Kinderspeelhuisje

11-04-2012 15:10 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil voor de verjaardag van mijn dochtertje die 2 wordt een kinderspeelhuisje kopen.

Ik vind ze vrij prijzig, maar heb er toch een paar gevonden die in mijn budget passen van rond de 125 euro. Mijn vraag is nu:

Tot welke leeftijd spelen kinderen hiermee en blijven ze wel mooi van kleur als zo'n huisje het hele jaar buiten staat. We hebben maar een kleine tuin, er kan dus maar een klein huisje in omdat er anders geen ruimte is om met een driewieler rond te fietsen, een huisje van ongeveer 130 x 110, kan ze daar wel iets mee?
Geen ervaring met speelhuisjes maar waarom kijk je niet naar een tweedehands? Lijkt me bij uitstek iets wat ik op MP zou kopen. Behalve wat verkleuring door de zon kan er volgens mij niet veel kapot aan.

Verder geen inhoudelijke bijdrage, sorry.
Toevallig net zo'n Little Tikes huisje naar het grof vuil gebracht. Wij hadden hem tweedehands gekregen. Dochter van bijna drie durfde er niet meer in dit jaar, want er zaten beestjes in. Omdat het best een groot ding is in je tuin hebben we dankbaar gebruik gemaakt van haar angst en het huisje dus weg gebracht. Opgeruimd staat netjes.

Over vies worden... Vorig jaar helemaal schoon gemaakt, koste wel een uurtje of twee. Prachtig wit geworden en vrij van groene aanslag. Maar dit jaar was hij alweer helemaal groen. Gaat best snel, dat vies worden. En dan stond hij gewoon op tegels.
Als je net iets meer uitgeeft heb je er eentje van de hema.
Deze was het trouwens... Erg groot, terwijl onze tuin echt niet klein is.

Speelhuisje
Little Tikes is nieuw best aan de prijs, maar volgens mij niet stuk te krijgen. Kan je best tweedehands scoren ergens.
Ziet er leuk uit die van de Hema, maar volgens mij wel erg klein.
quote:giuliettacapuletti schreef op 11 april 2012 @ 15:25:

Toevallig net zo'n Little Tikes huisje naar het grof vuil gebracht. Wij hadden hem tweedehands gekregen. Dochter van bijna drie durfde er niet meer in dit jaar, want er zaten beestjes in. Omdat het best een groot ding is in je tuin hebben we dankbaar gebruik gemaakt van haar angst en het huisje dus weg gebracht. Opgeruimd staat netjes.

Over vies worden... Vorig jaar helemaal schoon gemaakt, koste wel een uurtje of twee. Prachtig wit geworden en vrij van groene aanslag. Maar dit jaar was hij alweer helemaal groen. Gaat best snel, dat vies worden. En dan stond hij gewoon op tegels.Heb je die beestjes er niet uit kunnen krijgen?
Hier ook, binnen de kortste keren zitten er weer spinnen in. Kids hebben hier altijd de voorkeur gegeven aan zo'n klein popup tentje.

Huisje gebruiken we alleen om wat klein buitenspeelgoed in te zetten.
Wij hebben een houten speelhuisje met echte dakpannen van een bouwbedrijf, dat blijft heel mooi.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik heb er net 1 aan dochter gegeven voor haar 3e verjaardag. Ze is er helemaal mee in de gloria. Ik denk dat ze er wel lang mee spelen. Maar zeker weet je dat natuurlijk nooit. Stiekem vindt haar broer van 7 het ook nog best leuk:-).

Ik heb er 1 van little tikes gescoord via Marktplaats.

ik heb er maar 35 euro voor betaald. Hij is een beetje verkleurd, maar dat is een nieuwe binnen een jaar ook. En dat stoort trouwens helemaal niet.
quote:Susan schreef op 11 april 2012 @ 15:38:

Wij hebben een houten speelhuisje met echte dakpannen van een bouwbedrijf, dat blijft heel mooi.Is dat niet heel duur?
Past een huisje met glijbaan niet in jullie tuin? Dat hebben wij vorig jaar gekocht, ook via mp. Groot succes van 2 tot 22 jarigen hier
Natuurlijk zijn die beestjes er wel uit te krijgen... Maar dat wilden we niet, omdat gewoon een enorme sta-in-de-weg was.
Mijn kinderen hebben er ook eentje gehad, deze heb ik 2e hands gekocht via marktplaats. In het begin speelden ze er veel mee, later steeds minder, ik denk tot hun 4e verjaardag (ongeveer). Meestal speelden mijn kinderen (tweeling) er samen mee en gebruikten ze veel fantasie, dus ik vond het wel leuk om er eentje te hebben. Meestal vinden kinderen het in fases leuk, dan spelen ze er een tijdje wel mee en dan een tijdje niet. Ik zal je wel adviseren om er 2e hands eentje te kopen. Ze verkleuren wel, maar een likje verf doet wonderen (zag ik bij een buurvrouw). Ik heb ook voor mijn kinderen een soort klimrekje gehad met een klein glijbaantje er aan vast. Dat vonden ze ook erg leuk. Daar konden ze in zitten maar ze konden ook lekker klimmen en klauteren, misschien is dat ook een idee?
Ken je niet iemand met twee rechterhanden die voor een klein prijsje (en een krat bier) zelf een huisje wil timmeren? Kun je samen met je dochter schilderen.
Dan zou ik inderdaad voor een huisje met zandbak en glijbaan gaan. Daar kun je heel lang mee. Mijn dochter van 5 vindt dat nog erg leuk.
Wij hebben een speeltoestel met dubbele glijbaan waar ze ook onder kunnen en bovenin kunnen zitten. Wordt hier heel intensief gebruikt en ik denk steeds nu kan ie wel weg, maar twee weken geleden met dochters verjaardagsfeestje zaten er toch ook nog een boel 8-jarigen in, vonden het allemaal nog steeds leuk. De kidneren zijn nu 7 en 4,5 en ik ben er wel klaar mee, maar zij nog niet echt geloof ik
Opblaasbadje (met water erin) en glijbaantje erin zetten is ook héél leuk
Stond er niet eentje in de gamma folder? forum mobiel dus kan t niet nakijken.

Wij hebben er eentje van axi, heul duur maar ook heel leuk met glijbaanrje etc. Blijft aantrekkelijk voor 2-6 jarigen in onze buurt.
Helaas past een huisje met glijbaan niet in onze tuin (formaat postzegel). Een zandbak hebben we al, en van die kunsstofglijbanen krijg ik elke keer ''stroom'' als de kinderen mij daarna aanraken. Ik hoop trouwens dat dat met zo'n huisje niet het geval is.
1,5 jaar geleden huisje met kleine glijbaan via mp gekocht voor 20 euro!! Hij heeft er redelijk veel mee gespeeld maar het huisje heeft nu plaats moeten maken voor een trampoline (en ook wij hebben een hele kleine tuin)....

Ik zou ook gaan zoeken op MP.

Succes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven