Ervaring bamboe vloer?
vrijdag 18 mei 2012 om 11:17
Wij willen graag een nieuwe vloer in de woonkamer, keuken en evt. gang. Nu hebben we in eerste instantie vooral naar eikenhouten vloeren gekeken. Maar ik kwam laatst wat foto's tegen van bamboe-vloeren en dat vinden we beiden ook erg mooi. Het zou ook goed passen in ons interieur met Aziatische invloeden.
Nu hebben wij een jonge hond die regelmatig in het rond rent en springt en een kinderwens. Zijn er hier mensen met een bamboe vloer die mij kunnen vertellen of zo'n vloer dat goed aan kan? Is het een beetje krasbestendig? En kun je het makkelijk onderhouden en schoonmaken? Is het ook geschikt voor in de keuken waar nog wel eens water of eten valt?
Alvast bedankt
Nu hebben wij een jonge hond die regelmatig in het rond rent en springt en een kinderwens. Zijn er hier mensen met een bamboe vloer die mij kunnen vertellen of zo'n vloer dat goed aan kan? Is het een beetje krasbestendig? En kun je het makkelijk onderhouden en schoonmaken? Is het ook geschikt voor in de keuken waar nog wel eens water of eten valt?
Alvast bedankt
vrijdag 18 mei 2012 om 11:45
Wij hebben gekozen voor bamboe vanwege het uiterlijk en omdat het milieuvriendelijker is dan hout. Wij hebben een massieve gelakte bamboevloer sinds 2008 en sinds anderhalf jaar katten. Op de plekken waar ze tijdens het rennen remmen of een bocht maken zie je wel wat krassen als je tegen het licht inkijkt. Wij vinden dat geen probleem omdat een vloer best mag leven. Bovendien geldt dit voor elke vloer, het is in elk geval net zo hard als eiken vloeren. En als we willen kunnen we onze vloer eens in de zoveel jaar opnieuw schuren en lakken.
Het plan was om in de keuken ook bamboe te leggen, maar tijdens het verwijderen van de oude vloer kwamen we daar een terrazo vloer tegen die we hebben opgepoetst dus daar geen ervaring mee.
Het voordeel geoliede bamboe is dat je makkelijker kleine beschadigingen kunt bijwerken, maar het verdraagt vloeistoffen een stuk slechter.
Het plan was om in de keuken ook bamboe te leggen, maar tijdens het verwijderen van de oude vloer kwamen we daar een terrazo vloer tegen die we hebben opgepoetst dus daar geen ervaring mee.
Het voordeel geoliede bamboe is dat je makkelijker kleine beschadigingen kunt bijwerken, maar het verdraagt vloeistoffen een stuk slechter.