geboortekaartje via geboortepost.nl
maandag 24 maart 2008 om 14:16
Hoi,
Wie heeft er hier ervaring met het bestellen van een eigen ontwerp geboortekaartje via geboortepost.nl?
Alle ervaringen zijn welkom.
Ik ben nu 31 weken zwanger en moet er toch echt eens verder over nadenken. Maar vind het ontwerpprogramma toch best nog ingewikkeld (of ik ben niet zo handig).
En hebben jullie zelf de enveloppen beschreven of via de site adressen opgegeven en rechtstreeks door hen laten versturen?
Billybob
Wie heeft er hier ervaring met het bestellen van een eigen ontwerp geboortekaartje via geboortepost.nl?
Alle ervaringen zijn welkom.
Ik ben nu 31 weken zwanger en moet er toch echt eens verder over nadenken. Maar vind het ontwerpprogramma toch best nog ingewikkeld (of ik ben niet zo handig).
En hebben jullie zelf de enveloppen beschreven of via de site adressen opgegeven en rechtstreeks door hen laten versturen?
Billybob
maandag 24 maart 2008 om 14:26
maandag 24 maart 2008 om 19:51
Ik heb ook het geboortekaartje via Geboortepost.nl besteld en ben heel tevreden over het resultaat. Het ontwerp programma is inderdaad even een gepuzzel, vooral om de tekst op de juiste plaats te krijgen vond ik. Ik had toen ik uit het ziekenhuis kwam een foto van onze dochter aan de binnenkant van de kaart erbij gezet, proefdrukken besteld en de dag erna de kaartjes besteld. Al met al ging het heel snel. De adressen had ik van te voren al ingevoerd en de meeste kaarten werden ook via hun verstuurd, ik had een aantal stuks blanco laten komen om in de buurt rond te delen. Ik vind het ideaal, zou het een volgende keer zeker weer doen. Het is heel betaalbaar en wat ook handig is dat je al vanaf 4 stuks kunt bijbestellen. Aangezien we alle kaartjes verstuurd/uitgedeeld hadden heb ik er toch nog 4 bijbesteld voor mezelf.

maandag 24 maart 2008 om 20:18
Mijn man heeft onze geboortekaartjes zelf ontworpen met photoshop en deze hebben we via geboortepost.nl af laten drukken, tot volle tevredenheid. Adressen van tevoren al geüpload en de kaarten zijn dus door geboortepost verzonden. Ook een paar blanco naar ons huis gestuurd. Ging prima. Ook van tevoren een proefdruk genomen, glimmend en mat en een keuze gemaakt. Ik zou het bij een 2e weer gelijk zo doen. Moet je wel een beetje crea zijn met kaartjes ontwerpen, maar ze hebben ook leuke voorbeelden. En niet duur!
dinsdag 25 maart 2008 om 09:07
hier ook gedaan,
wel eerst in photoshop het hele ontwerp gemaakt, proefdrukje gemaakt, ook met adressen geupload, hadig!
Allen hadden ze uiteindelijk bij ons de kaart " binnenstebuiten" gevouwen (of verkeerd om afgedrukt op de kaart) Maar dat zag alleen mijn vader, maar die was vroeger drukker, dus die is daar heel precies op.
Vond de prijs/kwaliteit wel goed, we hadden overwogen om ons ontwerp door een drukkerij te laten maken, dan heb je wel net iets betere kwaliteit hoor...maar ja was wel 3 keer zo duur.
wel eerst in photoshop het hele ontwerp gemaakt, proefdrukje gemaakt, ook met adressen geupload, hadig!
Allen hadden ze uiteindelijk bij ons de kaart " binnenstebuiten" gevouwen (of verkeerd om afgedrukt op de kaart) Maar dat zag alleen mijn vader, maar die was vroeger drukker, dus die is daar heel precies op.
Vond de prijs/kwaliteit wel goed, we hadden overwogen om ons ontwerp door een drukkerij te laten maken, dan heb je wel net iets betere kwaliteit hoor...maar ja was wel 3 keer zo duur.
dinsdag 25 maart 2008 om 11:43
Ik vond het juist makkelijker dan bij Poobies. Ook het proefkaartje van geboortepost vonden wij mooier dan die van poobies. We hebben een zelfgemaakte foto gebruikt en alle adressen via de site doorgegeven, zodat we er verder geen werk aan hadden. De kaart was al klaar, ik heb zelf 2 dagen na de geboorte van mijn zoontje de gegevens aangepast en de opdracht verzonden en 3 dagen na zijn geboorte had iedereen het kaartje in huis. Ideaal, wat mij betreft.
..
dinsdag 25 maart 2008 om 13:03
Wij hadden het kaartje ook bij geboortepost gemaakt. Een eigen foto op de voorkant en binnenkant en dan tekst erop gemaakt. Weet idd nog wel dat dat best lastig was, maar volgens mij ging het toen we het eenmaal doorhadden wel goed. Wij hadden ook van te voren al de adressen doorgegeven en hebben alles laten versturen plus een aantal kaarten voor onszelf. Maar als je zelf niet zo crea bent, kan je toch ook uit voorbeelden kiezen?
Ben nu weer zwanger en ik denk dat we wel weer via deze site de kaartjes gaan maken (bedenk ik me nu. Ben 13 weken zwanger en heb er tot nu toe dus nog niet echt over nagedacht).
Ben nu weer zwanger en ik denk dat we wel weer via deze site de kaartjes gaan maken (bedenk ik me nu. Ben 13 weken zwanger en heb er tot nu toe dus nog niet echt over nagedacht).
zaterdag 29 maart 2008 om 22:06
Ik heb ook het geboortekaartje van mijn dochter gemaakt via geboortepost.nl. Vond het net als layla de tekst helemaal goed krijgen erg lastig. Wat ik gedaan heb is regelmatig het voorbeeld ( dat is in pdf-formaat) afgedrukt om te zien of alle tekst er wel op stond.
Uiteindelijk vond ik het nadat ik dat helemaal goed had wel makkelijk (juiste gegevens invoeren en klaar). Was rijkelijk laat met het ontwerp en dit kun je bij wijze van nog op de dag van de geboorte bestellen (als je geen proefdruk wil). Ook fijn vind ik dat je de proefdruk in 2 verschillende papiersoorten krijgt, dan kun je de mooiste uitkiezen.
De adressen heb ik deels ingevoerd en heb er voor hier in de buurt ook nog een aantal gewoon hier thuis laten komen.
Alleen de betaling vond ik wat warrig. Kreeg op een gegeven moment een mailtje dat ze een foutje hadden gemaakt en dat ik geld terugkreeg en later weer een mailtje dat ik het toch niet terugkreeg. Op een gegeven moment dacht ik: " het zal wel...." Uiteindelijk is het wel geworden en dat is het laatste wat ik er van gehoord heb.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes,
Visje
Uiteindelijk vond ik het nadat ik dat helemaal goed had wel makkelijk (juiste gegevens invoeren en klaar). Was rijkelijk laat met het ontwerp en dit kun je bij wijze van nog op de dag van de geboorte bestellen (als je geen proefdruk wil). Ook fijn vind ik dat je de proefdruk in 2 verschillende papiersoorten krijgt, dan kun je de mooiste uitkiezen.
De adressen heb ik deels ingevoerd en heb er voor hier in de buurt ook nog een aantal gewoon hier thuis laten komen.
Alleen de betaling vond ik wat warrig. Kreeg op een gegeven moment een mailtje dat ze een foutje hadden gemaakt en dat ik geld terugkreeg en later weer een mailtje dat ik het toch niet terugkreeg. Op een gegeven moment dacht ik: " het zal wel...." Uiteindelijk is het wel geworden en dat is het laatste wat ik er van gehoord heb.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes,
Visje
zaterdag 2 augustus 2008 om 16:01
Hoi Meiden!
Wat een positieve reacties allemaal op Geboortepost. Ze zijn inderdaad goedkoop en ik wilde niet zo heel veel kaartjes, zeker dan is het prijsverschil erg groot.
Ik was eerst wat bang dat het te moeilijk zou zijn, maar ik heb geluk gehad geloof ik Ze hebben net een nieuwe wizard (heet dat geloof ik) geplaatst waarmee je in 3 minuten een geboortekaartje kunt maken. Ik ben wat klunzig met computers, dus leek me wel grappig om te klokken hoe lang het MIJ kostte: 4 minuten (en 20 seconde) (thanx)
De proefdrukken (mooi op twee papiersoorten direct de volgende dag in huis, en onmiddellijk de geboortekaartjes besteld. Die krijgen we netjes vandaag met de post.
PRACHTIG!
Ook mijn man vond de kaartjes prachtig (hij geloofde jullie positieve reacties niet; kon niks zijn voor die lage prijs zei hij).
Dank dus voor jullie goede tips!!!
Wat een positieve reacties allemaal op Geboortepost. Ze zijn inderdaad goedkoop en ik wilde niet zo heel veel kaartjes, zeker dan is het prijsverschil erg groot.
Ik was eerst wat bang dat het te moeilijk zou zijn, maar ik heb geluk gehad geloof ik Ze hebben net een nieuwe wizard (heet dat geloof ik) geplaatst waarmee je in 3 minuten een geboortekaartje kunt maken. Ik ben wat klunzig met computers, dus leek me wel grappig om te klokken hoe lang het MIJ kostte: 4 minuten (en 20 seconde) (thanx)
De proefdrukken (mooi op twee papiersoorten direct de volgende dag in huis, en onmiddellijk de geboortekaartjes besteld. Die krijgen we netjes vandaag met de post.
PRACHTIG!
Ook mijn man vond de kaartjes prachtig (hij geloofde jullie positieve reacties niet; kon niks zijn voor die lage prijs zei hij).
Dank dus voor jullie goede tips!!!