heul goed restaurant

18-05-2012 12:52 112 berichten
Vanwege een ziekte heb ik op het moment een heel streng dieet. Over een poosje mag ik weer alles eten en dan wil ik graag een keer (of meerdere) uit eten gaan naar een heel goed restaurant. Prijs en afstand maakt even niet uit, als het maar heel lekker eten is!

Wat raad je me aan?

ps. en ook omdat het gewoon leuk is ervaringen over restaurants te delen
ze serveren een perenboom, niet eens de moeite nemen de peren te plukken, laat staan schillen en in plakjes snijden!
Mij ook niet, maar ik vind wat men bij de Librije serveert er ook niet zo lekker uitzien.

Tenminste, niet de laatste keer dat ik het menu bekeken heb.
quote:scheelschaapje schreef op 18 mei 2012 @ 16:21:

ze serveren een perenboom, niet eens de moeite nemen de peren te plukken, laat staan schillen en in plakjes snijden!
Ik vind het heerlijk om naar een sterrenrestaurant te gaan, maar voor de gezelligheid ga ik net zo lief naar de Pijp of de Warmoesstraat.

Of de tapas-toko bij mij om de hoek. Altijd volle bak en aan reserveren doen ze niet. Je moet er echt zorgen dat je er al om 17.30 zit anders ben je pas na 21.00 uur aan de beurt. Lekker dat het is en voor 45 euro ben je klaar, voor twee personen incl. drank.

Leuk topic!
2 van de 50 beste restaurants zitten in NL, doen we het niet slecht voor een klein landje. in de USA zijn er 7 geloof ik
Alle reacties Link kopieren
Ach ja, wat versta je onder "beste" restaurants?

Zoals Leo al schreef, er zijn supergoede restaurants die geen ster hebben, maar wel altijd garant staan voor een avond culinair genot.

En niet alle zogeheten sterrenrestaurants leveren altijd kwaliteit naar prijs.

Ik vind dus dat je vooral zoveel mogelijk zelf moet gaan testen Niet zomaar die lijstjes geloven, nee, alles zelf bezoeken!

Kon het maar, het zou best een baan voor mij zijn.
quote:eleonora schreef op 18 mei 2012 @ 14:40:

[...]

Heeeee, wat leuk!

Ik woon er zowat naast en als ik toch een miljoen won.....dan zou ik het wel weten!

Jaaa, ik dacht al dat we in Eleonora-buurt waren.

Wij waren er tijdens de restaurantweek, dus helemaal goed betaalbaar. Erg relaxt ook.

Als jij nou dat miljoen wint, dan kom ik nog een keertje, goed?

(maar zonder dat miljoen waarschijnlijk ook wel )
quote:Splinter02 schreef op 18 mei 2012 @ 16:33:

[...]

Jaaa, ik dacht al dat we in Eleonora-buurt waren.

Wij waren er tijdens de restaurantweek, dus helemaal goed betaalbaar. Erg relaxt ook.

Als jij nou dat miljoen wint, dan kom ik nog een keertje, goed?

(maar zonder dat miljoen waarschijnlijk ook wel )Is goed, gezellig!
quote:robo schreef op 18 mei 2012 @ 16:33:

Ach ja, wat versta je onder "beste" restaurants?

Zoals Leo al schreef, er zijn supergoede restaurants die geen ster hebben, maar wel altijd garant staan voor een avond culinair genot.

En niet alle zogeheten sterrenrestaurants leveren altijd kwaliteit naar prijs.

Ik vind dus dat je vooral zoveel mogelijk zelf moet gaan testen Niet zomaar die lijstjes geloven, nee, alles zelf bezoeken!

Kon het maar, het zou best een baan voor mij zijn.

Ik kijk zelf altijd op eetnu.nl of bij Iens.nl als ik ergens nieuw ga eten.

Gewoon om te zien wat men zoal zegt hoor, niet om echt een oordeel te vellen alvast. Maar als er nou geschreven wordt dat de porties superklein zijn of de stoelen ruk of zo, of weinig parkeergelegenheid, dat vind ik - buiten de culinaire beoordeling - altijd erg handig om te weten.

En dan valt op dat smaken toch wel erg kunnen verschillen.

Zo was ik laatst in een steakhouse, waar nogal hoog over werd opgegeven op de beide beoordeelsites en dat viel niet een beetje maar gewoon ontzettend tegen. Keiharde boter, zo uit een pakje, 'country bread', wat gewoon stokbrood was. Een steak die bovenop een garnituur van aardappelpuree met rucola was gelegd en ga zo maar door.

Prut was het. Met een hoofdletter P.

En daarom wil ik ook het liefst zelf proeven altijd.
Die ervaring heb ik ook, dat je op internet redelijk goede recensies leest, maar dat je er zelf een totaal andere ervaring hebt.

Ooit in Straatsburg, in een duur en goed bekend staand restaurant: wàt een aanfluiting was dat!

Maar blijkbaar zijn wij de enigen die er zo'n slechte ervaring hadden, als je internet moet geloven.
Restaurant Solo in Gorinchem is echt geweldig. Hele bijzondere smaken, combinaties die op papier idioot lijken maar in je mond echt goddelijk! Ik ga er binnenkort weer lunchen, verheug me nu al!

Verder vind ik de Limonadefabriek ook heel goed, is ook een leuke plek. En ik hoop dat de Echoput goed is, want daar eet ik vanavond
Hoi Scheelschaapje,

Allereerst ontzettend veel beterschap met je herstel. Mss niet helemaal te vergelijken maar ik ben ook geopereerd. Na lange tijd vloeibaar gegeten te hebben ging ik dan begin dit jaar met hubbie uit eten. Niet zozeer in een sterrenrestaurant maar bij Dendy's in Den Haag. Heerlijk gegeten en ze hielden rekening met mijn mini maag. Ik heb iedere gang in een kwart van de normale portie gehad. Man, wat heb ik genoten. Juist als je zolang niet normaal hebt kunnen eten geniet je beter van smaken en geuren. Dus ik wens je heel veel culinaire orgasmes toe!

Daarnaast, beluga in maastricht en idd de bovengenoemde solo zijn beide een aanrader
Ik ga volgende week (op de fiets) naar de Limonadefabriek. Ik ben heel heel erg benieuwd. Wil er al een paar jaar eten, maar het kwam er niet van.
Beluga lijkt me heel leuk en dan plak ik er een weekendje Maastricht aan!

Ik denk trouwens dat als ik tegen die tijd nog veel moeite met eten heb ik van te voren vraag of daar rekening mee gehouden kan worden.

Dendy's ziet er heel leuk uit!

Wat ik ook heel leuk vind in Den Haag: C'est Ca, heel vriendelijk en lekker eten.
C'est ca is ook heel leuk!

Meid, ik wens je heel veel plezier in je culinaire tour d'hollande! Het is je gegund!

En ik noteer de Limonadefabriek
Dank je Kickstart!

Jij bent hopelijk weer helemaal opgeknapt?
Nou tot voor kort zeker!! Maar helaas kamp ik nu met een infectie waardoor ik helaas weer ad vloeibaar moet. Volgende week is mijn hubbie jarig en ik hoop dan weer restaurant-proof te zijn
quote:scheelschaapje schreef op 18 mei 2012 @ 18:49:

Beluga lijkt me heel leuk en dan plak ik er een weekendje Maastricht aan!

Dat doen wij dus ook.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ooowww die Limonadefabriek ziet er heeeeeerlijk uit!! (gelikte site ook!)

Ik heb niet zulke goede ervaringen met Iens, eetnu ken ik (nog) niet. Ik vind dat sommige mensen miepen over dingen waarvan ik dan denk 'waar maak je je druk om zeg' of 'je kunt ook óveral over zeiken ja, als je wilt'. Dat maakt het voor mij erg moeilijk serieus te beoordelen. Daarom ga ik liever af op het oordeel van vrienden/bekenden.

Maar daarvan moet ik eerlijk zeggen dat de meeste van mijn vrienden niet 'zo maar' een avondje zo makkelijk veel geld uitgeven voor een restaurant als wij doen (maar ja, wij gaan dan weer bijna nooit naar de bioscoop of een concert). Dat maakt moeilijk uit te leggen wat je zoekt in een restaurant.

Prijs en kwaliteit moeten gewoon perfect in verhouding zijn. Ik kan hartstikke genieten van een dagschotel van 15 euro, daar gaat het niet om. Maar voor het 'eten' hoef ik dan niet uit eten te gaan, dat kan ik zelf lekkerder maken. Dan ga ik dus voor de gezelligheid of het gemak.

Als ik veel geld (lees: meer dan 50 euro pp) uitgeef aan eten, wil ik dus iets eten wat ik nog nooit geproefd heb of zelf niet (zo snel) maak. De bediening moet kloppen en de toilets moeten aangenaam zijn.
Achnein, veel plezier! Laat je weten hoe het was?

Kastanjez, ik heb niet zoveel te besteden, mijn vrienden ook niet, maar een paar keer per jaar luxe uit eten kan wel. Daar spaar ik graag voor! Ik ben ook echt niet snel tevreden, als je veel betaalt moet het wel echt goed zijn. Maar ik vind gastvrijheid ook heel belangrijk. Ik ga regelmatig naar een Turks restaurantje, ze hebben er pizza's maar ook heerlijke Turkse gerechten en ze zijn zo aardig! Het is ook heel goedkoop, daar kom ik dus graag.
quote:Starshine schreef op 18 mei 2012 @ 13:03:

Apicius in Bakkum

(en ook ja: tijdig reserveren)

Maar waar hou je van? A. is een sterrenrestaurant waar je dus liflafjes krijgt. Niet dat je met honger de deur uit gaat hoor, want je krijgt veel liflafjes, maar je moet ervan houden.

Qua 'gewoon' restaurant weet ik nog een goede chinees (dus geen bulkverpakkingen babi pangang) in de kop van N-H.

Bedoel je Red Chilli in Nieuwe Niedorp? Die is echt fantastisch ja!

TOV in Schagen is ook zwaar aan te bevelen.
In het hotel De La Poste in Bouillon kun je heerlijk eten.
Ik kom graag in de Luytervelde in ehv. Fantastisch eten, prima service en een prachtig restaurant. Nieteens heel erg aan de prijs.

Als je graag naar een sterrenrestaurant wilt zou ik Boreas of de Kromme Dissel aanraden.

Beterschap!
Als je voor wat minder geld heel lekker wilt eten, raad ik C'est Ca in Utrecht aan. 2 koks die een ouwe buurtchinees hebben gekocht en verbouwd, en fantastische 5-gangenmenu's koken. Niets te kiezen (alleen vega of niet) en ontzettend goed.

Zelfde concept maar een stuk duurder (maar wel erg spectaculair, vond ik destijds): De Utrechtse Dwarstafel in Amsterdam.

Ook erg goed: Peper en Zout in Middelburg. Kun je a la carte eten maar ook een verrassingsmenu, vond ik erg goed.

Over Solo in Gorinchem hoor ik mijn moeder regelmatig bijzonder lyrische dingen beweren (en mijn moeder is zo mogelijk nog kritischer op eten dan ik).
Oja, Schaaps! Oriental 128, Amsterdam. Smul!

http://www.oriental128.nl/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven