Gezondheid alle pijlers

Bloeden na vrijen

12-04-2012 17:26 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
A.s woensdag heb ik een afspraak bij de huisarts ivm bloeden na het vrijen.

Het stelt niet veel voor en is de volgende dag helemaal over maar toch maar ik me best wel zorgen.

Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe erg moet ik me zorgen maken?

(ik heb een beetje op google gezocht maar daar wordt ik helemaal bang van dus maar mee gestopt)
Heel verstandig dat je daarmee gestopt bent.

Ik zou gewoon rustig het uitstrijkje afwachten. Meestal is er niet veel aan de hand. Als het toch heel erg mis is, kan je altijd nog gaan stressen, toch?

Het komt vast goed!
Eens met Yezka.

Ik heb dit ook een tijd gehad en ook tussentijdse bloedingen. Mijn uitstrijkje was prima, maar het heeft bijna een jaar geduurd voordat het ineens voorbij was.

Nu heb ik nergens last meer van.
Hmm, vreemd. Vriendin van mij had t ook en die had chlamydia.. Vandaar dat ik me toch wel even een beetje druk maak!
Ik heb +/- een jaar geleden hetzelfde gehad. Ik had ook steeds doorbraakbloedingen.

Dit bleek uiteindelijk te komen door de pil die ik slikte (ik slikte yazmin 24+4) waardoor er zo weinig slijmvlies (?) opgebouwd werd dat de kans op bloedingen groter was, Dus ook tijdens de seks. Dan was het soms ineens een bloedbad. Heel vervelend!

Voor de zekerheid nog een uitstrijkje gemaakt om soa's uit te sluiten. Daar was gelukkig geen sprake van.

Ik ben vervolgens overgestapt op een andere anticonceptiemiddel, en de doorbraakbloedingen zijn nooit helemaal weg gegaan, maar het bloeden tijdens/na de seks gelukkig wel!
Ik heb het ook weleens gehad. Athans, dat dachten we toen.

Werd er ook al een beetje bang van. Maar het bleek dus dat mijn vriend het was, ipv. ik. Hij had een heel klein wondje.
Belle, in dit geval ben ik het wel echt.

Ik breng na de sex maar een tampon in tegenwoordig om niet 'door te lekken'

Dat van de pil zei mn moeder ook al(heb dit ook aan haar gevraagd) en die heeft dat idd meegemaakt toen ze jonger was en zelf aan de pil was.

Ik hoop dat het zoeits simpels is!

Baal een beetje dat ik woensdag pas tijd heb om te gaan, tot die tijd toch een beetje stress.
Het kan een doorbraakbloeding zijn, maar het kan een contactbloeding zijn. Google maar eens op contactbloeding.
http://www.gezondvgz.nl/% ... 4e17-b405-ff3ad08c3d2f%7D

Dat is de eerste pagina die ik tegenkom als ik zoek op contactbloeding, er staan ook andere oorzaken op en deze pagina had ik inderdaad al gelezen.

Hierna gestopt omdat ik zag dat het ook kanker/zwangerschap etc kan zijn en ik er alleen maar banger door werd.
Naar de huisarts voor en uitstrijkje. Heb het ook gehad en het hoeft heus niet meteen ellende te betekenen.
Zoals in de OP staat heb ik woensdag een afspraak lizzl Voor die tijd helaas geen mogelijkheid om vrij te nemen ervoor.

Neemt niet weg dat ik me niet een beetje zorgen maak.
Heel verstandig dat je daarmee gestopt bent.

Ik zou gewoon rustig het uitstrijkje afwachten. Meestal is er niet veel aan de hand. Als het toch heel erg mis is, kan je altijd nog gaan stressen, toch?

Het komt vast goed!

-------------------------------------------------------------------------

Eens
Sorry, had ik niet gelezen - mobiel forummen is niet echt voor mij weggelegd

Je geen zorgen maken is idd niet makkelijk, vooral als je over de mogelijkheden leest :-\
Haha, geen probleem hoor.

Ik lees ook wel eens ergens overheen.

De afspraak staat dus!

Ben trouwens wel benieuwd of de huisarts altijd een uitstrijkje maakt bij dit soort klachten?

Ik heb namelijk nog nooit een inwendig onderzoek gehad.

En is een bloed onderzoek standaard? Dan zorg ik dat ik niets eet voor het geval er wel bloed moet worden geprikt.

Gelukkig om 08:30 een afspraak dus dat is een kleine moeite dan.

Alleen 1,5 jaar geleden een soa test maar dat mocht met een 'self swap' dus heb daar ook niet met 'de benen wijd' gelegen.
Lizzl, vooral de mogelijkheid van kanker of een zwangerschap baren mij zorgen.

Iets als chlamydia is relatief makkelijk te verhelpen. De andere dingen helaas niet
Ik zou het raar vinden als er geen uitstrijkje gemaakt wordt. Maar ik ben geen arts en baseer dit op mijn ervaring. Bloedonderzoek heb ik toentertijd niet gehad.

Geef het vooral aan hè dat het je eerste keer is. Hopelijk kan je het toch even laten rusten - je hebt er verder toch geen invloed op en tot woensdag piekeren is niet fijn

(maar ik snap je angst wel)
Ja ik ben gelukkig mondig genoeg hoor.

Ga me woensdag toch maar wel even scheren dan. Wel een beetje knap voor de dag komen daar haha.

God zeg, waar een mens zich allemaal wel niet druk om kan maken haha
Daar houd ik ook rekening mee Ik snap prima dat het een onderzoek is en geen date, maar om dan daar met kokosmat te liggen vind ik ook niet nodig
Haha, nee dat was mijn gedachte ook precies.

Gelukkig heb ik al jaren dezelfde huisarts en is het een aardige vrouw, dat scheelt toch al.

Ervaar je ongemak na het onderzoek? Eventueel weer bloed? Dan zorg ik dat ik tampons oid bij me heb omdat ik daarna meteen door moet naar school.
Ongemak niet, behalve wat spotting. Maar daar had bij mij te maken met m'n cervix. Dat is bij mij blijkbaar erg gevoelig.

Het "stokje" waarmee het uitstrijkje gemaakt wordt, lijkt op en mascaraborsteltje. In totaal duurt het echt hooguit een paar minuten.
Okay, goed om te horen dat het niet zoveel voorstelt.

Bedankt voor de reacties
hoi,

ik heb hetzelfde gehad ik had het een paar maanden terug eens gehad en daarna nog eens en ik dacht eerst ook geen zorgen is niks aan de hand de dokter zei ook niks aan de hand hoor hoeft geen uitstrijkje laten maken.

later ineens zomaar paniek in mijn hoofd toch weer terug uitstrijkje laten maken en pats boem pap 3b na een bezoek aan de gyn bleek het toch pap 4 cin 3 en ik word nu over 10 dagen geopereerd dit alles binnen een maand, ik ben blij dat ik terug ben gegaan! ik hoop dat het na de operatie ook weer goed is en dan stop ik gelijk met roken!

goed van je dat je zowiezo naar de dokter gaat! ik snap dat het eng is de eerste x een uitstrijkje ik vond het ook eng dit was de 2e x de eerste was 10 jaar geleden en ik was zo bang! maar ik voelde er helemaal niks van binnen 3 a 5 min. stond ik weer buiten. en ik heb geen bloed er na gehad ook geen naar gevoel ofzo, het is echt zo gebeurd.

bepje85, 7 uur geleden

hoi,

ik heb hetzelfde gehad ik had het een paar maanden terug eens gehad en daarna nog eens en ik dacht eerst ook geen zorgen is niks aan de hand de dokter zei ook niks aan de hand hoor hoeft geen uitstrijkje laten maken.

Het is niet raar dat iemand zich zorgen maakt bij contactbloeding, maar je hebt er zo weinig aan - je bij voorbaat zorgen maken

Dat je HA zei dat je geen uitstrijkje hoefde te laten maken, vind ik absurd! Alsof hij/zij aan je neus kan zien hoe het gaat met je cellen.... :-\

Waarom stop je niet nu met roken?
Volgens mijn ha is het standaardprocedure om bij abnormale bloedingen een uitstrijkje te maken plus een soa test. Dus ik zou er op staan dat hij iig een uitstrijkje maakt. Bij mij bleek er niets aan de hand uiteindelijk;)
Ik ga inderdaad aandringen op een uitstrijkje.

Lijkt me verstandig om het meteen maar goed aan te pakken en alles te laten controleren.

Straks even langs het kruidvat en een test halen, kan ik de zwangerschaps angst alvast een beetje uitsluiten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven