Eten doop

07-05-2012 13:36 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

as. zaterdag word mijn zoontje gedoopt.

Om 2 uur is de mis. Om 12 uur komen mijn ouders,schoonouders,opa en oma, en onze broers en zussen broodje eten en koffie drinken.

Voor de avond heb ik een dooptaart en vla.

Nu zijn we er alleen nog niet uit wat we als warm eten kunnen doen. We dachten aan zelf kous buffet makwn, mooi opdienen hamrolletjes etc. Maar dat gaat flink in de beurs zitten.

Heeft iemand nog tips of ideeen, wat we zouden kunnen doen als ''avondeten'' voor ongeveer 14 man. En niet te duur.
Mannen zijn gelukkig, omdat onwetendheid een zegen is
chinees?
Puur interesse: wat is een dooptaart en waarom in combi met vla?
Onze familie houdt niet zo van chinees/....
Wij noemen dat dooptaart maar of het echt zo heet weet ik niet. Het is gewoon een taart voor de kleine, waar hij met zijn handen mee mag eten. en dan gewoon een stukje voor iedereen die aanwezig is. Vla ( ofja vlaai, wij limburgers noemen dat vla) hoort toch op een feest?
Waar houdt jullie familie wel van? Voordat ik allemaal eten ga opnoemen waar ze niet van houden.
patat of pizza halen

dacht door de titel dat er dope gegeten ging worden,

wist niet dat tegenwoordig een doop zo'n festiviteit was met eten en drank
quote:eierdupke schreef op 07 mei 2012 @ 13:42:

Wij noemen dat dooptaart maar of het echt zo heet weet ik niet. Het is gewoon een taart voor de kleine, waar hij met zijn handen mee mag eten. en dan gewoon een stukje voor iedereen die aanwezig is. Vla ( ofja vlaai, wij limburgers noemen dat vla) hoort toch op een feest?Haha, vla las ik als gewoon vla toetje maar vlaai is logisch ja! Maar hoe oud is je zoontje als hij al taart eet? Ik ben ook gedoopt, maar was nog heel klein. Alleen melk drinken-klein zeg maar
Waarom maak je niet gewoon een huzarensalade? Twee kilo aardappelen, een blik gemengde groenten, gesnipperde ui, gesnipperd appeltje, een halve pot fijngehakte augurken, halve pot zilveruitjes, naar keuze zalm, tonijn of corned beef erdoor en smeuiig maken met mayonaise. Garneren met plakjes ei, doorgesneden kerstomaatjes, plakjes komkommer en serveren met stokbrood.
verba volant, scripta manent.
ALleen chinees word bij ons niet gegeten de rest wel!

alninjoo: haha nee zoiets zou ik hier dn ook niet neer zetten hahaha.

Jaa bij ons word dat wel gedaan, weet niet of dat een trditie is...
Kijk op de etenstopic naar budgetrecepten, dan kun je daar kijken wat jouw familie wel lust en wat binnen het budget blijft.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nou, ik heb nooit vla(ai) bij de koffie op een feest, ik bak meestal een luxe appeltaart!

Een koud buffet op zich is geen warm eten. Je kunt er allerlei hartige taarten en (pasta)salades bij doen, zelfgemaakte courgettesoep (heel makkelijk en lekker), gevulde eieren, noem het maar op. En als jullie niet van Chinees houden, waarom geen pasta-tafel? (verschillende pasta's, aparte pastasauzen (rood, wit, groen), lasagnes, etc).
Grote pan soep?
verba volant, scripta manent.
Iets van een buffet lijkt mij een goed idee.

Veel variatie.

Ik zou dan een combinatie van warm en koud doen.

Het eten dat overblijft kan je gewoon de volgende dag nog gebruiken.

En zeker hoort er vla op een feest te zijn. (dat mis ik hier waar ik woon echt). haha
Voor het wárme eten dachten jullie aan een kóud buffet? Eh..........
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Soep, hartige taarten en salades.
Ik zou toch liever patat met kroketten te eten krijgen dan van die smerige kleffe huzarensalades.

Of haal gewoon saucijzenbroodjes, hamkaascroissants e.d. en warm die op in de oven en zet de frituur aan voor 'n bittergarnituur.
Hele grote pan soep maken, lekker afbak broodjes erbij.
mijn zoontje is 7 maanden dus mag dan heus wel wat taart hebben.

Ik ga inderdaad eens kijken bij het eettopic.

Ja buffet lijkt mij het meest logische ook. maar ook wel prijzig niet?
regel een aantal tosti ijzers en verlengsnoeren.

Zet op tafel allemaal dingen ( desnoods met een receptkaartje erbij ) die op een tosti kunnen;

(héél veel ) kaas

ham

salami

ananas

etc
Of laat iedereen zijn eigen ( maaltijd)salade maken;

schaaltjes met

koude pasta

koude - gekookte - krieltjes

paar soorten sla

paar soorten dressings

blokjes kaas

selderij

paprika

tomaat

eieren

ananas

noten

appel

olijven

feta

etc
quote:Tia.Dalma schreef op 07 mei 2012 @ 13:46:

Nou, ik heb nooit vla(ai) bij de koffie op een feest, ik bak meestal een luxe appeltaart!

Een koud buffet op zich is geen warm eten. Je kunt er allerlei hartige taarten en (pasta)salades bij doen, zelfgemaakte courgettesoep (heel makkelijk en lekker), gevulde eieren, noem het maar op. En als jullie niet van Chinees houden, waarom geen pasta-tafel? (verschillende pasta's, aparte pastasauzen (rood, wit, groen), lasagnes, etc).Zoiets zou ik ook doen! Heel lekker en zo ingewikkeld als het het zelf wilt maken
Zet de knoei aan en maak broodjes hamburger die iedereen naar eigen goeddunken kan beleggen met

tomaat

gebakken ui/ rauwe ui

gebakken ei

gebakken spek

kaas

augurk

etc
wij hadden laatst een doop waarbij er gewoon broodjes gegeten werden. Lekker makkelijk en gewoon lekker!!!

Je kan dan ook gewoon stokbrood kopen en wat van die grote bakken salade, eitjes koken en erbij leggen met mayo, etc.
quote:christel2312 schreef op 07 mei 2012 @ 13:49:

Hele grote pan soep maken, lekker afbak broodjes erbij.Dit. Je hebt het druk zat die dag zonder je ook nog zorgen te maken over bbq, pastabuffet etc lijkt mij. Gewoon een lekkere pan soep met broodjes is toch prima?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven