Geld & Recht alle pijlers

Salarisverhoging vragen

18-04-2012 11:22 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik werk nu vanaf deze maand 6 jaar bij mijn huidige werkgever.

Ik heb de laatste 3 jaar hetzelfde loon. We krijgen geen jaarlijkse verhoging o.i.d. Geen 13de maand of winstuitkering.

Ik vind echter dat ik best om een salarisverhoging kan vragen. Niet alleen omdat met een stilstaand salaris ik er dus elk jaar op achteruit ga (inflatie/koopkracht/etc.) maar ook omdat mijn 'functie' is iets uitgebreid. Niet zozeer op papier maar door het inslinken van het bedrijf, waardoor er meer taken op mijn bordje terecht komen. Bovendien is de werkdruk (fysiek en geestelijk) véél hoger geworden.

Maar wat is reëel? 2 procent per jaar, uitgerekend over de laatste 3 jaar? Of iets anders? Hoe bereken ik dit?

Ik hoop dat iemand me een indicatie kan geven.
Hmm, lastig. Weet je wat je collega's zo ongeveer verdienen? Dan heb je vast een aanwijzing.

Je kunt ook gewoon 500 euro per maand extra vragen en kijken wat er gebeurt.
Ik zou niet om een percentage vragen maar gewoon een bedrag noemen wat je er graag bij zou willen hebben per maand. Ik weet niet wat reeël is om te vragen. Wel gewoon een beetje hoog in durven zetten (makkelijker gezegd dan gedaan) want als je loon al 3 jaar stil staat en je er alleen maar meer taken bij hebt gekregen lijkt het me niet zo gek om om verhoging te vragen.

Wellicht kan je op loonwijzer.nl kijken wat voor jouw functie/niveau en ervaring normaal is?
Ik was niet van plan om een percentage te vragen, maar n.a.v. dat percentage zelf een bedrag uitrekenen om nu als 'verhoging' te vragen, snap je het haha?

Ik weet niet wat mijn collega's verdienen, maar we verschillen behalve van functie ook flink in leeftijd en arbeidsjaren.

Er is één iemand net begonnen, een ander werkt er al 20 jaar, bijvoorbeeld.
Ik zit een beetje te denken om 150-200 euro bruto per maand meer te vragen, lijkt dat reëel?
Ik zou wel iets hoger inzetten. Hier wordt je netto salaris niet heel anders van (niet dat het niet mooi meegenomen zou zijn hoor...)
Hoger inzetten; ze komen vaak met een tegenbod. En dan kan je altijd nog op 200 bruto verhoging uitkomen. Ik zou beginnen met 350.
Ik zou sowieso meer vragen dan 200 bruto als je de laatste drie jaar er niks bij hebt gehad.
... en er de komende jaren niets bij ga krijgen ;)

wel een goed punt, denk ik. Bedankt voor jullie meningen!!
En, heb je het al gevraagd Valerie? Is er al reden tot een feestje?
Haha nee nog niet, het is hier giga-druk (goed onderhandelingspuntje haha!) dus ik heb voor volgende week donderdag een 'afspraak' gemaakt. Leuk dat je er naar vraagt ;)
Oei wat spannend! Die drukte is nooit verkeerd, dat zie je goed! Ik hou dit topic volgende week goed in de gaten, dank voor je reactie. Enne.... Heel Veel Succes!
margot ik heb inmiddels het gesprek gehad, werkgever vond het inderdaad terecht dus we hebben een mooie regeling kunnen treffen ;)
quote:valerie__ schreef op 27 april 2012 @ 15:06:

margot ik heb inmiddels het gesprek gehad, werkgever vond het inderdaad terecht dus we hebben een mooie regeling kunnen treffen ;)Proficiat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven