Wat eet je op dit moment?

22-02-2012 08:30 3020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het valt me op dat ik 's ochtends de meest rare dingen naar binnen schuif.

Ook de combinaties eten zijn op zijn zachtst gezegd nogal vreemd.

Wat eet jij op dit moment?

Ik eet nu roggebrood met boter en spek, en heb daarvoor een reep witte chocola weggewerkt. Om het geheel weg te spoelen een kopje munt thee.

(Dit geheel uiteraard buiten het zicht van mijn kinderen)
Boterham met ardenner worst
Plakje komijnekaas
Handje noten
Cracker met kaas en honingmosterdsaus.
Een paar blokjes boterkoek.. Met een glas melk erbij.
Strak warme zelfgemaakte appeltaart...mmmmmm
Moorkop!
Ik heb net een uitsmijter op met komkommer erbij. Nu zit ik aan een kiwi en een perzik.

*heb dus een vies toetsenbord*
Zacht fruit en toetsenborden gaan inderdaad niet fijn samen. Pisang goreng en toetsenborden trouwens ook niet.

Ik heb vanmiddag pisang goreng gebakken van overrijpe, gitzwarte (en dus lekker zoete ) bakbananen in een vrij stevig/dik beslag van melk, eieren, suiker, vanillesuiker, beetje zout en een beetje bakpoeder. En daar heb ik er net nog maar een paar van op een bordje gedaan voor bij mijn verse muntthee met honing want was vanochtend weer 61,8 kilo.
Yoghurt rozijnen!
glas cranberrysap en een paracetamolletje
leentje, nog wezen dauwtrappen en picknicken? Haha, had wel een picknick update verwacht
Pickbicken, Thee, niet picknicken.

Yes, gewandeld op de Veluwe/Posbank. Pickbickmenu was niet heel erg culinair. Gewoon zachte witte bolletjes met boter en kaas, boterhamworst, salami en pakjes appelsap, flesjes water en een zak schepsnoep. Meer dan genoeg om mee te sjouwen.
Jeetje wat een sof

Ik had een beeld voor me van grote pickBickmand met omelet, worstenbroodjes, fruitsalade, krentebollen, slaatjes, hartige taartpuntjes en appelflappen etc.
Alleen als ik niet eerst een paar uur hoef te lopen Thee. En we hebben behalve een rugzak met proviand ook nog een babyleentje om op ons rug mee te zeulen. Een buggy en dit soort paden vind ik nooit zo'n geslaagde combinatie:

Gewoon je andere grut als pakezel gebruiken Leentje
Mooie omgeving! Hoeveel grut heb je en hoe oud zijn ze? Ik vraag het omdat ik erover zit de denken om met mijn grut lag te gaan wandelen maar ik weet nog niet of ze dat trekken.

On topic: straks lasagna met wederom een wijntje.
Ik heb de hele middag staan verven hier in huis en als een bezetene wezen poetsen en wassen, dus ik heb een ordinair patatje mayo opgehaald met een berehap en satésaus. Klok ik lekker weg met een glas cola light met véél ijsklontjes. Jum!
Rond 20u koffie verkeerd met suiker en twee gevulde koeken.

Nu een glas muntsiroop van Teisseire met Bar le Duc bronwater met prik en ijsklontjes. En een halve komkommer, in de lengte doorgesneden, zaadlijsten verwijderd en dichtgesmeerd met roomkaas naturel met zout, chilipoeder en verse bieslook er doorheen.
As we speak staat er een grote schaal lasagnette in de oven. Volgestopt met paprika, ui, doperwten en gehakt. Bovenop een laagje geraspte oude kaas.
@Nellaaa: Die Bar le Duc met prik smaakt prima, heb hem ook even naturel geproefd. En tot nu valt het me erg mee met boeren. Maar ik ben nog niet overeind geweest (lig in relaxfauteuil). En dat is vaak het beruchte boermoment.

En mijn grut denkt dat Leendert en ik de pakezels zijn, helaas.
@Mirremara: De jongste die zelf loopt is 7, pleeg is bijna 8, de jongens zijn 9 en 11 en oudste dochter is 14. Babyleentje wordt volgende maand 1 en die mag nog op mijn rug of die van Leendert mee. Wij lopen een uurtje of 2, maar dat is meer een ontdekkingsreis dan flink doorstappen, dan pickbicken en dan nog 1 tot 2 uur lopen.

Mocht je je afvragen wat ze onderweg zoal (kunnen) doen:

Als wij bij de Posbank op de parkeerplaats uit de auto stappen willen ze het eerste snoepje, daarna rennen ze voor ons uit, komen terug rennen om te vertellen wat er verderop te zien is, of om te klikken dat X tussen de struiken loopt, willen ze een snoepje, worden boomstronken geïnspecteerd en tellen ze om allemaal zelf de ringen om vervolgens te dimdammen over hoe oud die boom precies is waarbij Leendert uiteindelijk als scheidsrechter bepaalt hoe oud die boom is, willen ze wat te drinken, doen ze een wedstrijdje van wie er het eerst bij die ene boom daarginds is, liggen ze op hun knieën voor een hol waarbij geraden moet worden welk dier er in huist (Leendert roept standaard "fox" dus die nemen ze al lang niet serieus meer ), moet er eentje een plasje doen achter een boom of struik, willen ze een snoepje, moeten rare uitstulpingen op bomen uitgebreid bekeken worden, moeten alle bomen waarvan er minstens 1 stevige tak op "ik sla mijn been er overheen"-hoogte hangt beklommen worden, moet Leendert zijn rugzak afdoen om er achteraan te klimmen omdat er eentje niet meer zelf naar beneden durft, willen ze nog wat te drinken, moeten de haren van dochter opnieuw in een staartje gewerkt worden want haar haren hangen voor haar ogen, moet mama foto's maken als ze in Tarzan stijl aan een tak hangen, moet babyleentje ook even zogenaamd in de boom klimmen en op de foto, willen ze een snoepje, gaan de jassen uit omdat ze het warm hebben gekregen, moeten Leendert en ik uitleggen dat mama en papa geen kapstokken zijn en dat je je jas ook niet met je capuchon over het hoofd van babyleentje op mama's rug mag hangen, willen ze een snoepje, pickbicken we op een panoramapunt, willen ze nog een snoepje want Y heeft er twee gehad en dat is niet eerlijk enz...

Het is een behoorlijke onderneming en heel erg leuk om te doen, vinden wij, maar we verbreken geen records qua afstanden afleggen, zeg maar. Dat wil zeggen, als we in 3 tot 4 uur flink zouden doorstappen wel maar niet met al dat "entertainment" onderweg.

Excuses voor de off topic overigens.
Klinkt druk, maar erg leuk Leentje!

Ik heb zonet de beslagkom leeg gelikt van de cake die nu in de oven staat.

Het beslag is altijd bijna nog lekkerder dan de cake zelf. Ik denk dat ik de volgende keer gewoon mijn cake niet bak, maar gewoon de bak ga leeg lepelen
Haha Leentje: super gezellig, ik zie het helemaal gebeuren. Klinkt een beetje als hoe wij vroeger met alle neven en nichten Terschelling ontdekten. Er gingen dan hele bolderkarren met proviand mee, die op de terugweg dan weer volgestouwd zaten met uitgeraasde kinderen met roodbruine schoudertjes en emmertjes vol met zelf opgedoken, heul bijzondere schelpen.

Ik ga een nachtje crackers knagen denk ik, als ik m'n maag zo voel.

Ik krijg helemaal zin om aan het bakken te slaan, maar ik heb er niet zo veel tijd voor tijdens m'n nachtdiensten. Dinsdag is bakdag. Bij dezen.
Bruin afbak stokbroodje met plakjes komkommer, taugé, hete kip (kipfilet in reepjes met kipkruiden zonder zout en dan gebakken met gesnipperde ui, knoflook, verse gember, zoete chilisaus, sambal oelek, ketjap manis en citroensap) met nog wat seroendeng bovenop de kip. En een glas Bar le Duc bronwater met prik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven