Op naar Utrecht!

07-05-2012 18:35 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Per 1 juni start ik als verpleegkundige in het WKZ in Utrecht! Voor die tijd zou ik daar ook graag al willen wonen maar helaas is dat iets minder gemakkelijk dan ik dacht! Ik woon momenteel in Eindhoven en ben dus druk op zoek; 3 makelaars, 4 woningsites op internet, kamernet en marktplaats hebben mijn inschrijfgeld al ontvangen maar de markt is zo schaars (en zooooo duur!!!!!!!) dat ik bijna geneigd ben gewoon in Eindhoven te blijven wonen!

Wie oh wie heeft er tips om snel aan een huurwoning te komen in Utrecht? Ik heb niet veel eisen, dus zo moeilijk zou het niet moeten zijn..

Alle tips zijn welkom!
Hoe duur wil je er aan?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Mijn zus is vanuit Utrecht naar Eindhoven gegaan voor haar studie en er nog tijdelijk blijven wonen. Is best te doen, nog geen uur met de trein. Zo kun je de tijd iig overbruggen tot je iets vindt want Utrecht is moeilijk heb ik me laten vertellen.

Verder eigenlijk geen tips..
Woningnet al ingeschreven, of verdien je te veel voor sociale huur? Niet dat het snel gaat, maar sommige verhuurders waar het wel sneller gaat vragen wel om een Woningnetinschrijving.

Zoek eens op de Elf Provinciën. Hebben geen site, je kunt telefonisch een inschrijfformulier aanvragen. Wachttijden bij hen zijn geloof ik max. twee jaar (en dat is kort voor Utrecht).
Mijn budget is max 800 per maand, maar dat is ook echt het uiterste! Dus natuurlijk liever minder ;)
Oja, en bij verhuurmakelaars wil het nog wel eens helpen als je zorgt dat ze je niet vergeten. Bijvoorbeeld één keer per week bellen met een of andere vraag.
SSH Utrecht al bekeken?
Kijk eens in de steden rond Utrecht. Niewegein, Ijsselstein, Zeist, Bilthoven. Ik denk dat je daar een grotere kans maakt dan in Utrecht zelf, tenzij je een dure (studenten)kamer geen probleem vindt.
Informeer bij het UMCU / WKZ naar de mogelijkheden om in een van hun woningen te gaan wonen. Het UMCU heeft eigen woningen die zij verhuren aan medewerkers van het UMCU/WKZ.

Mocht dit niet lukken kijk dan ook eens in de omliggende plaatsten zoals Zeist, Bunnik, de Bilt ed.
Het UMC verhuurd ook woningen voor personeel (ik heb er zelf gewoond) Dacht dat je er max 4 jaar mocht wonen en zijn 1kamerflats, wel met eigen badkamer en keukentje maar klein.

Je zou dat bij p&o na moeten vragen, er is wel een wachtlijst voor dacht ik. Flats staan vlakbij Galgenwaard dus het WKZ is prima te bereiken met bus of fiets. Succes!
quote:metafoor schreef op 07 mei 2012 @ 18:42:

SSH Utrecht al bekeken?Dat is alleen voor studenten, campus contracten. Het hele kleine deel dat ook voor niet-studenten is heeft wachttijden van meer dan 8 jaar.
alvast welkom in de stad! inderdaad alle woonsites in de gaten houden, en tegenwoordig hebben particulieren die met 2 hypotheken zitten ook interesse in huurders! is misschien ook wat om naar te zoeken
Wow! Wat een tips al!

Thnx! Ik ga ze meteen gebruiken...
ken je Pararius? weet niet of dit reclame is, in dat geval sorry :-) zal niet linken. website vind je zo met google. Bemiddelingswebsite (soort Funda) Hebben veel verhuurmakelaars zich bij aangesloten, ook in Utrecht veel keuze.

Succes!
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Woningnet wachttijden voor utrecht is gemiddeld 6 jaar. En de omliggende plaatsen in de regio ook. Zou voor een kamer gaan.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Nijzoon.nl ,aanrader!
quote:zaphod schreef op 07 mei 2012 @ 18:45:

Het UMC verhuurd ook woningen voor personeel (ik heb er zelf gewoond) Dacht dat je er max 4 jaar mocht wonen en zijn 1kamerflats, wel met eigen badkamer en keukentje maar klein.

Je zou dat bij p&o na moeten vragen, er is wel een wachtlijst voor dacht ik. Flats staan vlakbij Galgenwaard dus het WKZ is prima te bereiken met bus of fiets. Succes!Een zus van mij heeft jaren geleden nog in het oude zusterhuis gewoond ( ze was werkzaam in het oude ziekenhuis )
quote:nanna schreef op 07 mei 2012 @ 18:54:

Nijzoon.nl ,aanrader!

Moet je wel 3000 euro bruto per maand verdienen (maar misschien doet TO dat wel, dat kan ik vanachter mijn pc niet zien natuurlijk).

En ook hier is een Woningnetinschrijving wel noodzakelijk, dus ook als je niet meer in aanmerking komt voor sociale huur wel inschrijven bij Woningnet.
Den Bosch een optie ?

Zit je er tussen in en is een half uurtje van Utrecht.

Anders antikraak ?
Wil je per se een huis met eigen voorzieningen? In ons huis in Utrecht komt per 1 juni een kamer vrij van ruim 30 vierkante meter. Je hebt dan geen eigen keuken en badkamer maar deelt deze met 3 meisjes (19 en 20 jaar). Geen verplichtingen en huis is schoon, kosten 460 inclusief per maand en directe bus naar het wkz. Misschien eventueel voor overbrugging tot je iets anders vindt..
Kijk ook even in Bunnik, WKZ kun je dan evt nog fietsen.
Omliggende gemeentes zijn niet echt goedkoper hoor! Kun je misschien samen met een vriendin iets zoeken? Dat vergroot je budget weer een stuk!
quote:mali30 schreef op 07 mei 2012 @ 18:53:

Woningnet wachttijden voor utrecht is gemiddeld 6 jaar. En de omliggende plaatsen in de regio ook. Zou voor een kamer gaan.

Dit dus, en maak daar maar 8 van. Ik krijg met mijn 6 jaar inschrijftijd nog geen flat in Overvecht-noord. Vriend had 10 jaar inschrijftijd nodig voor een potentiële sloopwoning zonder CV, dubbel glas of isolatie in een niet heel populaire buurt. Wel een fijne tuin en het is goedkope huur, maar hoge gasrekening.

Utrecht is moeilijk, tenzij je een zak met geld hebt. Particuliere huur genoeg, maar denk niet dat je met 800 incl ver komt.
Torenflat in Zeist? Moet je zelf even Googlen. Boven het winkelcentrum Vollenhove Zeist ook nog flats via Lisman en Lisman volgens mij.

Verder echt even navraag doen bij huisvesting van UMCU, zij hebben meer dat de eenkamerwoningen (die overigens prima zijn om te starten zegt de kenner).

Succes!
zou je sowieso inschrijven bij woningnet voor in de toekomst. Sshu heeft alleen kamers en woningen voor studenten en ze scherpen dat alleen maar aan. Eventueel zou je voor amersfoort kunnen kijken daar is een appartementje vinden makkelijker. Andere mogelijkheid is via marktplaars bijv.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven