kookboek inbinden

12-04-2012 15:27 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

ik ben bezig met een kookboek te maken en ik heb al de voor- en achterkant en ik heb ook al een paar recepten gevonden.

Maar mijn probleem is: hoe kan ik dat nu tot één boek brengen waar er nog altijd recepten kunnen bijgevoegd kunnen worden?

Alvast bedankt

groeten, Celine
hallo,

ik ben bezig met een kookboek te maken en ik heb al de voor- en achterkant en ik heb ook al enkele recepten gevonden.

Maar mijn probleem is: hoe breng ik nu alles tot één boek zodat je later nog altijd recepten kan bijvoegen?

Alvast bedankt!

groeten, Celine
Wil je het uitgeven of alleen voor jezelf?

Voor jezelf zou ik zeggen een map die je open kan klikken of denk ik nou te makkelijk?

Die heb je zo dun en zo dik als je zou willen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Met een ringbandsysteem? Van die insteekhoezen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Er zijn mooie multimappen waar je A4tjes in kan stoppen. Iets anders kan ik niet bedenken.
Je kan eens kijken in een hobbywinkel bij de scrapbooks. Ik heb er een waar je altijd extra vellen tussen kan doen. En ik weet dat er meer systemen zijn.
Je hebt deze vraag twee keer op het forum gezet, misschien kun je vragen of de moderatoren een van de twee topics willen sluiten.
Wat eten we vanavond?
Ik heb al m'n recepten die klaar zijn over geschreven in een mooi schrift (A4) en voorzien van illustraties enzo. Echt voor mij.

Dan heb ik een ringbandmap waar ik alle recepten in bewaar die ik nog wil maken / nog iets aan moet veranderen / etc. Die zijn dankzij tabbladen georganiseerd. Ideaal.
quote:Mylene_Valerie schreef op 12 april 2012 @ 15:32:

Wil je het uitgeven of alleen voor jezelf?

Voor jezelf zou ik zeggen een map die je open kan klikken of denk ik nou te makkelijk?

Die heb je zo dun en zo dik als je zou willen.

Het is enkel voor mezelf.

Met die map, bedoel je dan een ringmap? Want ik heb die voor en achterkant al gemaakt, de voorkant is een collage van afbeeldingen die ik gevonden heb in tijdschriften.
Je hebt ook ringbanden waar je zelf iets in de voor- en achter kaft kunt schuiven. Bij een goede kantoorwinkel hebben ze die zéker.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
ja, dat zijn wel goede ideeën en bedankt daarvoor, maar het is de bedoeling dat je die voor- en achterkant ziet, en niet nog een andere kaft ervoor komt.
ok, bedankt voor de tip!
Kan je niet bij de HEMA een fotoboek omtoveren tot receptenboek? Dan kan je je eigen voor- en achterkant kiezen, hardcover of zachtcover, en in plaats van foto's zet je er voornamelijk tekst (namelijk je recepten) in, en maar een paar foto's.
quote:dhceline schreef op 12 april 2012 @ 15:57:

ja, dat zijn wel goede ideeën en bedankt daarvoor, maar het is de bedoeling dat je die voor- en achterkant ziet, en niet nog een andere kaft ervoor komt.

Die optie is er ook wel bij schrapbooking.

en anders neem je alleen (sleutel)ringen en insteekhoezen en steek je bij de voor en achterkant een stuk karton zodat dat steviger is.
Bedankt voor de goede tips! Hier kan ik zeker al verder mee!
quote:Maja82 schreef op 12 april 2012 @ 16:01:

[...]

Die optie is er ook wel bij schrapbooking.

en anders neem je alleen (sleutel)ringen en insteekhoezen en steek je bij de voor en achterkant een stuk karton zodat dat steviger is.zijn die sleutelringen dan wel sterk genoeg? het zou een eindje moeten kunnen meegaan...
Je zou ze ook nog kunnen inscannen en vervolgens als fotoboek kunnen laten bundelen (HEMA, Albelli, etc)
quote:dhceline schreef op 12 april 2012 @ 16:06:

[...]

zijn die sleutelringen dan wel sterk genoeg? het zou een eindje moeten kunnen meegaan...Dan moet je ff bij scrapbookspullen kijken. Ik denk dat je daar wel sterke ringen en insteekmappen kan vinden.
ok, bedankt voor de tip!
quote:Tia.Dalma schreef op 12 april 2012 @ 16:06:

Je zou ze ook nog kunnen inscannen en vervolgens als fotoboek kunnen laten bundelen (HEMA, Albelli, etc)Dat zou inderdaad kunnen, maar kun je er dan nadoen nog recepten aan toevoegen?
quote:dhceline schreef op 12 april 2012 @ 16:10:

[...]

Dat zou inderdaad kunnen, maar kun je er dan nadoen nog recepten aan toevoegen?

Wat denk je zelluf? Tuurlijk wel, gewoon een pen pakken en schrijven maar!

Tia die tip had ik ook al gegeven in d'r andere topic!
ah, ok, bedankt.
quote:SeptemberGirl schreef op 12 april 2012 @ 16:13:

[...]

Tia die tip had ik ook al gegeven in d'r andere topic!

Ik ben overigens fan van het AH receptenhoekje. Lekker makkelijk, zo online.
ik heb even gekeken op de site van de hema, maar dat zijn boekjes, wat ik al dacht, en daar kan je geen recepten meer aan toevoegen!? je kan ze natuurlijk ertussen steken, maar daar ben ik niet zo voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven