Mode & Beauty alle pijlers

Vintage & modegeschiedenis

08-01-2012 19:54 3073 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze een topic voor vintage liefhebbers. Om te praten over leuke winkels, aankopen en websites... maar ook het delen van leuke inspiratie foto's etc. etc..

Om Wikipedia te quoten, met de hier door mij bedoelde defenitie van 'vintage:' "Vintage omvat oude kleding, schoeisel en accessoires waarvoor een hernieuwde belangstelling bestaat. Meestal gaat het om designerkleding of met de hand gemaakte kledingstukken die typisch zijn voor een bepaalde tijdgeest en die een zekere stilistische waarde hebben"

Voor mij staat de term vintage dus voor de liefde van mode uit de geschiedenis, tot de jaren '80, al dan niet gedragen/tweedehands. Ik werk al jaren in de vintage branche en heb een doorgewinterde liefde voor modegeschiedenis, en hoop op deze manier mede-enthousiasten te ontmoeten!
Hmmm ik blijf het gek vinden want Ceci heeft ook gewoon een blog toch?

Pfft wat een gezeur om niets zeg .
Is het niet een optie dat iemand anders voor jou de linkjes plaatst FD?
Haha nog een 2e acount hier aanmaken.
Nee, audrey! We gaan niet dubbelnicken . Ik bedoel eigenlijk meer dat iemand van "ons" elke keer een linkje plaatst. Dat lijkt me niet verboden?
Ik zag vandaag zo'n leuke blog over een hangertje met een huisje erin. Hebben jullie interesse in de blog?

Even off topic @ FD: volgens mij kom ik je ook tegen op het Ellegirl forum bij het topic over Shopping Queens .
Ja ik zit daar dus al jaren. Daarom was ik hier zo blij; mensen meer volwassen en ik kan de mode hier meer waarderen.
quote:iris1969 schreef op 08 mei 2012 @ 14:55:

Hmmm ik blijf het gek vinden want Ceci heeft ook gewoon een blog toch?

Pfft wat een gezeur om niets zeg .Jup en ik heb er nooit wat van gehoord. Maar goed, aan mijn blog zit dan weer geen webshop (hoewel ik dan wel weer plannen heb om die te ontwikkelen )
Mooie reclame

Als we het dan toch over reclames hebben, ik vind het laatste spotje voor J'adore Dior echt heel erg mooi, met o.a. Charlize Theron, Marilyn Monroe, Grace Kelly en Marlene Dietrich. Kunstig gemaakt...
Iris, wat toevallig! Die blog had ik nou net ook gelezen! Hier een linkje --> "...."

Fd, ik ga die ketting met dat vogeltje erin (van Het Paradijs) als verlaat verjaardagcadeautje van mijn ouders krijgen
Inderdaad Ceci, prachtige reclame!

Hieronder, een fotoreportage van Dior in 1959. Ze stuurden 12 modellen naar Moskou voor een originele fotoreportage. Best schrijnend, prachtige modellen met prachtige kleding in het arme Moskou. Desondanks erg mooie foto's.

Oooh die is zo gaaf!
Hehehe leuk, die ketting met dat vogeltje is ook té cute!

Opening van pop-up shopje was een succes! Veel blije klanten en meteen hele mooie spullen verkocht
gaaf FD !
leuk te horen fd.

als ik weer eens tijd heb moet ik echt weer die kant op.

maar zaterdag eerst naar de kapper en kijken of Second hand and Chazz open is.
Leuk FD!
De pop-up shop bij FD was zeker gezellig, leuke mensen, en.... Hele mooie kleren. Blijf je het shopje ook aanvullen FD?
Is wel het idee ja!
Dan kom ik de 26e weer ff kijken. :-) Egon vond trouwens alle 3 jurken heel mooi. Voor t zwarte jurkje heb ik trouwens een mooi smal zwart leren riempje gevonden met langs de randen een dun randje wit leer. Ben er helemaal blij mee!
ZO Audrey ook!
Hahaha, hoe ken 't... :P
Fd, wat houdt dat eigenlijk in zo'n pop-up shop?

Welterusten allemaal
Hmmz, misschien kom ik dinsdag dan wel langs FD, anders hemelvaartsdag... ben je dan open?
echt zin om morgen weer eens te shoppen. laatste keer was maart, word tijd

hopelijk doe ik weer een mooi vondst.
Ik wil ook. :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven