Geld & Recht alle pijlers

wie is er miljonair?

09-05-2012 20:23 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mij af of er hier mensen op het forum zitten die miljonair zijn of gewoon echt veel geld hebben en daar bedoel ik mee een inkomen van ongeveer 500.000 per jaar.
Ik ken een miljardair, win ik nu iets?
quote:prulletje schreef op 09 mei 2012 @ 20:54:

Nou, lijkt mij ook wel leuk om te weten hoor . Ik vind het toch wel iets bijzonders hebben als iemand miljonair is. Niet dat die persoon er bijzonderder (is dat een woord?) door wordt, maar het is toch iets wat niet veel mensen kunnen zeggen en wat door velen gezien wordt als een soort verlangen. Zo van 'wat zou je doen met een miljoen?' of 'wat zou je doen als je kon toveren?', in die richting zie ik het.Er is een topic (geweest) over 'hoeveel spaargeld heb je' en daar was al behoorlijk wat commentaar op mensen die een aardig bedrag op hun rekening hadden. Kan me voorstellen dat je helemaal niet zit te wachten om te melden dat je miljonair bent. Want ik denk dat je er wel degelijk op aan wordt gekeken (ik zou bijvoorbeeld niet meer mee kunnen schrijven in het Vrekkentopic bijvoorbeeld )
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Mijn oom is miljonair. Ze hebben een prachtig huis maar ik denk niet dat ze gelukkiger zijn dan .... bijvoorbeeld wij.
Ik ben een miljonairin mijn dromen.

Heb wel een keer een miljoen op zak gehad, in Zimbabwe.
Oh nee, ik denk ook zeker niet dat je er gelukkiger van wordt hoor. Maar het is toch gewoon een beetje roddelen ofzo. Hier smullen vrouwen toch van? . We willen altijd alles over iedereen weten. En zeker als het enigszins taboe is.

Mijn vriend en ik hebben het ook vrij breed, maar zijn absoluut geen miljonair. Wij missen echt niets in ons leven. Maar ik vraag me dan toch wel af hoe veeeeel rijkere mensen leven.

Maar dat heb ik niet alleen met rijke mensen. Ik vraag me bijvoorbeeld ook wel af wat de koningin thuis allemaal doet in haar vrije tijd, of hoe een kinderboeken illustrator leeft (want dat vind ik ook iets magisch), ik noem maar wat. Gewoon de dingen die je zelf niet gauw zult meemaken. Dat is toch gewoon leuk, een kijkje in andermans leven?
Een vriendin van mij heeft een man met miljoenen... En rara altijd ellende.. Pfff zeer vermoeiend
In mijn dromen heb ik miljarden, de realiteit is iets anders
Ik ben straatarm maar omringd door geweldige mensen en tonnen liefde. En dat is veel meer waard.

In de perfecte wereld heb ik beide, maar zo is het leven ook mooi. Andersom niet.
Mijn ouders waren vorig jaar nog miljonair.....in Indonesische roepies!

Verder dan in dat soort valuta heb ikzelf die status helaas ook nog nooit bereikt. Elke maand al mijn hoop weer op dat staatslot, lijkt me zo waanzinnig gaaf om binnen te zijn en nooit meer te moeten werken en gewoon lekker ongelimiteerd te kunnen gaan leven... 't Zal wel bij dromen blijven, maar de droom blijft geweldig!
Ik hoop het te erven.. maar mijn ouders kennende... ik leef intussen 3 hoog achter en ben blij als ik niet rood sta
Ik vind je nu al een hoer.
quote:amand1969 schreef op 09 mei 2012 @ 21:35:

Ik vind je nu al een hoer.
quote:prulletje schreef op 09 mei 2012 @ 21:10:

Oh nee, ik denk ook zeker niet dat je er gelukkiger van wordt hoor. Maar het is toch gewoon een beetje roddelen ofzo. Hier smullen vrouwen toch van? . We willen altijd alles over iedereen weten. En zeker als het enigszins taboe is.

Mijn vriend en ik hebben het ook vrij breed, maar zijn absoluut geen miljonair. Wij missen echt niets in ons leven. Maar ik vraag me dan toch wel af hoe veeeeel rijkere mensen leven.

Maar dat heb ik niet alleen met rijke mensen. Ik vraag me bijvoorbeeld ook wel af wat de koningin thuis allemaal doet in haar vrije tijd, of hoe een kinderboeken illustrator leeft (want dat vind ik ook iets magisch), ik noem maar wat. Gewoon de dingen die je zelf niet gauw zult meemaken. Dat is toch gewoon leuk, een kijkje in andermans leven?

Tja, ik begrijp dat nooit zo goed.

Ik ben kennelijk een erg a-typische vrouw: ik roddel niet graag. Ik smul er echt niet van. Ken ook heel veel BN's niet van gezicht of van naam, als ze ken weet ik weinig van ze af. En ik vraag me eerlijk gezegd ook niet zo heel vaak af hoe mensen die ik niet ken, leven.

Soms wel als ik bewondering voor ze heb, of als er iets specifieks langskomt. Maar verder... neuh.
quote:prulletje schreef op 09 mei 2012 @ 21:10:

En daarom zou ik het hier nooit vertellen

Ik weet trouwens niet of ik het überhaupt zou vertellen aan veel mensen. Ik denk dat het een heel select groepje wordt.
Misschien zijn rijke mensen niet gelukkiger. Maar ze kunnen wel comfortabeler ongelukkig zijn dan arme ongelukkige mensen.
Ik vind dat altijd zo'n rare dooddoener: ik denk niet dat je er gelukkiger van wordt.

Ik denk dat namelijk wel. Ik ken meerdere mensen die miljonair zijn en hoewel die uiteraard ook gewoon de basale dingen des levens meemaken als ziekte en dood enzo, vind ik wel degelijk dat zij in veel opzichten gelukkiger zijn dan mensen die elk dubbeltje moeten omdraaien. En dat vinden ze zelf overigens ook.

Geld maakt volgens mij wel degelijk gelukkig, want geld maakt het leven in het algemeen zorgelozer, vrijer, makkelijker en leuker. En van zorgeloos en vrij zijn en van leuke dingen doen en moeilijke dingen kunnen afkopen, word je nu eenmaal in de regel ook best gelukkig, of in ieder geval gelukkiger dan wanneer je dat niet bent of kunt.
Am Yisrael Chai!
quote:ondernemer schreef op 09 mei 2012 @ 21:50:

Misschien zijn rijke mensen niet gelukkiger. Maar ze kunnen wel comfortabeler ongelukkig zijn dan arme ongelukkige mensen.

Helemaal mee eens!

De uitdrukking geld maakt niet gelukkig, vind ik ook absoluut niet kloppen. Met geld kun je zoveel dingen doen die je gelukkiger maken. En zelfs verzorging kun je dan inkopen en gezondheid tot 'n bepaalde hoogte.
quote:fashionvictim schreef op 09 mei 2012 @ 21:59:

Geld maakt volgens mij wel degelijk gelukkig, want geld maakt het leven in het algemeen zorgelozer, vrijer, makkelijker en leuker. En van zorgeloos en vrij zijn en van leuke dingen doen en moeilijke dingen kunnen afkopen, word je nu eenmaal in de regel ook best gelukkig, of in ieder geval gelukkiger dan wanneer je dat niet bent of kunt.

Eens.

En dat hoeft niet eens ontzettend veel te zijn.
Ik denk niet dat je geluk kunt kopen, maar dat het leven wel een heel stuk makkelijk wordt met geld. Niet zoveel geld dat je kind niet zonder bewaking naar school kan. Het lijkt me dat het gebrek aan geld eerder ongelukkig maakt dan andersom.

Ik ken maar 1 miljonair echt. En dat is een echte vrek .

Ik vind dat altijd zo'n rare dooddoener: ik denk niet dat je er gelukkiger van wordt.

Ik denk dat namelijk wel. Ik ken meerdere mensen die miljonair zijn en hoewel die uiteraard ook gewoon de basale dingen des levens meemaken als ziekte en dood enzo, vind ik wel degelijk dat zij in veel opzichten gelukkiger zijn dan mensen die elk dubbeltje moeten omdraaien. En dat vinden ze zelf overigens ook.

Geld maakt volgens mij wel degelijk gelukkig, want geld maakt het leven in het algemeen zorgelozer, vrijer, makkelijker en leuker. En van zorgeloos en vrij zijn en van leuke dingen doen en moeilijke dingen kunnen afkopen, word je nu eenmaal in de regel ook best gelukkig, of in ieder geval gelukkiger dan wanneer je dat niet bent of kunt.Ook helemaal waar!

Geld maakt volgens mij wel degelijk gelukkig, want geld maakt het leven in het algemeen zorgelozer, vrijer, makkelijker en leuker. En van zorgeloos en vrij zijn en van leuke dingen doen en moeilijke dingen kunnen afkopen, word je nu eenmaal in de regel ook best gelukkig, of in ieder geval gelukkiger dan wanneer je dat niet bent of kunt.Helemaal mee eens. Echte liefde en gezondheid kun je natuurlijk niet kopen, maar ik denk dat ik wel een stuk gelukkiger zou zijn als er een miljoen op mijn rekening stond. Ik word bijvoorbeeld erg depri van het Hollandse weer en dan zou ik lekker meerdere keren per jaar naar de zon kunnen, ik hoef niet na te denken als mijn vriendinnen vragen of ik mee uit eten ga of mee naar een festival. Van die zorgeloosheid en vrijheid zou ik echt wel gelukkiger worden.
Ik denk dat ongelimiteerde rijkdom oppervlakkig, blase, ontevreden en veeleisend kan maken.

Dat is de andere kant van de vrijheid en het gemak dat ermee gepaard gaan.

Het zijn sterke schouders die de weelde kunnen dragen.
quote:hiltje schreef op 09 mei 2012 @ 22:16:

Ik denk dat ongelimiteerde rijkdom oppervlakkig, blase, ontevreden en veeleisend kan maken.

.Daar zit wat in. Eigenlijk moet ik me gelukkig prijzen dat mijn potentiele rijkdom de laatste jaren sterk wordt ingeperkt doordat de fiscus eerst drie keer langskomt voordat ik een euro die ik zakelijk verdien prive een keer kan uitgeven.
quote:hiltje schreef op 09 mei 2012 @ 22:16:

Het zijn sterke schouders die de weelde kunnen dragen.

Denk dat dat vooral gezegd wordt om het gemis aan veel geld voor zichzelf te kunnen accepteren. Zou er helemaal geen moeite mee hebben om écht op grote voet te kunnen leven.

Ik zou alleen moeite hebben met beroemdheid en paparazzi indien ik op die manier mijn kapitaal vergaard zou hebben, maar als anonieme miljonair... ik zou mezelf suf genieten!!
quote:elninjoo schreef op 09 mei 2012 @ 22:31:

[...]

Denk dat dat vooral gezegd wordt om het gemis aan veel geld voor zichzelf te kunnen accepteren. Zou er helemaal geen moeite mee hebben om écht op grote voet te kunnen leven.

Ik zou alleen moeite hebben met beroemdheid en paparazzi indien ik op die manier mijn kapitaal vergaard zou hebben, maar als anonieme miljonair... ik zou mezelf suf genieten!! Nou ja, die dinges onassis,die dochter, is er nu bepaald niet gelukkig van geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven