Werk & Studie alle pijlers

winkelpand huren

23-04-2012 13:28 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

Het lijk met me leuk om in de zomermaanden een winkel te openen. Alleen voor de maanden (half) mei-juni-juli-augustus. Nu heb ik wel wat rond gezocht, maar de meeste winkelpanden zijn onwijs duur; zo'n 2000 euro per maand, en zijn daarnaast gekoppeld aan een huurperiode van maar liefst 5 jaar.

Heeft iemand een tip?
Wat voor een winkel wil je openen?
Voor 3 maanden gaat je niet lukken. Voor je naamsbekendheid heb ect zijn die 3 maanden weer om. Daarnaast heb je meer tijd nodig om winst te maken ect.
Alleen maar in de zomermaanden? En wat voor winkel met wat voor producten dan precies? Lijkt me niet echt rendabel.

Misschien kan je bij een andere winkel een x aantal meter huren voor je producten, dus dat jij bij hun in de winkel staat. Of ken je winkels die bijv. in de winter veel te doen hebben maar in de zomer weinig omzet draaien, misschien mag je dan een gedeelte van de winkel huren?
Misschien kun je met een makelaar praten die een pand in de verhuur heeft staan.

Dat je tijdelijk in een pand gaat, en dat als dat pand als nog voor langere tijd verhuurd kan worden dat je er dan uit gaat.

Leegstand levert sowieso niets op.

Succes.
Vintage design.

Spullen hebben we al. Het is in een havenstadje; met zomers een hoop zeilpubliek.

Swinters kun je hier een kanon afschieten, dat is niet interessant. Nou ja ik vroeg me af wat de mogelijkheden zijn.

Ik zou overleggen met een makelaar voor een pop-up store, misschien kun je tijdelijk een leegstaand pand betrekken.
Wat eten we vanavond?
Ik zou eens beginnen met het maken van een bedrijfsplan, waarin je serieus op een rijtje zet wie je doelgroep is, wat je wil gaan verkopen, hoe je dat met de boekhouding gaat doen, en ga zo maar door....

Heb je enig idee wat je gaat verkopen en wat je verwachte omzet is?

Wat je eventueel wel zou kunnen doen, is informeren bij de marktmeester of er kramen vrij zijn, en wat die moeten kosten.

Als je 3 markten in de week doet, dan kan je dan een indruk geven of dit nu echt datgene is wat je zoekt, of dat het toch niets voor je is.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Leuk TO!

Ik heb het in Amsterdam op diverse plekken gezien: pop up winkels die maar een paar maanden in een pand zitten.

En het kan zeker, in het huurrecht heb je daar bepaalde bepalingen voor. Je ziet het bijvoorbeeld ook veel bij bijvoorbeeld carnavalswinkels (hier in het zuiden ), dan zit er zo'n 3 maanden een carnavalswinkel in, en daarna weer niks.

Gewoon even in verdiepen, bel eens een makelaar, kijk eens rond op Funda.

Succes!
Hier in Groningen heb je ook een pandje. Kun je bijvoorbeeld 3 weken huren om je product te promoten in het centrum. Wel een leuk initiatief! Nu weet ik alleen niet of dit jouw locatie is.
Vintage design? Hoe wil je daarmee de link leggen naar het bootjesvolk wat 's zomers in de stad is? Nogmaals, wat denk je te kunnen omzetten?

Bootjesvolk... Nou ik weet niet of je het daar van moet hebben als je in vintage design zit.
quote:jojanneke66 schreef op 23 april 2012 @ 13:43:

Vintage design? Hoe wil je daarmee de link leggen naar het bootjesvolk wat 's zomers in de stad is? Nogmaals, wat denk je te kunnen omzetten?

Bootjesvolk... Nou ik weet niet of je het daar van moet hebben als je in vintage design zit.Watersporters, heet dat.
Kan je niet beter de diverse zomermarkten af? Vaak komt er veel volk af op die markten.
quote:charlottecharles schreef op 23 april 2012 @ 13:46:

[...]

Watersporters, heet dat.

LOL, hier praten we over Bootjesvolk. Watersporters zijn mensen met surfplanten, roeiers, zwemmers, kite surfers etc.

Bootjesvolk zijn de mensen met al dan niet zeevaardige jachten en jachtjes, die haven in haven uit tuffen, bijvoorkeur in "navy-look" en 1.7 kind aan boord met keurige bootjschoentjes en een bijpassend zwemvest.
quote:jojanneke66 schreef op 23 april 2012 @ 13:56:

[...]

LOL, hier praten we over Bootjesvolk. Watersporters zijn mensen met surfplanten, roeiers, zwemmers, kite surfers etc.

Bootjesvolk zijn de mensen met al dan niet zeevaardige jachten en jachtjes, die haven in haven uit tuffen, bijvoorkeur in "navy-look" en 1.7 kind aan boord met keurige bootjschoentjes en een bijpassend zwemvest.

Jeej, jullie voelen je zeker heel wat?!

Bij voorkeur is trouwens niet 1 woord.
Wat doen zeilers met vintage design?

Dat is niet de stijl die doorsnee zeilers in hun huis willen.
Is toch reuzehip, vintage design?

En afgezien daarvan, dat kan TO toch gaan uitproberen, drie maanden per jaar? Lukt het niet, dan is ze drie maanden huur kwijt - en flink wat zweetdruppels, maar meer niet.
Wat eten we vanavond?
Hoezo niet? Yup-achtigen genoeg die zeilen en van retro houden volgens mij hoor.

Een pop-up-store zou je inderdaad moeten regelen in samenspraak met een makelaar in een pand wat te koop/te huur is. Maar ik vermoed dat je op een moeilijke locatie zit daarvoor (ik zie iets pittoresks voor me als Veere of Blokzijl?) en als je het dan van de toeristen moet hebben, zul je toch aan de haven/in het historisch centrum moeten zitten. En daar zal niet zoveel commercieels te koop/te huur zijn, lijkt me. Wat je nog zou kunnen proberen is een deal te sluiten met de eigenaar van een leeg, te koop-staand huis op de gewenste locatie, maar ik vraag me ernstig af of je een koophuis even tijdelijk een commerciele functie mag geven. Goed bij de gemeente informeren.
quote:charlottecharles schreef op 23 april 2012 @ 14:03:

[...]

Bij voorkeur is trouwens niet 1 woord.

Ach, als jij dat zo wil opvatten dan vind ik dat prima. Ik schreef alleen maar op hoe de watersporters hier in de volksmond genoemd worden, niet meer en niet minder.

Prettige dag verder nog met het napluizen van het forum op spelfouten. Het houdt je in iedergeval van de straat.

(en even voor alle duidelijkheid, de laatste opmerking betekend alleen dat je al weet wat je bezigheden zijn, niet dat je normalerwijze op straat rondhangt)

PS: de spelfouten die in bovenstaand stukje zitten zijn gemaakt bij wijze van bezigheidstherapie.
Van 'tzelfduh! (dan zal ik ook maar even op jouw niveau reageren).
Leuk! Ik ben mij aan het verdiepen in pop-up stores en je hebt ook websites die bemiddelen tussen aanbieder en verkoper. Dus, misschien even googlen en informatie aanvragen?

Succes. Leuk idee!

En Charlotte, doe niet zo denigrerend zeg.
quote:rodina schreef op 23 april 2012 @ 13:38:

Vintage design.

Spullen hebben we al. Het is in een havenstadje; met zomers een hoop zeilpubliek.

Swinters kun je hier een kanon afschieten, dat is niet interessant. Nou ja ik vroeg me af wat de mogelijkheden zijn.

En als je nou eerst eens kijk hoeveel "locals" je winkeltje weten te vinden, misschien is het dan zelfs te doen om 's winters (met aangepaste openingstijden) wel te blijven bestaan.

Als je namelijk een goede naam opbouwt dan weet je dat je de volgende zomer meer klanten krijgt.
quote:charlottecharles schreef op 23 april 2012 @ 14:03:

[...]

Bij voorkeur is trouwens niet 1 woord.Goh, zeker een zeiler die watersporter genoemd wil worden en geen bootjesvolk?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:toffifee schreef op 23 april 2012 @ 14:23:

Leuk! Ik ben mij aan het verdiepen in pop-up stores en je hebt ook websites die bemiddelen tussen aanbieder en verkoper. Dus, misschien even googlen en informatie aanvragen?

Succes. Leuk idee!

En Charlotte, doe niet zo denigrerend zeg.Jaja, ik doe denigrerend..... niet dus.

Vergeet niet dat dat ''bootjesvolk'' veel geld meebrengt, dus wat minder denigrerend mag wel.
Verkoop je je vintage design ook online? Want dan kun je 's winters online je producten aanbieden. In de zomer heb je een offline pop-up winkel waar je online publiek welkom is.

Zo benader je de markt van twee kanten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven