Mode & Beauty alle pijlers

Leren lopen op pumps

15-05-2012 23:22 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste fashionista's!

Met mijn vorige topic hebben jullie me goed kunnen helpen! Ben ondertussen geslaagd in de winkel voor een strakke spijkerbroek, een basic hemdje en twee leuke jasjes. Mijn man vond het zeer geslaagd .

Maar... toen kwamen de schoenen! Ik vind pumps met (hoge) hak geweldig mooi, maar ik kan er niet op lopen!

Hoe ga ik het aanpakken om dit te leren? Eerst op een lage hak en dan steeds hoger? Eerst een week voor schut lopen . Hoe hebben jullie het geleerd en hoe lang duurde dat? Nog tips? (bijv. iets om te voorkomen dat je hielen er telkens uitfloepen)
Denk vooral in huis eerst oefenen

En als je hielen eruit floepen, zijn ze dan niet te ruim? Je hebt ook van die gel plakkertjes voor achterin de hiel, weet niet hoe dit heet. Schijnt ook te helpen.
Ik heb precies een tussenmaat qua schoenen.. Dus of ze knellen of mijn ene voet floept er net een beetje uit. Gelplakkertjes heb ik wel eerder iemand over gehoord, plak je die in je schoen ofzo?
Als je hielen eruit floepen is de pasvorm van de pump niet goed. Dan zijn ze OF te groot, OF te breed. Gelplakkertjes zijn fijn in goed passende pumps om te zorgen dat je geen vermoeide voeten krijgt, maar dan nog moeten je schoenen goed passen. Zolang je hak eruit floept heb je gewoon geen goede pasvorm gekocht.
Thuis je hakken dragen, tijdens het koken, de was op hangen, etc. Goed leren lopen en ik zou ze daarna pas buiten dragen, je ziet het namelijk overduidelijk als vrouwen niet kunnen lopen op hakken.

Ik ben zelf begonnen door ze thuis te dragen, toen deed ik mijn boodschappen ermee, vervolgens deed ik ze aan tijdens het stappen en nu.. Winkel ik een hele dag op hoge hakken.
http://www.bama-tana.com/nl/Brands/Bama ... index.html

Deze ken ik ...
@Oriane, dan ben ik als pump n00b dus genept in de schoenenwinkel waar ze zeiden dat het altijd wel is dat je hiel er een beetje uitfloept en dat je daar maar aan moest wennen...
Ik heb ook een tussenmaat. 37,5 om precies te zijn. Dat houdt in dat je bij scapino/van haren/bristol/andere grote ketens zonder halve merken, niet kunt slagen. Maar bijna al mijn pumps komen OF bij Paul Noyen of bij Boss vandaan (die beiden met halve maten werken en zo zijn er nog veel meer merken die dat doen). Ik heb nooit moeite om te slagen met het kopen van de juiste maat iig. Ze zijn alleen wel iets duurder dan de ketens, maar voor iets meer dan 100 euro heb ik altijd wereld pumps. Bij boss zijn ze iets duurder.
Maar ja, dat werkt alleen als de ruimte niet al te veel is denk ik.
(is het trouwens slecht voor een net genezende gekneusde teen om in hoge pumps te lopen? )
Je kan ook gel plakkertjes in de voorkant van je schoen plakken, dan schuif je niet zo naar voren en dat kan nog wel es een hallux vagus eh pijn schelen.

Is al dat gedoe het je echt waard om zo te strompelen? Is dat echt sexy?
quote:chihiro schreef op 15 mei 2012 @ 23:32:

@Oriane, dan ben ik als pump n00b dus genept in de schoenenwinkel waar ze zeiden dat het altijd wel is dat je hiel er een beetje uitfloept en dat je daar maar aan moest wennen...Jep..,daar komt het op neer. Als je hielen er uit floepen is dat zekerheid voor 1 ding.. open bloedblaren waar je weken last van hebt want floepende hieltjes, die schuren..... En dat hoort dus ECHT niet!!!!
Geen idee meer hoe ik op hakken heb lopen lopen, maar ik weet wel dat ik op m'n 14e een keer goed hard de trap ben afgevallen voor het oog van mijn hele middelbare school (tip: oefen met trap op en af, dat moet je ECHT schuin doen anders wacht je schaamte en pijn ).

Ik zou ze inderdaad thuis veel dragen tot het niet meer 'raar' voelt.
Als je hielen er echt uitfloepen zijn ze gewoon te groot. (zittend bij het passen moeten pumps bij mij te strak voelen. als ik loop schuif ik namelijk een stukje naar voren. Als ze al ' lekker ruim' zaten om te beginnen zijn ze gewoon te groot om in te lopen. Je hebt van die halve maantjes (ik koop ze altijd bij van Haren, die hebben heel veel van dit soort oplossingen), die kun je nog wel proberen. Dat scheelt iets minder dan een halve maat.
@_xxx_ je linkt doet het niet?

@toetyfroety: ik vraag me af of op hoge hakken lopen wel echt zo'n pijn doet want er zijn zoveel vrouwen die het vaak doen...

@_webs_ : dat is wel iets wat mij ook zou gebeuren

@Oriane : dan krijgen ze ze terug
Wat ook werkt is eerst een uur op torenhoge pumps lopen in je huis. En daarna pumps met een hak van zeg 8 cm. Die laatste lopen dan als slofjes. Je kunt ook in hoogte opbouwen, dat heb ik zelf gedaan toen ik nog jong was.
Loop NIET op je hak, maar op je voorvoet, helemaal op gladde ondergronden. Wat je met sneakers doet, eerst je hak neerzetten dan de rest van je voet, is gegarandeerd een heupbreuk en op zijn minst een zeer gênante slide..... met je kruis in de lucht. Het is echt een andere manier van lopen.
nee hoor, als je iets meer geld uitgeeft voor echt goede schoenen doen hakken echt geen zeer. Ik loop het liefste op Boss Pumps (hakhoogte ongeveer 7 centimeter) en die lopen echt als slofjes. Ik heb wel eens goedkope rotzooi gehad waarbij ik de hele dag strompelde en kramp in mijn voet kreeg.. en die hak was dezelfde hoogte. Het ligt dus echt aan de pasvorm. Ik kan rustig op mijn hakken en dag lang shoppen hoor. Als ze maar van het juiste merk/pasvorm zijn.

Van de goedkopere merken kwam het wel eens voor dat ik om 12:00 mijn schoenen uit deed en de rest van de dag op mijn kousen heb gelopen op de zaak...... wereld van verschil. Als dat gebeurt gaan ze diezelfde avond de zak van max in.
Overigens is bij mij de absolute max waarop ik nog lekker en enigzins charmant kan lopen rond de 9 cm dus denk vooral niet dat iedereen zomaar even weg loopt op van die enorme palen. Ik heb wel een paar dat hoger is, maar die zijn bedoeld om zittend naar te kijken

Dus begin gewoon eens met 4/5 cm. Dat ziet er al heel anders uit dan platte schoenen en daarop kun je makkelijk oefenen.
het is ook des mensch.. Wat voor mij lekker zit (heel smal voetje) is voor een ander met een iets bredere (normaal hollandse vrouwenvoet) weer helemaal funest. In de schoenenwinkel moeten ze al top zitten, bij twijfel? Nooit doen!!! Ook niet denken dat ' het nog wel komt' en dat het een kwestie van wennen is. Want ' het' komt niet.
quote:_Webs_ schreef op 15 mei 2012 @ 23:40:

Overigens is bij mij de absolute max waarop ik nog lekker en enigzins charmant kan lopen rond de 9 cm dus denk vooral niet dat iedereen zomaar even weg loopt op van die enorme palen. Ik heb wel een paar dat hoger is, maar die zijn bedoeld om zittend naar te kijken

.\

Die heb ik ook... Die 'zitten' heerlijk... maar ' staan' voor geen meter... en dat dan letterlijk
Oh, mijn favoriete slofjes-pumps komen trouwens van banana republic, volgens mij 7/8 cm en ze lopen echt lekkerder dan de meeste platte schoenen. Dus het kan wel

(weet iemand eigenlijk of ik ze ook online vanuit NL kan kopen?)
quote:Oriane schreef op 15 mei 2012 @ 23:41:

het is ook des mensch.. Wat voor mij lekker zit (heel smal voetje) is voor een ander met een iets bredere (normaal hollandse vrouwenvoet) weer helemaal funest. In de schoenenwinkel moeten ze al top zitten, bij twijfel? Nooit doen!!! Ook niet denken dat ' het nog wel komt' en dat het een kwestie van wennen is. Want ' het' komt niet.

Ik heb hier een paar staan. Zo mooi. Echt zo mooi. Dat ik ze niet wil wegdoen of op MP wil verkopen. Maar ik heb er nooit meer dan een paar meter op gelopen . Zo af en toe haal ik ze uit de doos en kijk ik ernaar
Dat is inderdaad belangrijk Oriane, goede duurdere pumps! Ik heb een keer goedkopere pumps gekocht, maar het voetbed en de pasvorm waren echt vreselijk. Ik geef minimaal 100 euro uit aan pumps, en dat heb ik er graag voor over.
Ik vind dat het ook wel om de hak gaat. Smalle hakken zijn moeilijker en vermoeiender om op te lopen dan brede.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven