Armoede, ben je er klaar voor?

22-04-2012 11:56 191 berichten
Alle reacties Link kopieren
Rutte spreekt het liefst niet van en over armoede. Het ongewilde en ongewenste beeld van ongewassen mensen die haveloos gekleed tandenloze monden geel en bruin weglachen. De hutjes van kartonnen dozen grenzend aan verstopte riolen en verwarmingsbuizen. Trieste, afgedankte matrassen doordrenkt van bruin smeer en kopergele urine kransen, rafelig afgewisseld met stukken pijpstaal, nat druilerig van regenbui voorbij, verwoorden zonder stem. Stille getuigen van een knetterende waarheid van alles tekort en geen beginnen aan.

De mantra van de inktvlek dreunt monotoon en zwelt onheilspellend. De rollende dreun van armoede in allerlei gedaanten. De tentakels van de financiële octopus die ‘outlet’ vindt in elke audio-set en voortdurend voorspelt van hel en verdoemenis die zich slechts laat zwijgen door haar AB.

‘Where the ragged people go’. Heb je een baan, geen baan. heb je geld, geen geld. Heb je toekomst, ga je dood! Armoede is dat je geen keuze meer hebt. Geen uitweg meer, schaakmat gezet door buur, door baas, door jezelf. Living in the fast lane. Nu gevaarlijker dan ooit. Geld in euro’s stinkt mijlen ver, veilige grootmachten zijn veelal ruziënde onmachten! Die geile Sarkozy houdt Merkel in een strak monetair corset. Haar vetrollen zijn wellicht haar redding. Men is naarstig op zoek naar buffers. Buffers voor als het niet meer gaat. Buffers voor de nieuwe orde die komt. Buffers voor het nep geld dat niet meer bijgedrukt kan worden.

Armoede is geen keuze hebben. Het stinkende riool en de lefgozers die leven van de lefgozers. Europa en Griekenland, Italië, Portugal, leftovers die leven van de leftovers!! Nu zij, wie straks? France et monsieur Sarkozy wanneer het sex appeal is uitgewerkt en verstomd. Stanford and Poors, for godsake what’s in a name, het monetaire schorum en gespuis moordend en zonder geweten verblindt door monopoly geld. Het kapitalisme kapseist door haar eigen storm, zoals de Grieken, zoals de Inca’s. We starten straks weer vanaf niets, midden tussen de afgedankte matrassen die stinken naar smeer en urine. Stukken pijpstaal die dienen als versterking voor de haveloze tent.

Rutte spreekt niet graag over armoede. God zij geprezen! Hij

zit in drijfzand en iedere beweging zuigt hem verder weg. Armoede, hij zit er tot zijn nek toe in?
Wat is het leven toch mooi!
quote:nummerzoveel schreef op 22 april 2012 @ 12:01:

En jij verder ook een fijne zondag, hoor!

Doe je, de deur goed achter je dicht?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:july07 schreef op 22 april 2012 @ 12:12:

Scamp, heb je opslag gekregen?

Ja, ¤1,- per maand op mijn uitkering.

Uhm, nee andere reden.
Ja hallo, jij zet hier toch een raar verhaal neer. Dan krijg je reacties en dan is het niet goed. Moeten we doorfietsen. Wat wil je nou?
quote:racheltje321 schreef op 22 april 2012 @ 12:05:

Blijkbaar is het woord "armoede" te heftig!Of je stukkie te slecht
Ik heb een paar maanden onder de armoedegrens gezeten, maar ik heb me prima vermaakt. Moest beter opletten en kon niet meer zo vaak uitgaan, maar nodigde meer mensen thuis uit en ik kwam erachter dat dit even gezellig kon zijn.

Ik kon niet meer zonder nadenken door de supermarkt lopen, maar kwam erachter dat ook met enkele goede ingredienten je een prima maaltijd kan samenstellen. (liever goéde kwaliteit pasta eten met alleen citroen, peterselie en verse tonijn, dan al die meuk die iedereen er altijd doorheen gooit)

Ik heb bewuste keuzes gemaakt: waar wil IK mijn geld eigenlijk aan uitgeven? Je komt erachter dat iedereen in de wereld op je geld uit is, maar als je hiervan ten volle bewust wordt en ook snapt dat consumeren niet zaligmakend is, dan kan dit je op persoonlijk vlak doen groeien. Ik word niet gelukkig van die creme van 50 euro en ook niet mooier. Ik word wél mooi en gelukkig van een wandeling door het bos met mijn moeder.

Ik heb inventieve oplossingen kunnen bedenken voor zo ongeveer alles.
Is de bedoeling dat we dit als blog lezen moeten oid?

Ik vin um niet zo goed.
quote:Star schreef op 22 april 2012 @ 12:15:

[...]

Of je stukkie te slecht

Alles is mogelijk Star!

Het voordeel is dat de reacties lekker kort en bondig zijn en totaal niet over het onderwerp gaan.
quote:racheltje321 schreef op 22 april 2012 @ 12:20:

[...]

Alles is mogelijk Star!

Het voordeel is dat de reacties lekker kort en bondig zijn en totaal niet over het onderwerp gaan.

Dat komt omdat je van de hak op de tak springt, er is totaal geen lijn in te ontdekken.

Slecht geschreven, om over de inhoud maar niet te spreken.

En antwoord op je vraag: Waarom zou ik er klaar voor moeten zijn? Ik heb tot nu toe weinig gemerkt van de bezuinigingen. Wij hebben het prima.
Vind je dat een voordeel? Nogmaals mijn vraag, wat wil je nou?
Wat is de moraal van jouw verhaal ? Wat verwijt jij Rutte precies, behalve dat hij ooit een relativerende opmerking heeft gemaakt over het woord armoede in relatie tot de situatie in Nederland?
"Het heeft iets van een zeepbel, in oorsprong waarschijnlijk mooi bedoeld..."
Wat reageert iedereen apart. Aluhoedjes of niet, als je je een beetje verdiept in de europese economie, dan zie je dat het steeds sechter gaat. Het balletje rolt nu nog langzaam, maar hou er maar rekening mee dat het sneller zal gaan rollen. En dat zou nog wel eens sneller kunnen zijn dan verwacht. Verdiep je er zelf eens in in plaats van als een mak schaap te volgen wat er in de media wordt gezegd om vervolgens hier domme reacties te plaatsen. Ok, de OP is misschien wat retorisch geschreven, maar er zit wel degelijk een kern van waarheid in. Een herhaling van de jaren '30 is geen ondenkbeeldige verwachting.
Waar zit de any-key?
Je schrijft een beetje raar, dat terzijde.

Wat is je doel met op cq blog?

Scamp, succes met de laatste loodjes!
quote:ailien schreef op 22 april 2012 @ 12:17:

Ik heb een paar maanden onder de armoedegrens gezeten, maar ik heb me prima vermaakt. Moest beter opletten en kon niet meer zo vaak uitgaan, maar nodigde meer mensen thuis uit en ik kwam erachter dat dit even gezellig kon zijn.

Ik kon niet meer zonder nadenken door de supermarkt lopen, maar kwam erachter dat ook met enkele goede ingredienten je een prima maaltijd kan samenstellen. (liever goéde kwaliteit pasta eten met alleen citroen, peterselie en verse tonijn, dan al die meuk die iedereen er altijd doorheen gooit)

Ik heb bewuste keuzes gemaakt: waar wil IK mijn geld eigenlijk aan uitgeven? Je komt erachter dat iedereen in de wereld op je geld uit is, maar als je hiervan ten volle bewust wordt en ook snapt dat consumeren niet zaligmakend is, dan kan dit je op persoonlijk vlak doen groeien. Ik word niet gelukkig van die creme van 50 euro en ook niet mooier. Ik word wél mooi en gelukkig van een wandeling door het bos met mijn moeder.

Ik heb inventieve oplossingen kunnen bedenken voor zo ongeveer alles.Good for you! Dat maakt je inderdaad tot een mooi mens.
quote:racheltje321 schreef op 22 april 2012 @ 11:56:

Trieste, afgedankte matrassen doordrenkt van bruin smeer en kopergele urine kransen, rafelig afgewisseld met stukken pijpstaal, nat druilerig van regenbui voorbij, verwoorden zonder stem. Tip: misschien denk je dat je een pakkend stukje schrijft door dit soort stijlfiguren te gebruiken, maar het werkt duidelijk niet. Misschien kun je dit soort 'poëtische' gedachtenflarden beter voor jezelf in een schriftje schrijven en op het forum een korte en krachtige OP plaatsen met een stelling waarover je wil discussiëren.
Kon je zelf niets origineels bedenken?http://www.vandaag.nl/haarlem/partners/ ... klaar-voor
Houston, wij zijn een van de rijkste landen ter wereld. Voordat we allemaal aan de bedelstaf zitten moet er echt veel en veel meer gebeuren dan er nu het geval is.
ik ben er helemaal klaar voor!
quote:Stampertje_78 schreef op 22 april 2012 @ 12:25:

Kon je zelf niets origineels bedenken?http://www.vandaag.nl/haarlem/partners/ ... schijnlijk is TO die Joke zelf en heeft ze het hier neergeplempt omdat ze daar sinds 14 december 2011 nog nul reacties heeft gekregen.
quote:Stampertje_78 schreef op 22 april 2012 @ 12:25:

Kon je zelf niets origineels bedenken?http://www.vandaag.nl/haarlem/partners/ ... rMisschien is Raggeltje dezelfde als Tjoke?
Racheltje321, ben jij Tjoke, de inzender van het stuk? Of heb je lekker lopen jatten?

Toevoeging: Racheltje321 kan de inzender van het stuk niet zijn. Haal schrijfstijl hier komt niet overeen met de schrijfstijl van het ingezonden verhaal.

Haar eigen schrijfstijl is een stuk simpeler.

Waarom gebruik je andermans tekst alsof het jouw tekst is Racheltje321?
Wat is dit dan?

"............."
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:houston77007 schreef op 22 april 2012 @ 12:23:

Wat reageert iedereen apart. Aluhoedjes of niet, als je je een beetje verdiept in de europese economie, dan zie je dat het steeds sechter gaat. Het balletje rolt nu nog langzaam, maar hou er maar rekening mee dat het sneller zal gaan rollen. En dat zou nog wel eens sneller kunnen zijn dan verwacht. Verdiep je er zelf eens in in plaats van als een mak schaap te volgen wat er in de media wordt gezegd om vervolgens hier domme reacties te plaatsen. Ok, de OP is misschien wat retorisch geschreven, maar er zit wel degelijk een kern van waarheid in. Een herhaling van de jaren '30 is geen ondenkbeeldige verwachting.

Als je om je heen kijkt, echt kijkt, heeft de armoede fors toegeslagen. 65-plussers bv met nauwelijks te eten en dan heb ik het over echt niets. Geen mens die naar ze omkijkt. Triest, echt!

We zijn al zoveel verder dan de meute weet, dan men hoort.

Daar gaat het hier over.
Ben het wel met je eens hoor Nella, maar dad dat gaat gebeuren is geen irrealistische verwachting. Misschie niet voor iedereen, maar wel voor velen. Ook voor hen die er nu nog niet veel van merken. En niet alleen in Nederland. Is overigens niet iets wat ik zelf bedenk.

Zo rijk is Nederland overigens niet...
Waar zit de any-key?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven