Begin mei 1 overnachting in tent in Atlasgebergte: koud?

24-03-2008 16:05 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Begin mei slaap ik 1 nacht in een tent in het atlasgebergte in marokko. Zou koud kunnen zijn en ik vraag mij af of ik een warme (=dure) slaapzak nodig heb of dat ik mij red met een slaapzak tot 4 graden boven nul.. Wie heeft ervaring?
Belangrijk is ook een goed issolerend matje. Lucht die vanuit de grond op je lijf kan trekken maakt de nachten al snel koud. Verder geen tips sorry.
Oja, als het maar voor een nachtje is en je die dure dikke slaapzak verder niet denkt te gebruiken is het natuurlijk ook een optie om gewoon heel veel kleren aan te trekken die nacht. Niet zo confortabel misschien, maar ach, het is maar voor een nacht.
Dat is ook mijn idee en het is fijn als het bevestigd wordt. Zo'n dure slaapzak voor 1 nacht is zonde van het geld. Je tip van het matje is een goede. De zon komt weer op en dan komt het in ieder geval weer goed!
De tip van veel kleren aan voor 1 nacht is handig ja. Misschien kan je thermo-ondergoed (shirt lange mouwen & zo'n ouderwetse lange opa-onderbroek) meenemen. Daar wil je niet in gevonden worden nee, maar is wel lekker warm.
Ik heb in september een overnachting in de woestijn (bij het Altasgebergte) gehad. Ik had ook speciaal voor die ene nacht een slaapzak bij me, omdat er gezegd was dat het 's nachts aardig koud kon worden, maar er waren in het kamp dekens in overvloed. En verder werd het ook niet zo koud dat ik mijn slaapzak echt miste. Geen dure slaapzak meenemen dus, gewoon zorgen dat je veel laagjes comfortabele kleding bij je hebt voor het geval het nodig mocht zijn.
Ik ben onlangs in het Atlas gebergte geweest. Ik zou je wél een goede slaapzak adviseren. Wij hadden overdag zeer warm weer maar 's nachts koelde het heel hard af en werd het wat vochtig. Ik had een mummie bij me en dat was genoeg. Verder was het erg lekker om 'van de grond af' te liggen. Zorg dus voor een goed matje oid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven