is een goede eter. Ik weet niet of het echt honger is, of "mama-honger", of een verstoorde biologisceh klok. Maar het is nu eenmaal zo en (in ons geval) is eraan toegeven het minst stressvol, dus dat doen we dan maar.Ik zou het denk ik ook zo doen in jouw geval. Als dochter hier wakker wordt 's nachts (meestal in fases bij tandjes/ziek) en na even troosten niet stil is komt ze ook bij ons in bed. Liever dat dan uren aanmodderen en allemaal uitgeput zijn. Als het echt een patroon wordt waarbij je vermoedt dat je bespeeld wordt kan je altijd nog ingrijpen
Nee, ik word niet bespeeld. We maken er ook geen gezellige show van 's nachts. De lamp gaat niet aan en we praten niet. En hij slaapt letterlijk een tel nadat ik hem heb neergelegd weer in. Maar het is dus wel elke nacht tussen 4 en 5.30 prijs...

Ivetje, met 9 weken sliep hij van 22 tot 7. Maar met 7 mnd was dat helaas over. Maar dat is bij jou vast niet zo! . (hoop ik van harte voor je)
Haha! Dank je wel voor het meehopen als ze op haar ouders lijkt zal het ook wel meevallen, die slapen allebei graag. Maar ze doet het nu prima, 2 maanden oud en van 23 tot 8 uur. Na de fles slaapt ze meteen door tot 11 uur. Word nog wennen voor haar als ze volgende maand naar het kdv moet :D
quote:speculaas78 schreef op 10 april 2012 @ 13:21:

(ben overigens wel "blij" hier te lezen dat meer mensen dit hebben, want baby's lijken zo vaak al vanaf 3 maanden van 19 tot 7 door te slapen en dan vraag ik me echt af waar het bij ons fout gegaan is...)Dat lijkt inderdaad zo. Maar vaak vertellen die ouders er niet bij dat ze wel een aantal keer de speen terug moeten geven, een aai gaan geven, kindje ligt te mopperen etc. Ze krijgen geen voeding meer en het wordt doorslapen genoemd, maar dat is het niet. Sowieso wordt ieder mens 's nachts (een aantal keer) wakker. Je merkt het zelf niet eens meer, behalve dan wanneer je naar het toilet moet of dorst hebt bijvoorbeeld. Een baby heeft hetzelfde, maar kan vaak zelf niet opnieuw in slaap komen. En daar kom jij in beeld. Met of zonder voeding, heel normaal dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven