Apple id op iPhone en iPad?

11-04-2012 18:55 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een iphone met apple id, betaalde apps betaal ik via mijn telefoonrekening.

Nu heb ik een ipad gekocht: ik wil mijn mail niet op de ipad en ik wil ook mij. Apple id hier niet voor gebruiken.

Ik wil een aparte apple id voor de ipad.

Ik heb geen creditcard en die wil ik ook niet maar ik wil wel betaalde apps.

Ik heb weleens van die itunes kaarten gezien: kan ik die gebruiken?
Ja, je kan een Itunes kaart gebruiken.

Is een soort prepaid kaart, je koopt vult de code in en met dat tegoed kan je apps kopen.Op Itunes kan je ook precies zien wat je tegoed nog is.

Ik persoonlijk vind het handiger dan via credit kaart of telefoon rekening betalen.

Itunes kaartjes kan ik hier gewoon bij de Hema halen, weet niet zeker of iedere Hema het heeft.
Ok thx! Dat gaan we doen.

Heb ook kleine kinderen en wil het risico niet lopen dat zij apps gaan kopen.
Als je op je iPad dezelfde apps wil als op je iPhone kun je ze gewoon gratis opnieuw downloaden met je standaard apple i.d.

Anders kun je idd gewoon een iTunes kaartje kopen bij HEMA/Albert Heijn/Etc..
Je kan alleen apps kopen als je het wachtwoord ook weet? Die moet je bij iedere aankoop invoeren namelijk.
Ik zou op beide dezelfde ID doen, je moet toch een wachtwoord ingeven voordat je mag kopen? Zolang je dat wachtwoord niet aan je kinderen verteld, is er toch geen probleem?

Waarom dezelfde ID, omdat je dan op beide (iPhone en iPad) dezelfde muziek/apps enz kunt gebruiken, zonder dat je er extra voor hoeft te betalen. En je niet moeilijk hoeft te doen bij het synchroniseren en/of updaten van beide apparaten. Mail heeft overigens niets te maken met je ID, da's een aparte instelling.
Als ik een app koop dan voer ik een wachtwoord in, als ik daarna binnen 2 minuten weer een app koop vraagt hij niet om mijn wachtwoord.

Of vergis ik me nu?

Tuurlijk weten mijn kids het ww niet;-)
Dat klopt, maar dat is toch makkelijk te omzeilen? Je zet de kookwekker op twee minuten en dan geef je je kinderen de iPad pas weer in de hand. Of je koopt niet op je iPad, maar op je computer en synchroniseert de aangekochte app naar je iPad.
Was laatst op radar dat je 15 minuten ingelogd blijft in de AppStore

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven