Vintage & modegeschiedenis
zondag 8 januari 2012 om 19:54
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..
Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"
Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"
Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
maandag 7 mei 2012 om 09:27
dinsdag 8 mei 2012 om 09:06
Zij was een jaartje geleden bij mij in de winkel, ze zag er heeeel oud uit in het echt. Maar ze was ook make-up loos.
Ik heb echt een onzettende blog dip. Nu ik hier niet meer mag linken merk ik dat enorm, iedere blogger heeft gewoon een aantal platforms nodig waar bezoekers zitten. En dit is voor mijn soort blog de beste geweest, gezien alle andere mode fora wat meer high fashion zijn (en die mensen mijn blog te oubollig vinden.) Toen ik hier een beetje inkwam kreeg ik zo'n boost... nogmaals niet financieel ofzo, maar het is wel leuk als je als blogger een groei meemaakt en dat is nu volledig stil gelopen. Ik hoopte dat de mensen die kwamen door het linken zouden blijven komen, helaas is dat dus niet zo
Ik heb echt een onzettende blog dip. Nu ik hier niet meer mag linken merk ik dat enorm, iedere blogger heeft gewoon een aantal platforms nodig waar bezoekers zitten. En dit is voor mijn soort blog de beste geweest, gezien alle andere mode fora wat meer high fashion zijn (en die mensen mijn blog te oubollig vinden.) Toen ik hier een beetje inkwam kreeg ik zo'n boost... nogmaals niet financieel ofzo, maar het is wel leuk als je als blogger een groei meemaakt en dat is nu volledig stil gelopen. Ik hoopte dat de mensen die kwamen door het linken zouden blijven komen, helaas is dat dus niet zo
dinsdag 8 mei 2012 om 09:32
Ik lees je blog nog steeds trouw hoor fd.
en reageer zelfs af en toe als ik iets te melden heb.
Maar ben dan ook lid van je fb, zodat ik het meteen zie als er een nieuwe is.
Kirsten Dunst er oud uit zien in het echt verbaasd me eigenlijk niet zo. Geld volgens mij voor al die sterren als ze niet gefotoshops en gemake-uped op de foto staan En volgens mij heeft zij er ook een poos niet de meest gezonde levensstijl op nagehouden.
en reageer zelfs af en toe als ik iets te melden heb.
Maar ben dan ook lid van je fb, zodat ik het meteen zie als er een nieuwe is.
Kirsten Dunst er oud uit zien in het echt verbaasd me eigenlijk niet zo. Geld volgens mij voor al die sterren als ze niet gefotoshops en gemake-uped op de foto staan En volgens mij heeft zij er ook een poos niet de meest gezonde levensstijl op nagehouden.
dinsdag 8 mei 2012 om 09:44
Zo zag ze er iig uit. Maargoed ik zie er ook takkerig uit als ik geen make-up op heb en vermoeid ben. Ik herkende dr echt aan haar stem; want toen ik haar zag dacht ik serieus 'die vrouw lijkt wel een beetje een verlepte versie van Kirsten Dunst'
erg hahaha I know, niet lief van me maar ik dacht het wel
dinsdag 8 mei 2012 om 10:21
dinsdag 8 mei 2012 om 10:55
Ja ik weet dat de meiden van hier komen! Dat vind ik ook heel erg leuk. Ik snap dat het wat zeikerig over komt. Het is gewoon jammer om te ervaren dat er opeens echt helemaal geen groei meer in zit
Maargoed, dat kan je niet forceren dus heb er maar vrede mee te hebben.
Ja die broeken zijn fijn he mooi dat er hier nu iemand zit die er net zo'n fan van is als ik haha!
Ja die broeken zijn fijn he mooi dat er hier nu iemand zit die er net zo'n fan van is als ik haha!
dinsdag 8 mei 2012 om 12:32
Ik kom hier zo nu en dan even binnenvallen om me te verlekkeren aan de plaatjes, maar kan misschien ook nog een bijdrage doen Het is vast ontzettend oud nieuws maar ken je de Fedora Lounge, FiftiesDarling? Vast, want volgens mij is het vrij groot, maar voor de zekerheid meld ik 't even :p Dat is een forum dat zich met name richt op de jaren '40, maar ook alles wat daaromheen zit. Daar zitten ook veel blogsters, misschien kun je daar 's rondkijken?
dinsdag 8 mei 2012 om 12:39
@ FB: ik snap je gevoel helemaal hoor, want ik had ooit een blog op een kattensite en het is dan heerlijk als hij opeens goed begint te lopen en er ook vele reacties komen. Daar doe je het toch wel voor.
Is het een idee om je webwinkeltje los te koppelen van je gewone blog door daar bijv. een inlog van de followers te vragen? Zo ben je niet-commerieel voor het gros van de lezers en wie weet vindt Viva het dan wel goed.
Is het een idee om je webwinkeltje los te koppelen van je gewone blog door daar bijv. een inlog van de followers te vragen? Zo ben je niet-commerieel voor het gros van de lezers en wie weet vindt Viva het dan wel goed.
dinsdag 8 mei 2012 om 13:57
Nee ik denk dat ze dat nog steeds niet willen, die webshop is niet zo zeer het probleem voor ze... meer het promoten van een blog an sich. Het is heel jammer, want op andere mode fora mag het wel... en Fedora Lounge zit ik op; maar daar ben ik dan weer niet puristisch genoeg voor. Daar moet je vintage ALL the way zijn om in de smaak te vallen. En bij sites als Elle moet het juist allemaal vet modern zijn. Het mooie aan Viva is dat het heel Hollands, nuchter, doch modisch is en daar sluit ik het beste bij aan.
Maar omdat het niet een forum is met veel modebloggers, is men er niet aan gewend en mis je gewoon drie kwart van de mensen als ze niet op een voorgeschotelde link kunnen klikken. Op Elle bijv. heeft iedereen een blog-volg account, facebook, twitter, google connect etc.. en dat is hier gewoon niet de trend (logisch, er zitten veel vrouwen met banen en gezinnen en dan heb je die tijd ook gewoonweg niet!) Maar genoeg er over, ik ben ondankbaar dat ik er over zeur gezien ik wel gewoon jullie guys voorbij zie komen en dat stel ik zeker op prijs!
Maar omdat het niet een forum is met veel modebloggers, is men er niet aan gewend en mis je gewoon drie kwart van de mensen als ze niet op een voorgeschotelde link kunnen klikken. Op Elle bijv. heeft iedereen een blog-volg account, facebook, twitter, google connect etc.. en dat is hier gewoon niet de trend (logisch, er zitten veel vrouwen met banen en gezinnen en dan heb je die tijd ook gewoonweg niet!) Maar genoeg er over, ik ben ondankbaar dat ik er over zeur gezien ik wel gewoon jullie guys voorbij zie komen en dat stel ik zeker op prijs!