Geld & Recht alle pijlers

lekkage, afwasmachine Laminaat verzekerd?

18-04-2012 09:40 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Wij hebben onlangs een lekkage gehad vd afwasmachine, de afvoerslang was losgesprongen. Je raad het al. Allesssss nat.

Maar de volgende dag nog meer verrassingen, het laminaat is omhoog gekomen en beschadigt en ik denk de onderlaag helmaal sopsop. Nu lees ik dat dat eigenlijk onder je inboedelverz valt. Dat is prachtig , want het ligt er nog maar 8 mnd. Jammer!!!. Maar nu als ik het aan ga geven, geef je dan dat kleine stukje of hoe ga je dat doen dan?

Het was laminaat van 22 euro de m2 , dus goed laminaat , met nieuwe onderlaag.

Hoop op een beetje hulp gr mees
Vraag het je verzekering? Je moet het toch melden en zij helpen je verder. Daar is het je verzekering voor.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Waarschijnlijk komt er iemand langs die de schade opneemt en de vergoeding bepaalt.
Je meldt de schade en vraagt aan je verzekering hoe je het moet doen, dat het lastig zal worden om maar een deel te vervangen.

Je hebt kans dat een schade-expert langs komt en dat die gaat beoordelen wat je vergoed krijgt.

*wat Fame ondertussen dus schreef *
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Euhh dat ligt er helemaal aan wat er in jouw verzekeringspolis staat. Dat wat Fame zegt dus.
Gewoon alles opgeven. De hele vloer. Want je weet niet in hoeverre het vocht toch nog onder het andere gedeelte is gaan zitten. Door erop te lopen kan het zijn dat er water verplaatst is naar andere delen.

Je moet laminaat oppakken om dit zeker te weten, er moet evt nieuwe ondervloer en nieuw laminaat.

Misschien moet de vloer ook nog gedroogd worden.

Maar verzekeringsmaatschappij bepaalt wat reeel is. En hoe hoog de vergoeding is. Misschien komt een expert, misschien ook niet.

Jij bent geen deskundige, in die zin, dus je moet opgeven wat jij denkt dat nodig is. En dan komen ze maar kijken.

Succes in elk geval
Mijn broer en schoonzus hadden dat een poosje terug ook en zij hebben een hele nieuwe vloer vergoed gekregen. Dus vraag het even na bij jouw verzekering.
Soms is het zo simpel!
Dat valt onder je inboedelverzekering, ik had ooit precies het zelfde geintje maar ik heb de hele boel afgedekt met dikke pakken kranten, oude telefoonboeken en daarop wat zware voorwerpen omdat ik geen zin had om mijn halve kamer te moeten ontruimen en weer een dag in de troep te zitten met die lui over de vloer. De vloer is keurig opgedroogd, je ziet er niets meer van. Het was een gok, als het bol was blijven staan had ik het verknalde deel natuurlijk wel laten vervangen.
verba volant, scripta manent.
Je zal hoogtswaarschijnlijk eerst wel aannemelijk moeten maken of het losschieten van de slang niet je eigen schuld is geweest...
Ik heb mijn wasmachine in de keuken en had dus ook een lekkage en laminaat. Omdat dit doorloopt naar de kamer, zei de verzekeringsman (die kwam kijken), dan moet je daar ook nieuwe hebben. Hij berekende even snel en zei toen een bedrag wat ik zou krijgen. Na 2 weken stond dit al op mijn rekening en kon ik nieuw laminaat laten zeggen...omdat het bedrag best hoog was wat ik kreeg, kon ik ook de gang nog van lamintaat voorzien!
Wij hebben ook een keer zoiets gehad. Schade expert kwam toen langs en bepaalde in eerste instantie dat wij slechts het beschadigde stuk vloer vergoed zouden krijgen. Daar gingen wij niet mee akkoord dus na enkele e-mails over en weer hebben ze uiteindelijk de hele vloer vergoed. We hadden nog geluk ook door "winst" te maken aangezien de nieuwe vloer behoorlijk veel goedkoper uitpakte dan de oude vloer (enkele maanden oud) had gekost! Kortom, laat je niet afschepen door zo'n schade-expert!
Spectral, dat zou nog niet zo makkelijk te bewijzen zijn. Gevolgschade van lekkage is gewoon gedekt.
quote:Miffy schreef op 18 april 2012 @ 11:36:

Spectral, dat zou nog niet zo makkelijk te bewijzen zijn. Gevolgschade van lekkage is gewoon gedekt.Nou dat is niet helemaal waar... wij hebben een keer de slang van de wasmachine niet goed bevestigd, los geschoten en dus waterschade.... niet gedekt, want verwijtbaar.
Hebben wij ook een keer gehad met een houten vloer.

Hele eiken vloer vergoedt gekregen, incl. ontruimingskosten van de kamer en keuken, opslagkosten voor de meubels en hotelovernachting, vanwege het niet meer in de kamer kunnen na het olieen.
Een slang van een vaatwasser zit vast gekoppeld aan de vaatwasser, van de wasmachine hangt hij los in de afvoer. Daar zit het verschil.

Meestal staat er in de polisvoorwaarden ongeveer dit: het onvoorzien stromen van wat uit leidingen en alle daarop aan gesloten (sanitaire) toestellen, veroorzaakt door een defect, verstopping .... Etc

Het moet dus echt gaan om een defect, wat het springen van eenleiding of slang dus is.

Overleg even met je verzekeraar. Als je het zelf gaat leggen kan je ook een bedrag vragen voor eigen werkzaamheden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven