Geld & Recht alle pijlers

ervaringen met ASN bank??

14-05-2012 14:57 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment hebben wij alles bij de Rabobank (betalen,sparen e.d). maar wij zitten er over te denken om naar een andere bank over te stappen. De Rabobank is gewoon best duur met zijn paketten. Heeft iemand ervaring met deze bank? Zijn ze ook snel met geld overmaken of houden geld langer vast? (dit doen sommige banken, dan krijg je je salaris bijv. later dan je collega).

Iemand nog tips van een andere fijne goedkope bank?
Geen ervaring met hun betaalrekeningen, maar wel met sparen. Prima! En ook nog eens met goede idealen. Sprak ons icm goede rente wel aan.

Verder: het zijn niet de banken die geld langer vasthouden vaak. Als jouw werkgever bank A als huisbankier heeft, en jij bank B, dan wil daar wel eens een dag meer tussen zitten dan bij collega die ook bank A heeft. Was zeker toen er nog onderscheid tussen bank en giro (Postbank) bestond, het geval.
bedankt voor je reactie! Ze hebben inderdaad ook nog eens goede idealen! voor mij is het nog een onbekende bank maar ik kwam er toevallig bij uit.
Ook ervaring met sparen, niet met betaalrekening, en ben er heel tevreden over. Relatief hoge rente en ik vind het heel fijn dat ze alleen in goede zaken investeren.
Goede bank! Wij sparen ook o.a. bij ASN.
Ik heb ook een spaarrekening daar en zo'n rekening voor mijn dochter dat het bedrag pas vrijkomt als ze 18 is.

Heel tevreden over.
Het Viva forum is papaja.
Hier ook een tevreden spaarder van de ASN, mooie idealen, hoge rente en af en toe leuke extraatjes. De service en snelheid van overmaken vind ik uitstekend. Mijn betaalrekening loopt bij de Triodosbank, dus daar geen ervaring mee.
Wij hebben ook ons spaargeld bij de ASN bank staan en overwegen nu de overstap naar de ASN betaalrekening. De keuze voor ASN was indertijd vooral vanwege het feit dat deze bank niet investeert in wapens en kinderhandel, en dat de rente hoger is dan bij de meeste andere banken is een prettige bijkomstigheid
quote:danip31 schreef op 14 mei 2012 @ 15:05:

! Ze hebben inderdaad ook nog eens goede idealen! .

Een bank zit er alleen voor eigen winst belang.

Goede idealen voor eigen portomonee.
Maar heb je het verschil Rabo en ASN echt berekend?
quote:redband schreef op 14 mei 2012 @ 15:44:

Maar heb je het verschil Rabo en ASN echt berekend?Rabo heeft hogere rente qua roodstaan. ASN geeft 1% op betaalrekening en Rabo niet.
Ik heb geen echte betaalrekeningen bij ASN maar ben wel tevreden over de spaarrekening en het klantcontact. Ze geven het gevoel dat er niet zon logge organisatie achter zit en ik maar een nummer ben (wat ik natuurlijk wel gewoon ben, maar dat verbloemen ze dan erg goed iig)
ASN is gewoon onderdeel van de ABN-AMRO.
quote:mormeltje08 schreef op 14 mei 2012 @ 15:59:

ASN is gewoon onderdeel van de ABN-AMRO.ASN is een onderdeel van de SNS ( net de website bekeken)
o dat wist ik niet dat ze onderdeel zijn van de SNS bank.

Maar goed, de bank staat mij wel aan.
Wat mij tegen staat is dat er geen filiaal is waar je even naar toe kan.
quote:redband schreef op 14 mei 2012 @ 16:04:

Wat mij tegen staat is dat er geen filiaal is waar je even naar toe kan.Ja, ik persoonlijk vind dit niet zo erg. De rabobank zit bij ons om de hoek maar om eerlijk te zeggen kom ik er nooit..
Op wat kleine projectjes na zit ASN gewoon net als alle andere banken in de hypotheken, staatsleningen, gemeentes en leent het ook nog wat aan de SNS. Hoe idealistisch je dat allemaal vindt, mag je zelf beoordelen. Ik vindt het gewoon marketing.
ASN investeert niet in wapens, kinderarbeid of dier- en milieuonvriendelijke zaken. Er is een bankwijzer waar dat allemaal terug te vinden is. De idealen van ASN (en van Triodos) zijn dus niet alleen mooie marketingpraatjes, maar ook objectief aantoonbaar.

Ik heb zowel mijn betaal- als spaarrekening bij ASN en dat bevalt me prima.
Zie www.eerlijkebankwijzer.nl/.
Ik heb zowel spaar-als privérekening bij ASN. Goede ervaringen mee.
En SNS is van? Juist ......ook van de ABN
Wat doet het ertoe welk groot concern eigenaar is van de ASN-bank?

Het geld waarover ASN zeggenschap heeft, wordt "ethisch verantwoord" belegd, en dat is heel wat meer dan je van andere banken kunt zeggen.

Ik ben al jarenlang tevreden klant. Nog niet van de betaalrekening, omdat ik een beetje huiverig ben voor de rompslomp. Maar misschien is dat onterecht.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Ik ben een paar maanden geleden overgestapt van de Rabo naar de ASN. Ik had er al een paar jaar spaarrekeningen en heb er nu ook een betaalrekening. De overstap is, met de hulp van de overstapservice, prima gegaan. Ik heb er vrijwel geen werk aan gehad. Betalingen via de ASN gaan gemakkelijk en snel. Uitsluitend goede ervaringen eigenlijk!
Met de overstapservice heb je inderdaad geen rompslomp. Ik ben jaren geleden van ING overgestapt naar ASN en ook bij mij is dat probleemloos verlopen.

@mormeltje: SNS onderdeel van ABN? Hoe kom je daar nou bij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven