Gezondheid alle pijlers

Anticonceptiering

03-05-2012 11:31 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey ik ben 17 jaar en pas ontmaagd maar ik wil aan die anticonceptiering beginnen maar ik wil liever dat me moeder het niet weet. Dus kan je dit ook krijgen zonder recept?
Nee. Je kunt een afspraak maken bij je huisarts en het met hem bespreken.

Aangezien je 17 bent, heeft je moeder geen inzage / inspraak in dit soort medische beslissingen. De arts heeft beroepsgeheim en mag jouw moeder (of wie dan ook) niets vertellen
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Nee, maar de arts heeft beroepsgeheim. Dus als je wilt komt ze er nog niet achter.
Oh oke dan weet ik dat dankjewel
Moet je alleen even kijken hoe het verzekeringstechnisch gaat omdat je nog geen 18 bent! Ik kan nml bij mijn verzekering (OHRA) inloggen en van elk gezinslid zien wie wat heeft gehad aan medicijnen/behandelingen etc..
Puck
Waarom mag je moeder het niet weten?

Lijkt me verstandig van je dat je aan anti-conceptie begint toch? Of vind je dat een lastig te bespreken onderwerp?
Wat sofi zegt, de verzekering houdt alles bij. En de nuvaring is een vrij duur anticonceptiemiddel.
Mijn moeder is best wel streng en ik vind het ook lastig om het met haar te bespreken.
waarom de nuvaring? Wat is het bezwaar om gewoon de pil te slikken?
Er zijn minder hormonen in de nuvaring(heb ik gelezen tenminste)
Ik denk dat de nuvaring een prima keuze is. Er zitten inderdaad minder hormonen in dan in de pil!

Houd er wel rekening mee dat je verzekering:

a) Niet alles vergoedt: Je moet zelf maandelijks bijbetalen, ongeveer 10 euro, maar dat verschilt per verzekering.

b) Alles registreert wat je declareert. Als je dat niet wilt (ivm je moeder), kun je bij de apotheek alles zelf contant betalen. Dan declareren ze het niet, en komt het dus ook niet op het verzekeringsoverzicht.

Sowieso gaat het je dus geld kosten. Maar aangezien je 17 jaar bent, lijkt het me helemaal niet verkeerd om het met je moeder te bespreken. Doodeng, dat wel. Je hoeft haar toestemming niet te hebben (je bent oud genoeg om zelf beslissingen te nemen), je kunt het haar ook gewoon mededelen. Of het gewoon op het declaratie-overzicht laten verschijnen en kijken wat ze zegt. Tegen de tijd dat ze dat ziet, ben je al een paar maanden verder
Wilde je inderdaad ook de tip geven van de verzekering. Bij mij kwam mijn moeder er ook zo achter dat ik aan de pil was (was te preuts toentertijd om het er over te hebben).

Misschien kan je huisarts jouw hier in adviseren.
Als je gewoon de pil neemt kan je zeggen dat het tegen hevige ongesteldheid is.

Al zou ik het gewoon vertellen.
Wil je moeder liever oma worden?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik zou eerst naar je ha gaan en het daar even bespreken. Misschien heeft hij/zij ook nog wel tips hoe het verzekeringstechnisch werkt.
Ik heb het tegen moeder gezegt vandaag en ze vond het gewoon goed. Ze deed er helemaal niet moeilijk over. Maar toch bedankt voor de reacties en de tips.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven