Cavia na drie dagen overleden
dinsdag 15 mei 2012 om 22:38
Drie dagen terug heeft mijn schoonzusje een cavia gekocht,en deze is vandaag overleden(uurtje terug).
De dag dat zij haar had gekocht was ze al heel rustig,en wilde liever haar huisje niet uit.
Ze was al twee dagen aan het niezen en begon vandaag ook hevig te ademen,bij de dierenwinkel werd verteld dat ze waarschijnlijk een koutje had gevat.
Nu is ze overleden en vraag ik mij af of we terug moeten gaan en dit aan de dierenwinkel moeten vertellen.
Dit was haar eerste cavia(ze is erg verdrietig ),ik heb alleen ratten en konijnen gehad,maar het kijkt mij erg frappant dat een jonge cavia zo ineens na drie dagen het loodje legt.
R.i.p Vita
De dag dat zij haar had gekocht was ze al heel rustig,en wilde liever haar huisje niet uit.
Ze was al twee dagen aan het niezen en begon vandaag ook hevig te ademen,bij de dierenwinkel werd verteld dat ze waarschijnlijk een koutje had gevat.
Nu is ze overleden en vraag ik mij af of we terug moeten gaan en dit aan de dierenwinkel moeten vertellen.
Dit was haar eerste cavia(ze is erg verdrietig ),ik heb alleen ratten en konijnen gehad,maar het kijkt mij erg frappant dat een jonge cavia zo ineens na drie dagen het loodje legt.
R.i.p Vita
dinsdag 15 mei 2012 om 22:43
dinsdag 15 mei 2012 om 22:46
quote:verliefdopiemand schreef op 15 mei 2012 @ 22:43:
[...]
Het is een dier die vervang je niet zomaar voor een andere alsof je een kapotte dvdspeler hebt gekocht. voor de wet is een dier wel degelijk een voorwerp, hoe raar dat ook mag klinken. Het is dus helemaal niet zo gek om terug te gaan en nieuwe te vragen/eisen.
[...]
Het is een dier die vervang je niet zomaar voor een andere alsof je een kapotte dvdspeler hebt gekocht. voor de wet is een dier wel degelijk een voorwerp, hoe raar dat ook mag klinken. Het is dus helemaal niet zo gek om terug te gaan en nieuwe te vragen/eisen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
dinsdag 15 mei 2012 om 22:48
Volgens mij is er geen garantie op dieren, al zullen veel winkels wel een nieuwe geven.
Dat ie zijn huisje niet uit wilde, is op zich niet vreemd; hij is immers opeens in een geheel nieuwe omgeving.
Weet je zeker dat ie daar niet op de tocht stond.
Dit is niet verwijtend bedoeld, maar om het de volgende keer te voorkomen.
Dat ie zijn huisje niet uit wilde, is op zich niet vreemd; hij is immers opeens in een geheel nieuwe omgeving.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
dinsdag 15 mei 2012 om 22:51
dinsdag 15 mei 2012 om 22:53
dinsdag 15 mei 2012 om 22:54
quote:kopjekoffie70 schreef op 15 mei 2012 @ 22:48:
Volgens mij is er geen garantie op dieren, al zullen veel winkels wel een nieuwe geven.
Ik denk ook niet dat ze daar heel moeilijk om zouden doen,maar je weet het nooit natuurlijk.
Nee hoor ik snap je volkomen,is een normale vraag
,
de cavia stond bij haar op de kamer.
(en natuurlijk logisch dat ze moest wennen,maar ze leek zo sloom in mijn ogen)
Ik denk ook niet dat ze daar heel moeilijk om zouden doen,maar je weet het nooit natuurlijk.
Nee hoor ik snap je volkomen,is een normale vraag
de cavia stond bij haar op de kamer.
(en natuurlijk logisch dat ze moest wennen,maar ze leek zo sloom in mijn ogen)
dinsdag 15 mei 2012 om 22:56
quote:registreerjenu schreef op 15 mei 2012 @ 22:46:
Volgens mij zijn ze van de dierenwinkel zelfs verplicht om je te compenseren!
Maar let dit alsjeblieft een les zijn: KOOP NOOIT DIEREN IN DE DIERENWINKEL!!!!!!!!!!!!!!!
Ok,ik laat morgen weten hoe het is gelopen.
Mijn konijnen kwamen bij de fokker vandaan,het enige dier wat ik ooit in de dierenwinkel heb gekocht was mijn rat en die is zeven jaar oud geworden zonder mankementen.
Volgens mij zijn ze van de dierenwinkel zelfs verplicht om je te compenseren!
Maar let dit alsjeblieft een les zijn: KOOP NOOIT DIEREN IN DE DIERENWINKEL!!!!!!!!!!!!!!!
Ok,ik laat morgen weten hoe het is gelopen.
Mijn konijnen kwamen bij de fokker vandaan,het enige dier wat ik ooit in de dierenwinkel heb gekocht was mijn rat en die is zeven jaar oud geworden zonder mankementen.
dinsdag 15 mei 2012 om 22:58
dinsdag 15 mei 2012 om 22:58
quote:tattoo-linnie schreef op 15 mei 2012 @ 22:52:
Zowieso terug naar de dierenwinkel.
Misschien een idee om een cavia uit de opvang te halen? Denk er ook aan dat een cavia een gezelschaps dier is en met minimaal 2 moet zitten!Ik ga morgen idd terug,dat is ook zo en daarom is het zo lullig omdat ze vandaag er 1 bij heeft gekregen van mijn vriend uit een andere dierenwinkel,het was namelijk een vrouwtje en bij de dierenwinkel waar zij vandaan kwam hadden ze alleen nog andere mannetjes op dat moment.
Zowieso terug naar de dierenwinkel.
Misschien een idee om een cavia uit de opvang te halen? Denk er ook aan dat een cavia een gezelschaps dier is en met minimaal 2 moet zitten!Ik ga morgen idd terug,dat is ook zo en daarom is het zo lullig omdat ze vandaag er 1 bij heeft gekregen van mijn vriend uit een andere dierenwinkel,het was namelijk een vrouwtje en bij de dierenwinkel waar zij vandaan kwam hadden ze alleen nog andere mannetjes op dat moment.
dinsdag 15 mei 2012 om 23:03
quote:hekje schreef op 15 mei 2012 @ 22:55:
Als je een nieuwe haalt (hopelijk uit de opvang): haal er dan gelijk 2. Cavia's houden van gezelschap.
Het opvangcentrum hier heeft alleen konijnen(hebben we al gekeken).
Vandaag was er een maatje voor haar gekomen.
(ik heb namelijk gezegd dat je altijd 2 cavia's moet nemen en niet
1 cavia.)
Als je een nieuwe haalt (hopelijk uit de opvang): haal er dan gelijk 2. Cavia's houden van gezelschap.
1 cavia.)
dinsdag 15 mei 2012 om 23:10
quote:fozziebear schreef op 15 mei 2012 @ 22:58:
Cavia's zijn heel gevoelig voor tocht en kou en dan is het snel einde verhaal. Het beestje hoeft dus niet ziek te zijn geweest tijdens de verkoop, kan natuurlijk wel..
Dus ik zou het wel melden bij de dierenzaak. Of je daar een andere wilt uitkiezen is dan weer een tweede.
Ze stond bij haar op de kamer fozzie( ook geen raampje open)
dus ik weet het ook niet.
Ik laat het aan haar over of ze een nieuwe wil uitkiezen,maar eigenlijk moet dat wel ivm dat de andere cavia nu alleen is.
Cavia's zijn heel gevoelig voor tocht en kou en dan is het snel einde verhaal. Het beestje hoeft dus niet ziek te zijn geweest tijdens de verkoop, kan natuurlijk wel..
Dus ik zou het wel melden bij de dierenzaak. Of je daar een andere wilt uitkiezen is dan weer een tweede.
Ze stond bij haar op de kamer fozzie( ook geen raampje open)
dus ik weet het ook niet.
Ik laat het aan haar over of ze een nieuwe wil uitkiezen,maar eigenlijk moet dat wel ivm dat de andere cavia nu alleen is.
dinsdag 15 mei 2012 om 23:10
quote:littleme2 schreef op 15 mei 2012 @ 23:03:
[...]
1 cavia.)Misschien klein stukje verder rijden naar een ander opvanghuis?
[...]
1 cavia.)Misschien klein stukje verder rijden naar een ander opvanghuis?