Geld & Recht alle pijlers

Wat is wijsheid?

16-05-2012 09:09 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanaf vorig jaar heb ik midden in een burnout gezeten. Veel last gehad van paniek aanvallen, waardoor ik steeds meer ging bellen, voor in de hoop dat de paniekaanval weg zou gaan. (Hieraan een hoge schuld over gehouden) Doordat ik meer bezig was met het overleven ben ik het overzicht over mijn admistratie kwijt geraakt.

Enkele weken geleden heb ik maatschappelijkwerk in geschakeld. Ik ontmoete bij mij thuis een vriendelijke mevrouw die bereidt was mij helpen om oververzicht te krijgen over mijn schulden/administratie.

Vorige week belde ze mij op dat ze heel goed nieuws voor mij heeft. Het kon volgens haar niet telefonisch en of ze meteen langs kon komen. Binnen 10 minuten stond ze bij mij aan de deur.

Ze vertelde mij dat ze het ontzettend met mij en mijn kindjes te doen heeft. Ze wilde mij heel graag helpen om van mijn schulden af te komen. Want volgens haar zal het niet lukken de schuldsanering in te gaan. (haar collega is bezig om in de schuldsanering te komen) Volgens haar ga ik het allemaal niet gaan redden.

Haar voorstel was daarom een huis op mijn naam te kopen. Ik zou zogenaamd bij haar vriend in dienst komen om in aanmerking te komen voor een hypotheek. Vervolgens zou zij mij zogenaamd helpen met een bouwdepo aan te vragen en met het bouw depo zou ik mijn schulden mee kunnen betalen. Over de administraite hoefde ik mij geen zorgen te maken, want zij regeld alles voor mij.

Ik heb het voorstel afgewezen en ik ben er enorm van geshokkeerd.

Nu is het dus zo, dat ik heel blij was met de haar hulp om mijn administratie op een rijtje te krijgen en om van haar te leren hoe ik op mijn eigen benen de administratie kan runnen. maar door dit gedoe vertrouw ik haar niet meer. Ik ben op dit moment heel boos omdat ik het gevoel heb dat zij misbruik van mijn situatie probeert te maken.

Zij heeft mij gevraagd om dit niet te bespreken met de instantie waar zij werkt, want dat zou haar ontslag kunnen betekenen. Dit wil ik ook niet. Ze schijnt bij mij om de hoek te wonen, dat betekend, dat ik mij er ook niet prettig bij zal voelen, als ik daar iets over vertel.

Ik wil haar bij mij niet over de vloer hebben en al helemaal niet bij mijn administratie. Maar als ik een ander maatschappelijkwerkster wil dan moet ik ook vertellen over het voorstel die zij mij gedaan heeft.

Wat moet ik doen? Ik voel memachteloos....
Goed gedaan van de melding !
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:dogcrazy schreef op 16 mei 2012 @ 12:31:

Ik heb net bijgelezen en zie dat je inmiddels contact opgenomen hebt, heel goed! Ben benieuwd naar het vervolg.

Vanmiddag een melding gedaan bij de instantie. Ze nemen deze zaak zeer serieus. De instantie zal aangifte tegen haar doen en het werk wat ze doet mag ze niet meer uitvoeren.

Mevrouw die zogenaamd goede bedoelingen met mij had. Heb ik gemailt dat ik geen vervolg afspraak meer met haar wil. Ik heb haar ook verteld dat zij niet meer welkom in mijn huis is.
Echt goed dat je dit toch gemeld hebt,

bijzonder dat ze jou vertelde trouwens dat ze ontslagen zou worden, terwijl ze vrijwilliger was....
Wat een goeie actie van jou en wat netjes opgepakt door betreffende organisatie.
No you're talking!!!!! Goed gedaan Nikelodeon.quote:nikelodeon22 schreef op 16 mei 2012 @ 18:54:

[...]

Vanmiddag een melding gedaan bij de instantie. Ze nemen deze zaak zeer serieus. De instantie zal aangifte tegen haar doen en het werk wat ze doet mag ze niet meer uitvoeren.

Mevrouw die zogenaamd goede bedoelingen met mij had. Heb ik gemailt dat ik geen vervolg afspraak meer met haar wil. Ik heb haar ook verteld dat zij niet meer welkom in mijn huis is.
quote:nikelodeon22 schreef op 16 mei 2012 @ 11:13:

Even los van deze situatie. Ik krijg vaker het idee dat mensen denken dat ik achterlijk ben. Aan de ene kant heeft het wel een voordeel, zo hebben mensen, die niet het beste met mij voor hebben sneller kans om zich te ontmaskeren. Maar aan de andere kant, krijg ik het gevoel dat ik steeds maar voor mij zelf moet opkopen. Hier wordt ik zo moe van.

Heft iemand tips? misschien dat ik mij in de toekomst anders moet opstellen?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Wijsheid komt met de jaren, dit ga je dus vanzelf leren.

Het is overduidelijk dat jij je ogen en oren niet in je zak hebt zitten, dit zou je in contacten ook kunnen uitdragen.

Je bent doortastend en effectief te werk gegaan, bravo.

Tip; blijf realistisch denken. Er valt altijd wel ergens hulp te krijgen als idd zou blijken 'dat jouw kinderen hinder gaan ondervinden' bijvoorbeeld.

Als je je steviger voordoet dan je daadwerkelijk bent (door in je achterhoofd te houden dat niemand je zal naaien), straal je dit ook uit.

Dit is zo'n aktie waar je trots op kunt zijn
Wat goed dat je dit hebt gemeld bij haar organisatie. Ben je ook naar de politie gegaan?
quote:hannah1980 schreef op 17 mei 2012 @ 10:44:

Wat goed dat je dit hebt gemeld bij haar organisatie. Ben je ook naar de politie gegaan?

Ik heb contact opgenomen met de politie. Zij hebben mij verteld dat ik geen medling of aangifte kan doen, wanneer zij daadwerkelijk fraudeerd met de copie van mijn ID, dan pas kan ik aangifte tegen haar doen. De politie gaf aan dat het nogal krom inelkaar zit.

De instantie is wel van plan om aangifte tegen haar te doen. De instantie heeft mij belfoofd, als er fraude wordt gepleegd met mijn gegevens, dat zij mij zullen bijstaan met de aangifte die de instantie tegen haar doet.
quote: schreef op 17 mei 2012 @ 08:38:

[...]

Wijsheid komt met de jaren, dit ga je dus vanzelf leren.

Het is overduidelijk dat jij je ogen en oren niet in je zak hebt zitten, dit zou je in contacten ook kunnen uitdragen.

Je bent doortastend en effectief te werk gegaan, bravo.

Tip; blijf realistisch denken. Er valt altijd wel ergens hulp te krijgen als idd zou blijken 'dat jouw kinderen hinder gaan ondervinden' bijvoorbeeld.

Als je je steviger voordoet dan je daadwerkelijk bent (door in je achterhoofd te houden dat niemand je zal naaien), straal je dit ook uit.

Dit is zo'n aktie waar je trots op kunt zijn @campari. Dankjwel! Ik wil ook iedereen bedanken die mij hebben bijgestaan. Ik heb veel aan jullie rationele denkwijze gehad! Jullie hebben mij gesteund om die grote beren op de weg te ontwijken, waar ik nu ontzettend veel aan heb
Als er fraude wordt gepleegd wil de instantie je bijstaan in je aangifte??

Is de instantie niet gewoon juridisch aansprakelijk als een werknemer (vrijwilliger) misbruik maakt van jouw gegevens? Deze heb je haar gegeven in haar functie als vertegenwoordiger van die instantie.

Mocht het zo ver komen, dan adviseer ik je toch om zelf juridische hulp in te schakelen. Mocht het tot een aanklacht komen, dan zou de 'instantie' zomaar eens de tegenpartij kunnen zijn.

Maar goed, dat is op de zaken vooruitlopen. Feitelijk is er nog niets gebeurd, behalve een onethisch voorstel. Je hebt goed gehandeld door het te melden.
Ik moet helemaal niks!
quote:Nicky_L schreef op 17 mei 2012 @ 16:08:

Als er fraude wordt gepleegd wil de instantie je bijstaan in je aangifte??

De instantie gaat zelf aangifte tegen deze mevrouw doen.

Is de instantie niet gewoon juridisch aansprakelijk als een werknemer (vrijwilliger) misbruik maakt van jouw gegevens? Ik denk dat ze daarom aangifte tegen haar willen doen, voor het geval dat er slachtoffers zijn.

Deze heb je haar gegeven in haar functie als vertegenwoordiger van die instantie.

Mocht het zo ver komen, dan adviseer ik je toch om zelf juridische hulp in te schakelen. Mocht het tot een aanklacht komen, dan zou de 'instantie' zomaar eens de tegenpartij kunnen zijn.

Maar goed, dat is op de zaken vooruitlopen. Feitelijk is er nog niets gebeurd, behalve een onethisch voorstel. Je hebt goed gehandeld door het te melden.
Ik heb vandaag een mail ontvangen van ''mevrouw met de zogenaamde bedoelingen''.

Haar mail is een reactie op mijn mail, die ik haar gestuurd heb laatst, waarin staat dat ik haar niet meer bij mij thuis wens. Die mail heeft zij doorgestuurd naar haar leidinggevende met haar eigen versie van het verhaal bij.

In de mail aan haar leidinggevende staat: Deze mail ontving ik van nikelodeon22 . Ik snap hier helemaal niets van en ik vind het ontzettend erg. Ik weet wel dat nikelodeon22 de laatste tijd erg in de war is....dus zal daarmee temaken hebben???

Ik heb altijd meer dan mijn best gedaan voor haar en nu dit..

Het maakt mij boos maar tegelijkertijd vind ik het ook zielig voor haar. Ik stop dus ook om haar te helpen met haar administratie, want zo wil ik niet behandeld worden door haar.Aldus, mevrouw met de zogenaamde bedoelingen.

Ze verdraaid het hele verhaal om!
Tuurlijk draait ze het om, je dacht toch niet dat ze iets gaat toegeven waarvoor ze in de gevangenis kan belanden?
Dat was wel een beetje te verwachten. Maar wat een vreselijk mens zeg!

Laat je niet gek maken hoor!

By the way: krijg je nu wel hulp bij je administratie? (Daar kwam ze toch aanvankelijk voor?)
Ik moet helemaal niks!
*dubbel*
Ik moet helemaal niks!
Ik krijg gelukkig iemand anders die mij zal helpen bij mijn administratie.
Goed zo. Sterkte!
Ik moet helemaal niks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven